Futurez  Kulkukoira

V70 vm.2005 d5 lämmityslaiteongelma?

  • 19 Vastauksia
  • 3016 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Speedy Gonzales

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 vm.2005 d5 lämmityslaiteongelma?
« Vastaus #15 : 27.12.2021, 09:09:40 »
Ok itekki tuosa mietin että voiko se moottorin lämpö nuin palijo vaikuttaa sisätilan lämpöön kun toisesa autosa ei volvo oli myös termostatti vikaa eikä lämmennyt kuin n. 80 asteeseen ja sisälle kyllä tuli riittävän lämmintä 25 asteen pakkasellaki. Nyt vaihoin kokkeilumielesä gatesin pelekän sisuksen termostaattiin saa nähä auttoko ei oo vielä päässy testaan ku välijäähytin on rikki ja uutta ootellaan.

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6409
Vs: V70 vm.2005 d5 lämmityslaiteongelma?
« Vastaus #16 : 27.12.2021, 11:29:53 »
Omassa -03 mustakoppa D5:ssä totesin että mittarin neula ei 20 asteen pakkasella enää kaupunkiajossa pysy normaalilämmössä. En ole tutkinut vielä ylävesiletkun lämpöjä, mut taitaa termari vähän jumittaa aukipäin. Sisällä kyllä tarkenee vielä ja maantieajossa toi on normaaliasennossa. Mites teidän vehkeet näillä ilmoilla, putoaako lämmöt valoihin pysähtyessä?
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa ratkori

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 301
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 vm.2005 d5 lämmityslaiteongelma?
« Vastaus #17 : 27.12.2021, 13:26:03 »
Kyseessä harmaa koppanen 06 D5 V70, lämpiää myös vähän hitaanlaisesti. Molemmat reiät maskissa tukittu. Useamman kilometrin saa ajaa ennenkun kajuutta on lämmin. Edellinen 03 D5 V70 lämpeni näin jälkikäteen aatellen nopeammin, mutta oli myös hieman isompi ruokanen. Voiskohan se litran kulutus ero vaikuttaa sen verran lämpiämiseen? Sisätilan anturi putsattu viime syksynä, samalla kun lämmityslaitteen kenno vaihdettu.

Poissa suomipioneeri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 83
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 vm.2005 d5 lämmityslaiteongelma?
« Vastaus #18 : 30.12.2021, 07:55:57 »
2006 D5 (D5244T4) XC70 tuli vaihdettua termari uuteen. Ei tahtonut lämpömittari ilman ardicia pysyä kuin 1/4 kohdalla -10c pakkasella. Vaihto ei ollut paha homma: Vedet laskea syyläristä kuskin puolella olevasta 13mm propusta pois, ohjaustehostimenpumpusta pultit irti ja kääntö letkuineen syrjempään, termarikotelosta kaksi letkua irti, sitten biltemasta hankitulla pitkällä T40 100mm torx-päällä kaksi termarikotelon pulttia auki, ja kotelon saa pois. Kasaus samalla tavalla, paisuntasäiliön kautta täyttää uudet nesteet sisään ja kone käyntiin, puristelee ylä-ja alavesiletkuja koneen käydessä, antaa käydä lämpöiseksi seuraten nesteen tasoa, sammuttaa ja täyttää tarvittaessa. Itse käytän Zeron keltaista long life -pakkasnestettä.

Termarin koteloineen ostin KL-varaosista, oli Gatesin paketissa. Nyt nousee ajossa lämmöt todella nopeasti puoleen väliin mittaria, testerin näyttäessä jäähdytysnesteen lämmöksi 96c alkaa lämmöt laskea.
Nykyinen.Volvo XC70 2005 D5 AWD aut.---Ex.Volvo S60 2005 2.5T Aut.---Ex.Volvo V70 2009 2,4D Aut. "Wanha Taxi"---Ex.Volvo S60 2000 2.4i Aut.

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6660
  • Global alligator
Vs: V70 vm.2005 d5 lämmityslaiteongelma?
« Vastaus #19 : 30.12.2021, 09:42:44 »
Mikäs oli suomipioneerin uuden termarin astelukema?
Ihan vaan mielenkiinnosta... ELK
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, V60 D4-2016

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy