Race.fi  Puotilan autokorjaamo

740 vs 240

  • 32 Vastauksia
  • 16175 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

VolvoMan740

  • Vieras
740 vs 240
« : 26.11.2011, 13:12:57 »
näin alkuun että en ole 100% varma luvuista mutta tietääkseni volvo 740 saa vetää 1600Kg jarrullista
ja 240 saa vetää 1200kg.

Mistä näin suuri ero johtuu?
Molemmat melko saman tehoisia ja kumpikin isoja autoja, silti 240 saa vetää 400Kg vähemmän!?
Valaiskaa minua kiitos. :-\

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: 740 vs 240
« Vastaus #1 : 26.11.2011, 13:17:04 »
Riippuu yksilöstä

Esim. mulla oli 81mallinen 245 b19a+bw55 automaatti, eli ei todellakaan mikään vetoauto, vetopaino tässä 1500kg.
Tolla Savukoneella, saa vissiin 1360kg nykiä tjsp.

740llä vetopaino päääsääntöisesti 1400kg tai alle, jollain tehtaan vahvikesarjalla lie jossain yksilöissä se 1600kg tjsp. Ei ainakaan yhessäkään tässä talossa pyörähtäneessä seiskassa oo noin korkeeta vetopainoa ollunna.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1181
Vs: 740 vs 240
« Vastaus #2 : 26.11.2011, 13:19:37 »
Tähän voisin sanoa että myös oman 240 farmarin rekisteriotteessa lukee jarruilla 1500 kg, jarruitta 600 kg. Tuo 1200 kg kyllä kuulostaa aika vähältä.

VolvoMan740

  • Vieras
Vs: 740 vs 240
« Vastaus #3 : 26.11.2011, 13:26:20 »
tämän hetkisessä 740 on 1600kg
ja yhessä vanhassa 245 dieselissä oli 1200kg
ja nettiautossa on ainakin 1kpl    240 jolla saa vetää 1200Kg.
Mistä nuo erot johtuu?

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 740 vs 240
« Vastaus #4 : 26.11.2011, 13:32:55 »
Riippuu yksilöstä

Esim. mulla oli 81mallinen 245 b19a+bw55 automaatti, eli ei todellakaan mikään vetoauto, vetopaino tässä 1500kg.
Tolla Savukoneella, saa vissiin 1360kg nykiä tjsp.

740llä vetopaino päääsääntöisesti 1400kg tai alle, jollain tehtaan vahvikesarjalla lie jossain yksilöissä se 1600kg tjsp. Ei ainakaan yhessäkään tässä talossa pyörähtäneessä seiskassa oo noin korkeeta vetopainoa ollunna.
740 on aina vähintään tuon 1600kg, tai ainakaan en ole ikinä nähnyt vähempipainoista versiota. Vahvikesarjalla sitten 1800kg.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

VolvoMan740

  • Vieras
Vs: 740 vs 240
« Vastaus #5 : 26.11.2011, 13:35:47 »
No mulla on seiskassa 1600 ja en oo kuullu että jossain ois ollu alle sen.
Mut onko joissain 240 1200Kg?
Mielestäni oon nähny ja mullakin oli 245 1200kg.

The moose

  • Vieras
Vs: 740 vs 240
« Vastaus #6 : 26.11.2011, 13:43:48 »
740 on aina vähintään tuon 1600kg, tai ainakaan en ole ikinä nähnyt vähempipainoista versiota. Vahvikesarjalla sitten 1800kg.

1600 täälläkin 740 vetopaino.

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: 740 vs 240
« Vastaus #7 : 26.11.2011, 13:50:57 »
ainakaan en ole ikinä nähnyt vähempipainoista versiota.
Kesällä paaliin mennessä GLE sedanissa, oli vetopaino 1400kg  :-\
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8032
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 740 vs 240
« Vastaus #8 : 26.11.2011, 18:33:38 »
näin alkuun että en ole 100% varma luvuista mutta tietääkseni volvo 740 saa vetää 1600Kg jarrullista
ja 240 saa vetää 1200kg.

Mistä näin suuri ero johtuu?
Molemmat melko saman tehoisia ja kumpikin isoja autoja, silti 240 saa vetää 400Kg vähemmän!?
Valaiskaa minua kiitos. :-\
240 suurin tieliikenteessä sallittu jarrullisen vetopaino on 1500kg. Niin lain, orkkiskoukkujen kuin Volvonkin puolesta. Aikanaan vetopainot on tupattu merkitsemään auton omamassan mukaan. Nykyään koneelta näkee mallille tyyppihyväksytyn suurimman sallitun joka on edellä mainittu. Esim. omaan -77:ään merkattiin paperiin 1500kg samalla kun muutostin koneen yms.

Jostain kumman syystä jarruttomalle annetaan 240 tyyppitiedoissa 1200kg massa, mutta se ei tielainsäädännön puolesta ole mahdollista vaan se taitaa olla tavalleen enintään puolet omamassasta.

1600kg on ollut kaikissa vastaan tulleissa 700/900-sarjalaisissa paitsi niissä joissa on laitettu tarvittava vahvikesarja takasisäkaarien reunoihin.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   850 -94 D5 AWD   965 -95
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa kempula

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 394
Vs: 740 vs 240
« Vastaus #9 : 26.11.2011, 19:01:02 »
Molemmissa seiskoissa minulla 1600kg. Samoin 940:ssä 1600kg.
Audi A4 2.0TFSI quattro -06
Entiset:S60, 940 turbo, 740, 740

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3822
  • 195hv/406Nm
Vs: 740 vs 240
« Vastaus #10 : 26.11.2011, 21:21:25 »
Tossa mun kartanossa jarrullisen paino 1600kg ja jarruton 600kg

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa viltsi73

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 vs 240
« Vastaus #11 : 10.12.2011, 12:39:56 »
Ja mulla 245 vm.91 jarrullinen 1600kg ja 780 jarrullinen 1200kg vaan eipä haittaa,kun ei ole bertonessa koukkuakaan :)
Volvo145vm.73

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 vs 240
« Vastaus #12 : 10.12.2011, 23:25:10 »
240 suurin tieliikenteessä sallittu jarrullisen vetopaino on 1500kg. Niin lain, orkkiskoukkujen kuin Volvonkin puolesta. Aikanaan vetopainot on tupattu merkitsemään auton omamassan mukaan. Nykyään koneelta näkee mallille tyyppihyväksytyn suurimman sallitun joka on edellä mainittu. Esim. omaan -77:ään merkattiin paperiin 1500kg samalla kun muutostin koneen yms.

Jostain kumman syystä jarruttomalle annetaan 240 tyyppitiedoissa 1200kg massa, mutta se ei tielainsäädännön puolesta ole mahdollista vaan se taitaa olla tavalleen enintään puolet omamassasta.

1600kg on ollut kaikissa vastaan tulleissa 700/900-sarjalaisissa paitsi niissä joissa on laitettu tarvittava vahvikesarja takasisäkaarien reunoihin.

kerrohan tästä lisää  :hello:

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 vs 240
« Vastaus #13 : 14.12.2011, 19:09:05 »
Onko joku joskus joutunu vaa´alle näissä asioissa?

Nää vetopainot luulis tuntevan perässä siihen mallin, että "ei näin"

Ite useempaan otteeseen vetäny 240 vollella trailerilla samanmoista vekotinta ja ei o häävii hommaa. polttoainetta palaa ja kaikkia harmittaa.
V70 TDI

Poissa TopiK

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 279
Vs: 740 vs 240
« Vastaus #14 : 14.12.2011, 20:28:33 »
Onkos kukaan kuullu noista 240 sarjaan tarkoitetuista vahvikesarjoista, kuinkas paljon niillä saa lisäkiloja vetää?
Kysyn vaan, kun satuin löytämään tuollaisen vahvikesarja 240:piin. :)
Volvo v70 d3 -12
Volvo 740 b230fk+m90 -90 (380whp 638Nm)
Volvo 740 b230fk+m90 -89

 

Carcom Oy  Elekma