Se yleismittarilla mittauskieltohan tulee täysin siitä, että joillain yleismittarilla voi turvatyynyt räjäyttää.
Mitä pidemmän linjan mittaamiseen mittari on tarkoitettu, sitä enemmän täytyy virtaa kulkea (varmaankin jotain isomman sähkön mittareita, mutta mistä sitä sitten ikinä tietää, että mitä se marketin halppismittari sinne tökkää)
On tosiaan ilman ohjainlaitetta toimivia tyynyjä myös, niissä on tunnistin laukaisua varten sisäänrakennettu, tunnistimethan on aina mekaanisia tai siis mekaaniseen voimaan perustuvia, eli voisi vähän huonosti ilmaista, että ohjainlaite on turvatyynyn yhteydessä ja toimii yhtenä yksikkönä.
Itse en tyynyjä mittaa mittarilla, koska en tunne riittävän hyvin käyttämäni mittarin sähköisiä ominaisuuksia, yhtä hyvään tulokseen vianetsinnässä pääsee myös käyttämällä valepaukkua mittauksen yhteydessä, eli jos vika katoaa, kun kytkee tyynyn tilalle oikean kokoisen vastuksen, on tyyny ihan selkeästi viallinen.