Autoracing  KL-varaosat

Pappilan Ravikoppa pakun tarina on päättynyt. Saa poistaa...

  • 242 Vastauksia
  • 69158 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pappi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 405
  • Volvoton toistaiseksi
Vs: Pappilan Ravikoppa paku V70 -1998.
« Vastaus #60 : 20.12.2011, 13:53:49 »
"Musta" sai tänään moottoriin uudet öljyt. BP Visco 5000, 5w40. Samalla rytinällä nakkasin paikalleen kilpitelineessä olevat Boschin 190:set ilman Xenoneita. Ei jaksanut yövuoron jälkeen alkaa miettimään maskiin kiinnitystä. Nuo 190:set on sen verran sirot, että maskiasennuskin olisi mahdollinen. ylätuet vaan konepellin alapuolisiin pelteihin kiinni. Kilpitelineeseen piti myös laittaa ylätuet, mutta ne on puskurissa. Näin konepellin saa auki ilman mitään kikkailuja.
Skoda Octavia Combi 4x4 Experience dsg -13 & Avensis 2.2D-CAT A -11...

Poissa Pappi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 405
  • Volvoton toistaiseksi
Vs: Pappilan Ravikoppa paku V70 -1998.
« Vastaus #61 : 20.12.2011, 20:14:31 »
Tuolla öljynvaihto paikassa ei ollut mahdollisuutta nollata service valoa, joten omat välineet käyttöön.

Huoltovälin nollaus moottorinohjaus MSA 15.7 ---> testerillä, vol-fcr ohjelmalla tai sitten siihen tarkoitetulla boksilla. Tässä tapauksessa Trisco DIY Reset Tool for Volvo Model no: IOR-404 Koivusen tuotekoodi askille on: 290-A1-404. Hinta noin 40€. Tuli taannoin ostettua tuommonen laatikkoon ja todettua, että ei toimi vuosimallissa -1999, jossa moottorinohjaus MSA 15.8.

Äsken kävin nollaamassa "mustasta" huoltovälinäytön. Nyt ei tillota "service" valo joka käynnistyksen yhteydessä. Tuo laite haukkunee hintansa vuoden sisään, jos korjaamo veloittaa erikseen tehtynä 20 - 30€ huoltovälinäytön nollauksesta.

Kesällä meinasin tuon myydä jos pois, mutta onneksi en myynyt. :)
Skoda Octavia Combi 4x4 Experience dsg -13 & Avensis 2.2D-CAT A -11...

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1914
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Pappilan Ravikoppa paku V70 -1998.
« Vastaus #62 : 20.12.2011, 20:48:03 »
Eikö tuossa saa service valoa nollattua trippimittarin napilla?

Poissa Pappi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 405
  • Volvoton toistaiseksi
Vs: Pappilan Ravikoppa paku V70 -1998.
« Vastaus #63 : 20.12.2011, 20:59:28 »
Jos näihin internetin tietolähteisiin on uskominen niin ei onnistu? Tuli nyt kokeiltua tuo Trisco ja kun se toimi niin OK. En kyllä ees kokeillut tuota trippihommaa kun mielessä oli tuon Triscon testaaminen.

Uudempaan tuo Trisco ei kyennyt tekemään mitään... Tyrkkäsin tuon murikan "mustan" konttiin, sielläpä se on tallessa seuraavaan käyttökertaan. :)
Skoda Octavia Combi 4x4 Experience dsg -13 & Avensis 2.2D-CAT A -11...

Poissa Pappi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 405
  • Volvoton toistaiseksi
Vs: Pappilan Ravikoppa paku V70 -1998.
« Vastaus #64 : 21.12.2011, 17:00:49 »
Tilasin joku aika sitten tuohon toisen polttoainetankin korkin, ihan mielenkiinnosta alipainetta kohtaan... Eipä tuo auttanut. Suhisoo edelleen korkin aukaisun yhteydessä.

Nyt sitten joku, joka tätä lukee ja on perehtynyt polttoainetankin huohotusjärjestelmän toimintaan voisi antaa neuvoja. Äsken konttasin tuonne auton alle ja kahtelin vähän tulevaa työmaata... Kävi mielessä, että otanko tankilta lähtevän putken irti ja pukkaan paineilmaa tuonne järjestelmään. Nosturille tuo on saatava ja ne putket on kyllä todella mukavassa paikassa. Tällä voorumilla tai landian puolella oli kuva tuosta järjestelmästä. Liekkö Vadiksessa ohjeita tuon huohottimen puhdistukseen, kahtokeepa joku jolla siihen on mahdollisuus.

Kiitos... :)
Skoda Octavia Combi 4x4 Experience dsg -13 & Avensis 2.2D-CAT A -11...

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1914
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Pappilan Ravikoppa paku V70 -1998.
« Vastaus #65 : 23.12.2011, 17:53:21 »
Käy ostaa moponetistä tai piltemasta sellainen yleismallinen tankinkorkki. Ei ole niin kovin tiivis. :) Tosin ei kannata silloin tankata ihan suutamyöden.

Poissa Pappi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 405
  • Volvoton toistaiseksi
Vs: Pappilan Ravikoppa paku V70 -1998.
« Vastaus #66 : 23.12.2011, 18:07:14 »
olishan tuolla ylimääräinen korkki, johon voisi porata reiän. Omaan tyyliin vaan ei kuulu tehä "ryssän remonttia". Kyllä auton pitää olla siinä kunnossa kuin sen on ollut tehtaalta lähtiessään. Oppii taas jotain uutta kun tuon saa aikaiseksi rassata kuntoon.

Omasta puolesta toivotan kaikille Volvoilijoille oikein hyvää joulua ja turvallisia kilometrejä joululiikenteessä.  :)
Skoda Octavia Combi 4x4 Experience dsg -13 & Avensis 2.2D-CAT A -11...

Poissa Pappi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 405
  • Volvoton toistaiseksi
Vs: Pappilan Ravikoppa paku V70 -1998.
« Vastaus #67 : 28.12.2011, 20:41:33 »
Kilometrejä kertyy tasaiseen tahtiin...

Seuraavana savotassa on edessä sisätilanlämmittimelle haaroituksen asentaminen. Yhteen olen aikaisemmin asentanut ja muistaakseni oli v*ttumainen laittaa. Eihän siinä muuta taida olla tympeää kuin tuon läpiviennin kanssa taistelu. Hanskalokeron ja alaosan irroituksen jälkeen taitaa olla vähän paremmin tilaa. Konehuoneessa näytti olevan kiitettävän ahdasta läpiviennin kohdalla. >:(

Vinkit, neuvot otetaan vastaan. Samalla kun auton vien halliin voisi kahtoa tuota tankin huohotusta vihdoin ja viimein.

 :)
Skoda Octavia Combi 4x4 Experience dsg -13 & Avensis 2.2D-CAT A -11...

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Vs: Pappilan Ravikoppa paku V70 -1998.
« Vastaus #68 : 29.12.2011, 01:48:10 »
Kapeleita vedellessä olen ahtaissa paikoissa käyttänyt rautalankaa kaverina. Otat metrin lankaa ja teet molempiin päihin lenkit jotka kestää, toiseen päähän siks jotta saat vaikka jepellä pysymään hyvin johdossa, ja toinen siks jtta kun työnnät silmukan kabiinista konehuoneeseen, saat rautalana koululla ongittua silmukan pahastakin paikasta ja vedettyä käden ulottuville jolloin voit  vetää johdon konehuoneesen. Liukasteet helpottaa huomattavasti nm. 50neliöstä kuparia pujotellu pakkasessa...

Poissa Pappi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 405
  • Volvoton toistaiseksi
Vs: Pappilan Ravikoppa paku V70 -1998.
« Vastaus #69 : 29.12.2011, 12:33:16 »
Tänään varmaan olen viisaampi tuon toisen osalta asennuksen suhteen. Paketti on postissa ja toivottavasti kerkiää tälle iltaa hakemaan sen. Aattelin suosiolla leikata siihen läpivientiin kunnon aukon, jotta kaapeli luistaa ilman ongelmia.  :)
Skoda Octavia Combi 4x4 Experience dsg -13 & Avensis 2.2D-CAT A -11...

Poissa Pappi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 405
  • Volvoton toistaiseksi
Vs: Pappilan Ravikoppa paku V70 -1998.
« Vastaus #70 : 29.12.2011, 20:30:47 »
"Punainen" sai tänään osakseen hellää hoitoa ja huolenpitoa.

Ohjelmassa sisätilan pistokkeen asennus.
Tämä lukitus ei pitänyt, kun kaapelia yritin ujuttaa läpiviennin kautta. Eriste ja erittäin ahdas reikä pitivät huolen siitä, että tämä oli työläin vaihe.


Tässä vaiheessa jo hymyilytti. Takana toista tuntia värkkäämistä.

Tuolla kuvan yläreunan tienoilla näkyy läpivientikumi. Eihän siinä muu auttanut kuin ottaa tuo kokonaan irti. Liekkö Calixin liittimet paksummat kuin Defan. Nimittäin en muistanut tuon reiän olevan ihan noin ahdas.
Liekkö jo tehtaalla huomioitu mahdollinen sisähaaroituksen mahdollisuus, koska kaapeli haaroittui jo runkopalkin päällä. En ole koskaan tuommosta asennusta nähnyt. Vastuksen johto oli jatkettu toisella kaapelilla, joka tuli sitten puskurista runkopalkkia pitkin. Yleensä nuo taitaa olla suoraan yhdellä johdolla pistokkeesta vastukselle. Sisähaaraa tuossa ei ole aikaisemmin ollut, koska läpiviennit olivat "neitseelliset".


Tässä sitten pistokkeen asennus jalkatilan yläosaan. En viittinyt alkaa käsin ruuvoomaan a-pilarin kohdalle, eikä nuo ruuvit olisi edes riittäneet.

Sen verran aattelin matkustus mukavuutta, että laitoin uudet kumimatot. Sattu halvalla saamaan Volvon merkkikohtaisen sarjan.

Huomenna jos Luoja suo, asennetaan sama setti myös "Mustaan".
Skoda Octavia Combi 4x4 Experience dsg -13 & Avensis 2.2D-CAT A -11...

Poissa Pappi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 405
  • Volvoton toistaiseksi
Vs: Pappilan Ravikoppa paku V70 -1998.
« Vastaus #71 : 30.12.2011, 19:46:04 »
"Musta" sai tänään osakseen hellää asennusta ja hoivaa...



Sisätilan haaroitus meni tuohonkin paikalleen. Ulkona tehdessä tuli vähän rivakammalla tahdilla tehtyä. :)

Konehuone on kyllä syntisen p*skanen >:(
Skoda Octavia Combi 4x4 Experience dsg -13 & Avensis 2.2D-CAT A -11...

Poissa Pappi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 405
  • Volvoton toistaiseksi
Vs: Pappilan Ravikoppa paku V70 -1998.
« Vastaus #72 : 04.01.2012, 18:17:34 »
Pakuun ruuvasin vänkärin jalkatilan yläsosaan Defa Termini 2100w "slimline" lämmittimen. Loppu se jäisten ikkunoiden kanssa tolskaaminen. Lämmitin on todella näppärän kokoinen ja sopivasta kulmasta kun katsoo niin sitä ei edes näe paikallaan ollessa. Äsken kokeilin ja puhallus on omaa luokkaansa. Ei ole paluuta entisiin "murikoihin". Tuossa mallissa on myös tehonsäätö. Vaikka eipä sitä välttämättä tarvitse kun elementti on "PTC", joka säätyy sisälämpötilan mukaan.

Ilma kiertää mikä on pääasia. Ongelma pienemmälllä vanhan mallin lämmittimellä oli tuon kierron tehottomuus.
Skoda Octavia Combi 4x4 Experience dsg -13 & Avensis 2.2D-CAT A -11...

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Vs: Pappilan Ravikoppa paku V70 -1998.
« Vastaus #73 : 05.01.2012, 19:20:33 »
Mitä makso lämmitin ja johtosarja?

Poissa Pappi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 405
  • Volvoton toistaiseksi
Vs: Pappilan Ravikoppa paku V70 -1998.
« Vastaus #74 : 05.01.2012, 19:27:04 »
Lämmitin oli 60€ postikuluineen (uusi noin 80€), eipä tuo uutta hävennyt. Ollut "käytössä" vajaan lämmityskauden. Takuuta jäljellä 4 vuotta ja kuitti mukana.

Sisähaaroja ostin 2 kerralla. Kumpaakin autoon. 50€ posteineen. Uusi sarja maksaa muistaakseni motonetissä 59,90€/kpl.
Vähän kun kahtelee mistä ostaa ja milloin niin saattaa saada edullisestikin.

 :)
Skoda Octavia Combi 4x4 Experience dsg -13 & Avensis 2.2D-CAT A -11...

 

Samppasport  Futurez