Autoracing  KL-varaosat

Alatukivarren vaihto 850

  • 38 Vastauksia
  • 21231 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Putkimies2

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 60
  • www.vrcf.fi
Vs: Alatukivarren vaihto 850
« Vastaus #15 : 06.12.2011, 22:25:50 »
Korjauskehoitus? Hylkyvikojahan noi nivelet on...

Onko toi 900€ osineen...?

Hylätty siis, kyllä. 900€ oli tukivarret, etujarrulevyt + työ. Nyt siis tarvis löytää tukivarret jostain edullisesti :)
Espoo
Volvo 850-20V - AX GT - Porsche 928

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: Alatukivarren vaihto 850
« Vastaus #16 : 06.12.2011, 22:59:05 »
Hylätty siis, kyllä. 900€ oli tukivarret, etujarrulevyt + työ. Nyt siis tarvis löytää tukivarret jostain edullisesti :)
Ok...
Eihän toi 900€ sitten mikään mieletön ole, noi Tukivarrethan on yli 200€ alkuperäisenä ja jarrulevyt taitaa olla 100€/kpl. Eli siis ei siinä työtä mahdottomasti ole...

Ite laitoin Bilteman varren, jotkut on kehunu hyväksi, katotaan että miten kestää...
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa X70R

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 896
    • V70 D5 AWD R-Design -13
Vs: Alatukivarren vaihto 850
« Vastaus #17 : 07.12.2011, 00:12:12 »
Hylätty siis, kyllä. 900€ oli tukivarret, etujarrulevyt + työ. Nyt siis tarvis löytää tukivarret jostain edullisesti :)

Tuosta saa kyllä hyvän vertailukohdan kustannuksille, kun itse tekee työn "tarvike" osilla.

Poissa Puusilmä

  • Kankea kahvimestari sr.
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3089
Vs: Alatukivarren vaihto 850
« Vastaus #18 : 07.12.2011, 00:26:20 »
Olen ollut siinä käsityksessä, että neljän pultin kiinnitykset on dieseleissä ja bensaturboissa.


Toi meidän V70:n on matalapaineturbo ja siinä on kahdella pultilla se kiinnitys. Eli olisiko nämä korkeapaineturbot ja diesel missä on tuo neljällä pultilla.

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: Alatukivarren vaihto 850
« Vastaus #19 : 07.12.2011, 01:11:13 »
Toi meidän V70:n on matalapaineturbo ja siinä on kahdella pultilla se kiinnitys. Eli olisiko nämä korkeapaineturbot ja diesel missä on tuo neljällä pultilla.
Kaverilla sitte taas on T-5R jossa on myös kahdella pultilla.
Ja on Suomiauto 2,3 koneella, eli italiaano...
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Vs: Alatukivarren vaihto 850
« Vastaus #20 : 07.12.2011, 01:15:12 »
Hmm, 200€ tukivarresta... Tarvike osilla, esi bilteman jarrulevyt 65,80€, jos taaksekkin niin 60€ lisää. Jarrupalat 43,80€ ja taakse 12€ Tukivarret 108€ Ja jos paja ottaa 100-150€, niin loppu saldo noin 450€

Poissa Puusilmä

  • Kankea kahvimestari sr.
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3089
Vs: Alatukivarren vaihto 850
« Vastaus #21 : 07.12.2011, 10:04:29 »
Kaverilla sitte taas on T-5R jossa on myös kahdella pultilla.
Ja on Suomiauto 2,3 koneella, eli italiaano...

Ei näissä ole mitään tolkkua :D.

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: Alatukivarren vaihto 850
« Vastaus #22 : 07.12.2011, 10:20:46 »
Toi meidän V70:n on matalapaineturbo ja siinä on kahdella pultilla se kiinnitys. Eli olisiko nämä korkeapaineturbot ja diesel missä on tuo neljällä pultilla.
Kaverilla sitte taas on T-5R jossa on myös kahdella pultilla.
Ja on Suomiauto 2,3 koneella, eli italiaano...
Ei näissä ole mitään tolkkua :D.

:D

Vanha Volvon kokoonpanolinjan periaate, sitä laitetaan mitä hyllyssä sattuu olemaan....   :2funny:

Noh, dieseleissä kait on aina tuo neljän pultin kiinnitys. Olisiko sittenkin se Kiskon toteamus oikea, että dieseleissä ja awd-malleissa on neljän pultin kiinnitys. (kohta varmaan joku nelivetoisen omistaja kertoo että kahdella pultilla mun omassa.... :) )
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: Alatukivarren vaihto 850
« Vastaus #23 : 07.12.2011, 10:47:18 »
No mun etuveto ärrässä on neljällä... ::)
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: Alatukivarren vaihto 850
« Vastaus #24 : 07.12.2011, 11:00:31 »
Vadista tiirailemalla saattaisi saada sellaisen käsityksen, että 850-malleissa vain dieseleissä ja nelivedoissa on tuo neljän pultin kiinnitys. Sitten kun X70-malleja tutkii, niin dieseleissä pitäisi olla aina ja bensoissa sitten on kaksi vaihtoehtoa. :D

Noh, meillä dieselmiehillä asia on helppo, bensamallien omistajien on syytä varmistaa että kumpi siellä on. :) Rohkeasti tosin väittäisin, ettei vapareissa ole koskaan neljän pultin kiinnitystä.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Putkimies2

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 60
  • www.vrcf.fi
Vs: Alatukivarren vaihto 850
« Vastaus #25 : 07.12.2011, 14:50:12 »
Silleen, lomautus tammi-kesäkuu. Nyt onpa sitten aikaa ruuvailla eikä varaa teettää muilla.
Espoo
Volvo 850-20V - AX GT - Porsche 928

Poissa Kisko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 871
Vs: Alatukivarren vaihto 850
« Vastaus #26 : 08.12.2011, 12:40:59 »
Mulla on ollut 850 T-5:ssa ja R:ssä kahden pultin politiikka.
242 DL turbo -75  -  244 GLE -82   -   244 Turbo -84  -  S90 Royal -98  -  XC70 D5 -09

Poissa jusbe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • 164 -72, 850 T-5R,
Vs: Alatukivarren vaihto 850
« Vastaus #27 : 08.12.2011, 22:08:55 »
Hmm, 200€ tukivarresta... Tarvike osilla, esi bilteman jarrulevyt 65,80€, jos taaksekkin niin 60€ lisää. Jarrupalat 43,80€ ja taakse 12€ Tukivarret 108€ Ja jos paja ottaa 100-150€, niin loppu saldo noin 450€
Kaikki suhteellista..kun vaihtaa vuoden välein noita bilteman/motonetin tukivarsia niin äkkiä tulee halvemmaks laittaa orginaalit...

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: Alatukivarren vaihto 850
« Vastaus #28 : 09.12.2011, 00:35:16 »
Kaikki suhteellista..kun vaihtaa vuoden välein noita bilteman/motonetin tukivarsia niin äkkiä tulee halvemmaks laittaa orginaalit...
Näimpä... Edellinen omistaja on omaan vaihtanut molemmat varret, toinen on Volvon oma ja toinen oli tarvike.
Kuka arvaa, että kumman sain vaihtaa hiljattain ::)

Eli kyllä, se tarvike oli puslistaan ihan holo ja orkkis vielä kuin uusi...

Jos siis ei halua vaihtaa niitä varsia montaa kertaa, niin turvallisinta on ostaa alkuperäistä laatua.
Toki tarvikkeitakin on ihan kelpo laadulla, mutta saatavuus on vähän niin ja näin...
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa 850V70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 87
  • www.vrcf.fi
Vs: Alatukivarren vaihto 850
« Vastaus #29 : 10.12.2011, 17:34:18 »
Neljäpulttiset tarvikevarret ei kyllä kestä pitkään. Puslat repeää kovin nopeasti. Ei kannata kokeilla. Monet (ml. minä) ovat hakanneet päätään seinään noiden kanssa.

 

Kulkukoira  Proturbo