Sain eilen vihdoin aikaseksi vaihdella öljyt ja suodattimen koneeseen, vaikka sateinen parkkipaikka ei se paras vaihtoehto ollutkaan.
9500 kilometriä ajetut öljyt näyttivät tältä

Uudet näytti tältä pienen lenkin jälkeen

Nyt päästään siihen itse aiheeseen, pitäisi tähän jakopääromut tilailla. Itse jakopääsarja on selkeä, siinä ei taida useampaa variaatiota/vaihtoehtoa olla, mutta apulaitepuoli tuottaa nyt suurta tuskaa.

Onko homma jotenkin siten, että kiristin ja apulaitehihnan pituus vaihtuivat tasan tarkkaan siinä, kun mustakoppainen vaihtui harmaakoppaiseen? Vai onko jotain muutoksia tullut myös kesken yhden moottoriversion tuotannon? KL-varaosat/Skadix/Motonet olivat mielestäni samaa mieltä siitä, että AKI-10:iin kuuluisi 1825mm pituinen apulaitehihna ja
tämän näköinen kiristin? Oletan, että tämä on oikea? Hämmennystä aiheuttaa se, että Aeromotors ja muut tarjoavat välillä
tämän näköistä kiristintä, mutta tämä taitaa olla ihan jo VINin ja moottorin sarjanumeron perusteella väärä ja kuulua mustakoppaiseen?
Inan moniurahihnasarjoja kun katsoo Aeromotorsilta, niin AKI-10:n tiedoilla tarjotaan pelkästään tuota oletettua väärää kiristintä ja 1841mm pitkää hihnaa. Okei, unohdetaan Ina laskuista ja katsotaan toinen luottomerkki, eli Gates.
Autodoc ja Aeromotors ovat molemmat vahvasti sitä mieltä, että
TÄMÄ moniurahihnasarja käy. Kiristin näyttää ainakin oikealta?
"Varusteet: Autoihin, joissa ilmastointi" CHECK!
"Enintään valmistenumeroon (VIN): 545224" CHECK! AKI-10:n VIN: YV1SZ714661
235205Apulaitteet: Generaattori" CHECK!
"Moottorinumerosta: 349809" CHECK!
AKI-10:n moottorin sarjanumero: 369401Mutta kun avaa tuon moniurahihnasarjan sisällön ja menee ihmettelemään hihnan pituutta, niin sen pituudeksi ilmoitetaankin 1838mm ja "
Enintään valmistenumeroon (VIN):
234793" jota ehtoa AKI-10 ei täytä.
Eli siis pähkinänkuoressa: Olenko ymmärtänyt oikein kumpi kiristin tähän kuuluu? Ja se tärkein, minkä pituinen hihna tähän kuuluu? Jos joku tahtoo etsiä ja linkata Inan/Gatesin sarjan, joka 110% varmuudella passaa tähän, niin minä ja uskollinen elämänkumppani (=AKI-10) kiitämme.