Autoracing  KL-varaosat

Kulmiksen taivaspaikka

• 1330 Vastauksia
  • 294530 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Kulmamies

• Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Kulmiksen taivaspaikka
« Vastaus #1200 : 20.07.2024, 19:14:50 »
Välillä jotain ihan muuta, eli pölykapseleihin kauan haaveilemani tarrat.

Video

Asenustarvikkeet.

Saippuaa.

Valmis setti.

Paikallaan.

Poissa Kulmamies

• Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
« Vastaus #1201 : 21.07.2024, 16:36:36 »
Mä olen edelleen 100% tyytyväinen tähän ruiskuun.

En tiedä olenko enää? Se sammumismurhe ei johdu kyllä taatusti enää jännitteestä. Olen silmämuna kovana seurannut näyttöä ja sain jopa lokiakin tallennettua, niin ei siellä tapahdu mitään normaalista poikkeavaa. Yhtäkkiä vaan kone sammuu ja käynnistyy taas, kun mitään ei olisi tapahtunutkaan.

Se tästä tekee jännän, että se ei ole ikinä sammunut kuin pihalle. Vaikka kuinka kauan seisoisi liikennevaloissa, niin ei se sammu.

Erikoisia sammumisongelmia löytyi netin keskustelupalstoilta, mutta niissä kone alkoi käydä kehnosti ennen sammumista, eikä vastaavista ongelmista löytynyt mitään tietoa.

Lähetin äsken Holleyn tekniseen tukeen kysymyksiä, jospa he osaisivat neuvoa.

Seuraavaksi meinasin kokeilla laittaa vastukselliset tulpat jos johtuu jostain häiriöistä.
« Viimeksi muokattu: 21.07.2024, 17:34:28 kirjoittanut Kulmamies »

Poissa -jadi-

• Hors d'âge
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
« Vastaus #1202 : 21.07.2024, 17:42:23 »
Taivaspaikan lunastuttaja meinaa, että vaikka paikka onkin jo varma, niin matkalla sinne eihän sen nyt passaa kertalaitolla toimia, kyllä siinä pitää raapia korvallistaan vielä toisenkin kerran.  :D
-"Kyllä sä oot sitte kultane, kun järjestät ns. tuntemattomille uskomattoman hyvän mielen."
- KIITOS!
-----
Слава Україні!    https://www.youtube.com/watch?v=izquEYtqXZo

Poissa Kulmamies

• Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
« Vastaus #1203 : 21.07.2024, 19:43:59 »
Taivaspaikan lunastuttaja meinaa, että vaikka paikka onkin jo varma, niin matkalla sinne eihän sen nyt passaa kertalaitolla toimia, kyllä siinä pitää raapia korvallistaan vielä toisenkin kerran.  :D

Herra koettelee, vaan ei hylkää  ;)

Sain äsken ladattua ecuun uuden päivityksen ja illalla ennen nukkumaanmenoa meinasin rukoilla. Saas nähdä onko kummastakaan apua  :D

Sehän tästä tekee myös mielenkiintoisen, että murheet ikään kuin alkoivat sen huohotinmuutoksen jälkeen. Tokihan se nyt saa sieltä eri tavalla ilmaa, mutta kaikki arvot kuitenkin näyttäisi olevan ihan kunnossa, niin lienee sattumaa ???

Poissa Kulmamies

• Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
« Vastaus #1204 : 22.07.2024, 18:10:16 »
Pöläreiden tarrojen jämistä jäi oivat sapluunat hienon juomalasin tekemiseen 8)

Päivitystä käyntiongelmiin, niin tilasin paikallisesta varaosaliikkeestä vastukselliset tulpat ja Us-Partsista lämpöeristelevyn "kaasarin" ja imusarjan väliin.

Poissa sjos

• VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
« Vastaus #1205 : 22.07.2024, 21:38:20 »
Siellä on V8 kärpänen purassut  :D
:smoke:

Poissa Kulmamies

• Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
« Vastaus #1206 : 23.07.2024, 09:16:49 »
No ehkä vähäsen ja onhan mun molemmissa harrasteautoissa sellainen :D

Eilen tutustuin tarkemmin Sniperin säätöohjelman tietokoneversioon ja siellähän on vaikka mitä jännää. Ensimmäisenä huomio kiinnittyikin sytkäkarttaan, kun sillä käsisäätimellä asetettiin vain kolme eri ennakkoa eri kierrosalueelle. No se karttahan oli just sen näköinen, eli 2000r asti oli 10 asteen ennakko ja siitä se pomppasi yhtäkkiä 30 asteeseen :facepalm: Tietokoneversiolla sai muutettua kartan jouhevaksi yhtä nappia painamalla ja muistikortin avulla uuden softan sai ladattua autoon.

Kaikenlaisia turvarajojakin siellä oli, mutta mikään ei ole päällä. Päällä ollessaankin ne vain sytyttävät näyttöön jonkun varoitusvalon, eivätkä käytännössä vaikuta käyntiin.

Löysin myös netistä keskustelun sytkän aiheuttamista häiriöistä ja niiden eliminoimisesta. Yksi merkittävä asia oli jakajan vr anturin herkkyyden säätö. Arvoa suurentamalla laite ei ole niin herkkä häiriöille ja suositeltu arvo olikin suurempi, mitä tässä nyt on ollut oletuksena.

Samaisessa keskustelussa oli juttua, että ecu boottailee itseään, jos on paljon häiriöitä. Joskus se käy niin nopeasti, että kone ei ehdi edes sammua ja välillä taas sammuu täysin odottamatta. Tämä vaikuttaa varsin lupaavalta omia murheita ajatellen.

Esim. uudemmissa Fordin veekaseissa jakaja ja ecu ovat ihan vierekkäin ja niissä häiröiden aiheuttamat ongelmat ovat kuulema tosi yleisiä.
« Viimeksi muokattu: 23.07.2024, 09:18:38 kirjoittanut Kulmamies »

Poissa leka

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #1207 : 23.07.2024, 10:50:55 »
Hienoa tekemistä siellä jälleen!

Itselläni oli alussa ongelmia Megasquirt 2:n kanssa, se buuttaili satunnaisesti ja homma korjaantui kun vaihdoin vastus tulpat.
MS2 käynnistyi käytännössä alle sekunnissa, joten ilmaantui vain kovana yskäisynä ajaessa. Logeissa tämä kyllä näkyi selvästi...
144-70

Poissa Wompatti

• VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #1208 : 23.07.2024, 11:09:31 »
Meneekö mitään boxin piuhoja, varsinkin sytytykseen liittyivä laturin tai sähköisen tehostajan johtojen tai itse laitteiden läheltä?

Muistuu mieleen monia tapauksia joissa em. yhteys sotkee sytkän. Eräs laite sähköisellä tehostuksella toimi penkissä hienosti, radalla pakosarja ja ahdin hekui tavallista enemmän tulessa kun lokista katsottuna viimein huomattiin ennakoiden menevän jopa miinukselle. Vetokin oli huono.Vika korjaantui kun reititys muutettiin.

« Viimeksi muokattu: 23.07.2024, 11:13:43 kirjoittanut Wompatti »

Poissa -jadi-

• Hors d'âge
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
« Vastaus #1209 : 23.07.2024, 11:28:34 »
(Kuva poistettu lainauksesta.)

Täysin OT: Mun taiteellinen silmä ja lyhyen oppimäärän pururata korvien välissä  :o  yhdistettynä näki tässä kyseisessä kuvassa ihmiskehon kädet koholla tähän tyyliin: pidä kaksin käsin juomista niinku   :2funny: 
-"Kyllä sä oot sitte kultane, kun järjestät ns. tuntemattomille uskomattoman hyvän mielen."
- KIITOS!
-----
Слава Україні!    https://www.youtube.com/watch?v=izquEYtqXZo

Poissa laatikkovika

• Turbo+
  • Global alligator
« Vastaus #1210 : 23.07.2024, 12:19:39 »
Esim. uudemmissa Fordin veekaseissa jakaja ja ecu ovat ihan vierekkäin ja niissä häiröiden aiheuttamat ongelmat ovat kuulema tosi yleisiä.
Fordi on taas päässy perusasioiden äärelle.
https://youtu.be/0yx1-50iqnA?si=HIZ9WfaHk7u-vcrS  :uglystupid2:

En minäkään ottais puhelinta magneettikuvaukseen mukaan. :2funny:
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, V60 D4-2016

Poissa Kulmamies

• Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
« Vastaus #1211 : 23.07.2024, 12:20:25 »
Hienoa tekemistä siellä jälleen!

Itselläni oli alussa ongelmia Megasquirt 2:n kanssa, se buuttaili satunnaisesti ja homma korjaantui kun vaihdoin vastus tulpat.
MS2 käynnistyi käytännössä alle sekunnissa, joten ilmaantui vain kovana yskäisynä ajaessa. Logeissa tämä kyllä näkyi selvästi...

Hyvähyvä! Lisää uskoa, että ollaan asian ytimessä.

Tämä moottori pyörii niin nahkeasti, että pienikin katkos saa sen sammumaan samantien. Loki myös ilmeisesti katkeaa siinä vaiheessa itsestään, eikä siinä näy mitään. Voi myös olla, että en osaa lukea sitä oikein.

Meneekö mitään boxin piuhoja, varsinkin sytytykseen liittyivä laturin tai sähköisen tehostajan johtojen tai itse laitteiden läheltä?

Muistuu mieleen monia tapauksia joissa em. yhteys sotkee sytkän. Eräs laite sähköisellä tehostuksella toimi penkissä hienosti, radalla pakosarja ja ahdin hekui tavallista enemmän tulessa kun lokista katsottuna viimein huomattiin ennakoiden menevän jopa miinukselle. Vetokin oli huono.Vika korjaantui kun reititys muutettiin.

No itseasiassa joo. Laturin paksu piuha menee samassa nipussa kaikkien muidenkin kanssa. Tulpanjohdot menevät suht erillään muista. Ainoastaan moottorin lämpöanturi on lähellä.

Vaihdoin nyt ne toiset tulpat. Pitää käydä tankilla ja alkaa tekemään kestotestiä :D

Vanhat tulpat ihan inhimillsen näköiset, mutta aika paljon eroavaisuuksia keskenään?

Täysin OT: Mun taiteellinen silmä ja lyhyen oppimäärän pururata korvien välissä  :o  yhdistettynä näki tässä kyseisessä kuvassa ihmiskehon kädet koholla tähän tyyliin: pidä kaksin käsin juomista niinku   :2funny:

Sehän se on tässä nykyisessä tasa-arvoyhteiskunnassa tärkeää, että sopii kaikille  :D
« Viimeksi muokattu: 23.07.2024, 12:26:41 kirjoittanut Kulmamies »

Poissa make s70

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #1212 : 23.07.2024, 12:46:02 »
Jos et halua johtojen reitityksiä muutella niin tämä mistä oli toisaalla puhetta saattaisi hävittää häiriö ongelmat, ainakin emppi pulssit estää niin luulisi riittävän tuohonkin( EBAY Tinned Copper Metal Shielding Braided Sleeving,Cable Wire Sleeving 2mm-28mm). Vähän joutuu toki askartelemaan, mut siitähän sä tykkäät ::)

Poissa Kulmamies

• Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
« Vastaus #1213 : 23.07.2024, 17:16:52 »
Jos et halua johtojen reitityksiä muutella niin tämä mistä oli toisaalla puhetta saattaisi hävittää häiriö ongelmat, ainakin emppi pulssit estää niin luulisi riittävän tuohonkin( EBAY Tinned Copper Metal Shielding Braided Sleeving,Cable Wire Sleeving 2mm-28mm). Vähän joutuu toki askartelemaan, mut siitähän sä tykkäät ::)

Joo johdot on niin jämptisti vedetty, että reitityksen muuttaminen ei ole ihan ykkösvaihtoehto. Katoin nyt vielä tarkemmin mitä se sähkäri siellä konehuoneessa touhunut, niin suurimmalta osalta johdot menee eri puolella imusarjaa, mutta rintapellin läpiviennin kohdalla ovan 10-15 cm matkalla samassa nipussa.

Sitten tuli mieleen varastaa pihatraktorin laturista häiriönpoistaja ja laittaa se tähän :D En tiedä auttaako muuta kuin henkisesti, mutta tulipahan laitettua.

Otin laturin takakannen irti, niin sen sai laturin sisään piiloon.

Oikeaa merkkiä :)

Sinne menee.

Poissa Kulmamies

• Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
« Vastaus #1214 : 24.07.2024, 15:33:06 »
Käytiin maakuntamatkalla Mynämäen Korvensuun konepajamuseolla. Oli kerrassaan upea kokemus :)
« Viimeksi muokattu: 24.07.2024, 18:37:37 kirjoittanut Kulmamies »

RallyBaron  Samppasport