2006 D5 (D5244T4) XC70 tuli vaihdettua termari uuteen. Ei tahtonut lämpömittari ilman ardicia pysyä kuin 1/4 kohdalla -10c pakkasella. Vaihto ei ollut paha homma: Vedet laskea syyläristä kuskin puolella olevasta 13mm propusta pois, ohjaustehostimenpumpusta pultit irti ja kääntö letkuineen syrjempään, termarikotelosta kaksi letkua irti, sitten biltemasta hankitulla pitkällä T40 100mm torx-päällä kaksi termarikotelon pulttia auki, ja kotelon saa pois. Kasaus samalla tavalla, paisuntasäiliön kautta täyttää uudet nesteet sisään ja kone käyntiin, puristelee ylä-ja alavesiletkuja koneen käydessä, antaa käydä lämpöiseksi seuraten nesteen tasoa, sammuttaa ja täyttää tarvittaessa. Itse käytän Zeron keltaista long life -pakkasnestettä.
Termarin koteloineen ostin KL-varaosista, oli Gatesin paketissa. Nyt nousee ajossa lämmöt todella nopeasti puoleen väliin mittaria, testerin näyttäessä jäähdytysnesteen lämmöksi 96c alkaa lämmöt laskea.