Vaihtokone nostettu pois varaosa-auton keulilta tallin lattialle.
Siinähän sitä, konetta ja sälää..

Tuosta sitten purkamaan loput osat varastoon..
Listaa mitä piti huomioida nostossa. Lisäyksenä, että nosturi meni puskuriin kiinni joten kannattaa kilpihommat ottaa pois tieltä ennen nostoa. Lämppärin letkut kannattaa taivuttaa alas ja tyhjätä mielummin astiaan kun tallin lattialle. Tuli jonnin verran sitä nestettä kun kone kallistui ylöspäin. Lootan öljyletkut jäi irrottamatta rattiakselin takaa niin jäi nostossa siihen hieman kanittamaan.
D24TIC Moottorin irroituksen valmistelut
Auton alta:
- Kardaani, vaihdevivusto, pakoputki
Syyläri & IC
- Letkut; ahto/vesi/lootan öljyletkut (myös rattiaks. takaa)
- Lämmityslaitteen letkut
- Moottorin öljynlauhdutin
Sähköjä, yksi nippu:
- Laturi; lataus, merkkivalo, W-kiekkari
- Hehkut, Öljynpaine
- Liitin; jäähd. lämpötila mittaristo
- Syöttöpumpun magneettiventtiili
- Startin heräte
- Hehkun lämpötila-anturi (moottorin takana)
- Johdot EGR (Valve Control Solenoid - Volvo (1328438))
Maadotuksia:
- Koneen runko ja pumpputeline
Ali- ja ahtopainejuttuja:
- Jarrutehostin
- EGR
- Ahtopaine lisäsyöttö
- Cruise
- Venttiili Volvo 1257981
Sekalaista
- Etu rek.kilpi
- Kaasuvaijeri
- Polttoaineletkut
- Startin kaabeli
- Ohjaustehostimen letkut
- Ilmanputsarin osat
- Lohkolämmittimen johto
Jos on öljynlämpöanturi öljypohjassa kiinni niin piuha siitä irti. Samoin jos on ala-poikkituki niin se myös irti ennen koneen nostoa.
Lootan öljykierto syylärissä; alanippa tietty jumissa katkesi sekä syyläristä, että myöhemmin letkusta irrotettaessa. Ja näihin oli monta päivää etutäteen ruutattu CRC:tä. Onneksi kohdeautossa on uusi syyläri niin se puoli on kunnossa ja letkun saa vaihdettua vanhasta lootasta