ei mitään kunnon hifi laitteita (n2v lapsi melkein aina kyydis, ja koht toinen joten...), ainoastaan jonkun näköset vahvistimet etu ja taka päälle koska tykkään työmatkalla yksin ajaessa kuunnella musiikkia mutten erittäin huono laatuista. eli perus vahvistimet, jatkuvaa tehos yht ehk 300-400w. käynnistyvyys tärkein. 102ah akku löytyis mutta sitten pitää muutella akunpaikkaa hitusen isommaksi. ei tuota ongelmaa. mutta jos ei tarvetta niin isolle koko aika niin saako sillä laturin rikki tms?
http://www.audiocheck.fi/cubecart/index.php?act=viewProd&productId=201 tuommoinen mutta 102ah olis saatavana, kannattaako?
Kyseisestä merkistä ei itsellä mitään kokemusta, mutta toisaalta audiochekin tyypeillä ei ole varaa myydä paskaa. Eiköhän tuo lupauksensa pidä ja toimi käynnistysakkuna sekä juurikin sun suunnittelema hifisysteemi pyörii vielä helposti.
Ja liian isoa akkua et autoosi saa istutettua. Esim. työpaikan kevytkuorkeissa (12v järjestelmä ja lähes pakumaiset autot, painot vain 3500kg hujakoilla) löytyy akkuja aina 2-3kpl. Enempi parempi.
Ei mene laturit rikki, vaikka akku ois aina täynnä. Jos olisit ostamassa agm akkua, olisi pitkäikäisyyden kannalta tärkeää että akku purkautuu välillä lähes tyhjiin ja sitten taas täyteen= AGM tykkää käytöstä. Perus lyijyakussa ei ole niin tarkkaa.
Jos ostat sen 102ah akun niin pari vinkkiä juurikin käynnistymisiä ajatellen:
Tee akulta uudet maakaapelit itse. Audiochekiltä virtakaapelia ja rengasliittimiä. Lisäksi maadoita moottoria lisää. Eli moottorin alkuperäismaakaapelin viereen toinen paksumpi. Ja maadoita laturi uudelleen sekä laita uusi virtakaapeli laturin ja akun välille. Kaapeloinnit voi tehdä vaikka tuosta 50mm kaapelista. Pari metriä riittää noihin kaikkiin.
Yleensä auton kaapelit on vakiona aivan onnettomat, etenkin laturilta akulle tuleva virtakaapeli on mallia naurettava.
Noiden parannusten jälkeen auto starttaa kelillä kuin kelillä. Nimimerkillä b230 ft vm 98, -34c pakkasta ja auto seissyt kaks päivää. Hyvin starttas ilman lämmityksiä.

Ja auto oli tosiaan pakko laittaa käyntiin koska työauto ei lähtenyt ja jollain oli liikenteeseen päästävä.