Kävi aurinkoisena perjantai-iltapäivänä pieni kummastus, kun painoi liikennevaloissa kytkintä niin mitään ei tapahtunut. Pelkkää vapaata liikettä. Pellin alle vilkaisun jälkeen tuli todettua, että "SOKKA IRTI"! Lentänyt ajaessa jonnekin tienvarteen. Oli mielenkiintoista ajella tallille ilman kytkintä, mutta kyllä se ok toimi. Parit liikennevalot vaan piti startilla töksäyttää liikkeelle. Tallilla kytkinpaja pystyn.
Ensiksi alettiin tutkimaan tarkemmin työsylkkyjen sielunelämää ja huomattiin että Turboissa on näköjään sylkky vajaa 2 mm isommalla halkaisijalla. Volvo on käyttänyt ainakin FAG ja FTE malleja.
Hallintasylinteri 1.00 6843913 4CYL,TURBO. B6254.
Hallintasylinteri 1.00 6843914 4CYL,EXC TURBO.
- 900-s TYÖsyl tiivistes jos ø20,6 FAG (ei Turbo)
- 900-s TYÖsyl tiivistes jos ø22.2 FAG (Turbo)
Vanhan korjaukseen olisi riittänyt pelkkä uusi lukkorengas (Lukkorengas 1.00 914463), mutta huomattiin, että omassa pelissä oli näköjään vaparin sylkky. Kellarissa oli vanha sylkky mistä oli ilmaruuvin joku katkaissut. Näkyi olevan isompi Turbon sylkky niin otettiin se työn alle. Ja sai kun saikin porattua ja kierrettyä pois paikoiltaan. Vanhasta sylkystä evakuoitiin ilmaruuvi parempaan käyttöön.
Käynti IKH:ssa ja paketti lukkorenkaita mukaan.
Uusi huollettu ja putsattu sylkky kiinni ja ilmaus pienellä vastapaineella oli pala kakkua.