Nyt käynnistyy joka yrityksellä ilman sahailua, mutta menipä oikein pidemmän kaavan mukaan.

Osia joilla lopulta ei ollut mitään vaikutusta olivat: startti, kampiakselin ja nokan anturit, akku ja moottorinohjainlaite. Startin osaltakin meni takapakkia, koska uuden näköinen tarvike ei noin -10 pakkasessa lähde pyörittämään kuin kunnon yrityksellä. Sentään kerran pyörimään lähdettyään toimii sillä kerralla joka yrityksellä.
Torstaina tuumasin asentaa valkean 245:n vanhan Atecun(eli MS2 muunnelma) josko sillä pääsisi eroon käynnistysvaivoista ja toki saisi paremman kylmäkäynnistyvyyden. Ecussa oli ongelmia jonka takia aikanaan vaihdoin sen tilalle Englantilaisen MS3:n. Xuppo suoritti korjauksen ja jospa se nyt kestäisi toiminnassa

Peruskytkennöissä ei ollut mitään ihmeellistä, tein liitännät alkuperäiseen johtosarjaan alkuperäisillä sulakkeilla, jne. ja sain yhteydenkin läppäriin. Sitten menikin puolet illasta taistellessa sarjaportti-usb-adapterin aiheuttamien ajuri- ja yhteysongelmien kanssa. Tuon adapterin piirisarja on ilmeisesti todettu Windowsin kanssa hieman heikosti toimivaksi ja ainoa sarjaportillinen läppäri meni valkean 245:n mukana

Sen verran pääsin sentään näkemään, että anturitiedot ja kierrosluku startatessa näkyy normaalisti.
Sain lainaan FTDI-piirillä varustetun adapterin joka on toimivaksi todettu ja eilen vakaan yhteyden ecuun. Kytkentöjä jatkaessa sekä johtoja pyöritellessä yht'äkkiä yhteys ecuun hukkui kokonaan ja siinä menikin aikansa kunnes syypää löytyi palaneesta ecun 5A sulakkeesta. Sulake paloi heti kun käänsi virrat päälle ja sen syyn hakuun puolestaan meni hetki joka päättyi polttoainepumpunreleeseen. Releen ohjausmaa ja ohjausvirta olivat keskenään oikosulussa. Koska Atecu on tarkoitettu ohjaamaan suoraan bensapumppua, tein pumpunjohdosta ohjauksen releelle ja sen takia ecun sulake paloi heti. Toinen rele tilalle ja taas toimii.
Pumpunreleestä siis löytyi alkuperäinen syy käynnistymättömyydelle

Vakioecu meni sekaisin siitä, että releen maaohjaus saikin 12V. Jännä ettei ongelma ilmaantunut koskaan käydessä, vaan vain ainoastaan käynnistäessä.
Tänään katselin asetukset loppuun, pyöräytin käyntiin ja tarkistin sytkän perusajoituksen sekä laitoin laajakaistan. Käytettynä ostetussa PLX:ssä ei näköjään näyttö toimi, mutta ohjainlaite sentään pelaa. Kartat on niiltä ajoilta kun ecu on ollut turbokoneessa kiinni, sillä valkean 245:n vapariasetukset on risassa läppärissä, enkä ole saanut aikaiseksi ottaa tietoja talteen. Hyvin näkyy silti alkuunsa toimivan noillakin asetuksilla kun muutti vain suuttimien ja koneen koon kohdalleen. Ens viikolla vois alottaa säätämisen jos jarruosat tulis viimeinkin ja pääsisi käymään katsastuksessa.