KL-varaosat  Race.fi

940 & SRS-Valo

  • 24 Vastauksia
  • 2961 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Juho Piironen

  • Vieras
940 & SRS-Valo
« : 15.09.2021, 19:45:27 »
Hei,
Tarkoituksena asentaa 940 -94 ralliratti, vakio airbag ratin tilalle.
laitoin 2.2ohm vastuksen airbagin johdon päähän (jo ennen sitä airbag jousta) sekä uuden momon ratin kiinni.
Nyt srs valoa en saa millään sammuksiin.
Antaa vikakoodit 2-1-2 ja 2-1-3.
Vikakoodit ovat poistettu ohjeiden mukaisesti,(10sec pohjassa testerin painiketta) toistettu tämä 3 kertaa peräkkäin jotta koodit resetoituisivat. Tuntuu aina palaavan samat kaksi vikakoodia.  :-\



Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4652
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: 940 & SRS-Valo
« Vastaus #1 : 15.09.2021, 19:58:35 »
ota lamppu pois jos ilmapalloa ei ole,sillä valolla tee mitään kun bägiä ei ole.
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Juho Piironen

  • Vieras
Vs: 940 & SRS-Valo
« Vastaus #2 : 15.09.2021, 20:28:03 »
Okei, jees kiitti! Ent katsastus?

Kankikari

  • Vieras
Vs: 940 & SRS-Valo
« Vastaus #3 : 15.09.2021, 20:48:13 »
Jos autoa saanut valmistusvuonna ilman airbag saat omasikin muuttaa bägittömäksi.

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5847
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 & SRS-Valo
« Vastaus #4 : 15.09.2021, 20:51:47 »
Airbagista voi olla tieto konttorin järjestelmissä ja onhan autossa myös tarra "srs". Jos ralliratilla menet niin varmasti kiinnostuu. -94 taisi airbag olla jo vakiona, tai hyvin lähellä tuota vuotta.
Jos autoa saanut valmistusvuonna ilman airbag saat omasikin muuttaa bägittömäksi.
Turvalaitteita ei saa poistaa vaikka samaa mallia olisi ollut ilman. Tai saa jos saat valmistajan todistuksen miten se pitää tehdä mutta volvo ei kirjoita sellaista. Selvitin aikoinaan.

Ajele jääradalla ilman bagia. Sit kun taas menet liikenteeseen sekä katsastukseen niin turvatyynyratti paikalleen.

Jos liikenteessä ajat kolarin, saat vammoja ja homma paljastuu, vakuutusyhtiö pesee kätensä.

Juho Piironen

  • Vieras
Vs: 940 & SRS-Valo
« Vastaus #5 : 15.09.2021, 21:20:28 »
jeesh  :arkkupakastin:
Entäs kun mulla nyt on siin 2.2ohm vastus kii airbagin tilalla eli periaatteessa pitäs olla kaikki ok, mutta silti nuo koodit tulee :-\ Tarvitsen sen kellojousen airbagia varten.

Juho Piironen

  • Vieras
Vs: 940 & SRS-Valo
« Vastaus #6 : 15.09.2021, 21:38:37 »
Tietääkö kukaan onko väliä, että se vastus on ennen vai jälkeen kellojousen?  Tai miten vikakoodit saisi nollattua
« Viimeksi muokattu: 15.09.2021, 21:43:34 kirjoittanut Juho Piironen »

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5847
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 & SRS-Valo
« Vastaus #7 : 15.09.2021, 22:01:54 »
Itse laitoin poistetun kellojousen liittimeen sen vastuksen kun konttorilta sain ensin ohjeistuksen että voi poistaa turvatyynyn ja seuraavana päivänä muuttui kanta. Pääsi kuitenkin vaihtamaan sen jousen.

Tarkistaisin koodien nollaus ohjeen. Tuo 10 sek kuulostaa oudolta. Sen muistan että kannatti useampaan kertaan pyytää koodit näkyviin ennen nollausta.

Kokeiles näin.
Paina reilu 1s, lue koodit. Toista 3x.
Paina reilu 5s, odota ledin syttymistä ja uudestaan reilu 5s.

Juho Piironen

  • Vieras
Vs: 940 & SRS-Valo
« Vastaus #8 : 15.09.2021, 22:23:03 »
joo olen lukenu sen ohjeistuksen ja kokeillut sitäkin 5 sec. ei sillä ole väliä pidätkö 10 vai 5 sec pohjassa lopputulos on sama. Valo syttyy kun päästät irti ja palaa 5 sec yhtä jaksoisesti kertoen että vikakoodit on poistettu

Juho Piironen

  • Vieras
Vs: 940 & SRS-Valo
« Vastaus #9 : 15.09.2021, 22:23:35 »
se tosiaan antaa vikakoodeja 2-1-2 ja 2-1-3 eli oikosulku ja avoinpiiri

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5847
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 & SRS-Valo
« Vastaus #10 : 15.09.2021, 22:59:38 »
Mittasitko että se jousi oli poikki oikeasti?

Jos vika onkin johdoissa tai srs yksikössä?

Juho Piironen

  • Vieras
Vs: 940 & SRS-Valo
« Vastaus #11 : 15.09.2021, 23:14:50 »
Jousi on ehjä mutta se vastus ei mahtunut ratin ja jousen väliin niin se on laitettu ennen koko jousta.
Mutta siis koko homma toimi ennenkuin irroitin vakio ratin ja vaihdoin ralliratin tilalle.
« Viimeksi muokattu: 15.09.2021, 23:16:57 kirjoittanut Juho Piironen »

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4652
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: 940 & SRS-Valo
« Vastaus #12 : 16.09.2021, 09:46:21 »
ota se jousihässäkkä ja sen teline pois kokonaan ja tilalle bägittömän teline niin ei tarvi leikkiä ja lamppu pois,itsellä vm-98 samanlainen auto mikä ollut vuodesta 2000 pikkuratilla,ei oo yhtäkään katsuria kiinnostanut sen ratti,kerran sanottu otteessa olevat turvavarusteet pitää olla ja niitä ei saa poistaa,jos otteessa ei lue ilmapallosta mitään niin saa linkoo vex,siihen käy se teline missä myös torven liukurengas ihan mistävaan 700-900 sarjalaisesta missä ei bägiä
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa coolower

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 569
  • LANSSI.COM
Vs: 940 & SRS-Valo
« Vastaus #13 : 16.09.2021, 10:06:02 »
Onhan näitä SRS valoja joskus sytytetty myös aikareleellä virrankääntämisen yhteydessä, jotta katsuri on tyytyväinen.
Käyttis: Volvo V70 (mk1) -00, B5244T, AW50-42, "VOLVO REBORN"
Harraste: Volvo 965 AMB -91, 2.8 (B280F), AW-71
Diesel/ Löpömörkö: Volvo 944 -91, D24T, ZF22 (Ahvenisto -24, survivor)
Rojekti: Volvo 162, production 1969 ( hiljaisessa myynnissä, "Saffron", uniikki, korivalmis, maalattu, 5000eur.)

Juho Piironen

  • Vieras
Vs: 940 & SRS-Valo
« Vastaus #14 : 16.09.2021, 11:20:01 »
Joo tämä lampun irroittamin on plan B. Mutta kiinnostaisi silti jos pääsisin eroon koodeista, nyt on vakio ratti ja ehjä kellojousi kiinni ( tai periaatteessa ainakin) eikä vikakoodit sammu

 

Proturbo  Autodiagnoosi