Morjesta,
Elikkä tommonen volvo tuli ostettua juurikin ja matkalla kotio päin löyty sitten pari vikaa.
1. Jäähdytin neste haisee sisälle, mutta tämä oli jo tiedossa kun auton ostin ja vika 99% varmuudella lämppärin kennossa, koska ei tee painetta säiliöön, ei savuttele epämääräsiä yms yms. Elikkä tuo nyt aikalailla varmaa jo
2. Laatikkona nappi vitonen eli m47? Joka tapauksessa vitos vaihde "hävisi" kokonaan eli ei ei enää kytkeydy päälle jostai syystä. Mittari tauluun syttyy kyllä merkkivalo mutta vaihde ei vaihdu. Ajelin tampereelta kouvolaan päin ja satakilsaa pääsi hienosti vitosella yheksääkymppiä puksuttaen, mutta yhtäkkiä nelonen meni päälle ja silti palo 5merkkivalo mittaristossa. Jotai sähkövikaa?
3. Kulutus on aika häijy. Kouvolasta tampereelle n. 230km niin vein n.40litraa matkanaikana. Tähän voisi liittyä sellanen että n.3500rpm kohdalla auto pätkäsee ja rupeaa uupumaan. Pirteästi lähtee alhaalta vetämään, mutta huomaa heti tuon 3500 jälkee että uupuu eikä jaksa enää mennä. No, asentelin jotai soittovehkeitä sitten siitä vitutuksessa ja otin akun miinuksen irti ja laitoin pari tunnin päästä takasin ja lähdin ajamaan niin pätkäsy katos mutta silti uupuu heti 3500rpm jälkeen. Voisiko pelkkä lambda tehdä tuon? Ilmamäärämittarin pitäs olla ehjä kun hetki sitten vaihdettu.
Ja todellakin vaihdetut osta: Virranjakajan kansi, tulpanjohdon ja rele konehuoneeseen testipistokkeen lähelle. Muusta ei tietoa. Suihkin kyllä kliineriä ja vuodonilmaisinta koko konehuoneeseen eli ei pitäis imuvuoto olla.
Ja tosiaan, mitarissa 550tkm

Paljon tekstiä epäselvästi kerrottuna, mutta yritetty on ainaki
