Onko ideoita tai käytännön kokemuksia vastaavasta jollakulla? Auto on nikotellut ja hetkeksi (sekunti, pari) jättänyt vastaamatta kaasuun kiihdyttäessä. Pitää pienen "kihnuttavan" äänen tätä tehdessä. Nyt tullessani Lapista auto meni klimppimoodiin n. 500 km ennen kotia. Kierroksia max 3000 ja hyytyi pieneenkin ylämäkeen. Kotona (Vammalassa) vein auton korjaamolle ja saivat auton lukemalla "normaaliksi". Antoi vikakoodiksi DPF:ään viittaavan koodin. Meni viikko ja sama juttu, auto meni taas klimppimoodiin. Vein toiselle korjaamolle ja totesivat siellä että arvojen mukaan dpf olisi hyvässä kunnossa ja nollattiin vikakoodit taas. Meni taas viikko ja eilen sama juttu eli klimppimoodiin ja tehot pois. Varasin ajan SAH:iin (Lielahti), jotta ongelma ratkeaisi. Vaikuttaisi kovasti myös EGR vialta, mutta vikakoodit viittaa vain DPF:ään. Nyt naisena vähän hirvittää, mitä kaikkea sille meinataan tehdä, jotta ongelma ratkeaa...
Autolla ajettu 287000 ja dpf vaihdettu 120000. En vaihdattanut 240000 kun sille ei ollut tarvetta.