Kyseisestä aiheesta on ollut joitain topicceja ja paljon keskustelua, mutta nyt kaivattaisiin faktatietoa ilman enempiä mutuiluja

Eli työn alla pitkäisku b20. 85mm iskulla eli hiottu b2xx kauloille. Muuten kokoonpanona 46/40 venttiilit, portattu kansi, S-nokka, 45 weberit, e85, 123 tune. Jakaja rajoittaa menon 8000rpm joten romujen olisi syytä kestää surutta sinne asti.
kaipaisin kokemuksia millaisia mäntä + veivi kokoonpanoja on käytössä ollut vastaavalla kokoonpanolla. ACM tarjoaisi 142mm mittaista h-profiilia jonka kaveriksi kun laittaisi b21 vakio männän jäisi sorvattavaa dekistä enää 0,9mm kun tarkoituksena on tuon 1,2mm kynsipahvin kanssa saada mäntä 0,4mm yli dekin.
Muodostuuko tässä nyt sitten tuo b21 valumännän kestävyys rajoitteeksi vai kestääkö nekin sen 8000rpm kiusaamisen?
Vai onko jopa vakio 152mm kangen kanssa joku löytänyt sopivat männät?
Acm veivi on kuitenkin hintansa puolesta aikalailla viimeisiä vaihtoehtoja. KL-racing tarjoaa 145mm veiviä joka yläpään heloituksella ja pienellä männän sorvailulla muodostaisi jälleen kohtuuhintaisen setin..
Tavoitteena rakentaa oikeasti kestävä moottori, mutta ei kuitenkaan turhan takia viitsisi varmistella tonnin takomännillä.