Tässä taisi olla jo uudenmallin termarikotelo. Eli letkulähtö on yläviistoon eikä vaakatasossa. Niihin myydään hyvin usein väärän kokoista eli liian pientä termaria joka jää reunoilta millin-kaks auki. Silloin ei lämmötkään nouse.
Kyllä näin on, elikkä termari on viistossa.
Ostin kl-varaostasta, alkuperäislaatuisen. Olisiko voinut olla väärä

Mutta epäilen että on kuitenkin oikea ja syy on tässä:
Alkuperäinen ongelma katosi täysin termaria vaihdettaessa. Eli kaasu ei pysy päällä, vaan tippuu bensalle vaikka kesken ajon, eikä palaudu vasta kun auton käynnistää uudelleen.
Vanha termari siis käytännössä ottaen vuosi? Onko muita vaihtoehtoja?
Nyt tällä uudella termostaatilla kyseinen vika korjautui 100%. Eli tod näk ei enää vuoda. Mutta nyt tuli ihan uusi ongelma, eli kestää todella kauan ennen kuin vaihtaa kaasulle. Melkein jopa että odottaa että vesi alkaa termarista virtaamaan että vaihto tapahtuu?
Eli pähkinänkuoressa, vanhalla termarilla max. 1km ja vaihtoi aina kelissä kuin kelissä kaasulle. Mutta kaasu ei meinannut pysyä päällä, vaan putosi pois bensalle. Ainoa ratkaisu, auton sammutus ja käynnistys uudelleen.
Uudella termostaatilla ei mitään tuollaista. Mutta kylmällä kelillä ja lohkolämmittimestä lähtiessä, kestää monta kilometriä ennen kuin vaihtaa kaasulle. Kylmällä kelillä en ole lähtenyt ilman lohkolämmitintä vielä, en tiedä miten reagoi.
Tai voiko olla että alkuperäinen termari olo ehjä, tämä ei. Ja vika johtuikin jostain muusta?
Saako tuon pelkän lämpötila-anturin vaihdettua?