Autoracing  KL-varaosat

B19e seos liian rikas, ongelmia. KIIRE

  • 16 Vastauksia
  • 5433 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Joni145

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 319
  • www.vrcf.fi
B19e seos liian rikas, ongelmia. KIIRE
« : 06.12.2011, 22:19:39 »
Elikkä 240 keulalla B19e, kone käy/kävi todella rikkaalla. Seosta pyörittelin, mutta eroa en huomannut. Kone hetkeksi toppiin ja ei millään enää käyntiin. seosruuvia kokeiltu pyöritellä, tulpat vaihdettu. Mitä keksii tehdä seuraavaksi? Miten saa seoksen edes sinnepäin? Onko jotain normia minkä mukaan ruuvia pitäs pyöritellä? Enää ei ole hajuakaan missä kohtaa oli, kun kone edes kävi. Kiirenkin olis, kun huomenna pitäs olla leimaamas autoa :D
145 B20a+M41 -73, 244 B19e+M47 -80, PV B18+M40 -64 projekti. PV 544 JM B22+M40, 142 jm B230+M40 Plus muutama varaosa-auto.

Poissa Joni145

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 319
  • www.vrcf.fi
Vs: B19e seos liian rikas, ongelmia. KIIRE
« Vastaus #1 : 06.12.2011, 22:34:56 »
Eikö kukaan osaa mitään neuvoja/ vinkkejä antaa?
145 B20a+M41 -73, 244 B19e+M47 -80, PV B18+M40 -64 projekti. PV 544 JM B22+M40, 142 jm B230+M40 Plus muutama varaosa-auto.

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5839
  • www.vrcf.fi
Vs: B19e seos liian rikas, ongelmia. KIIRE
« Vastaus #2 : 06.12.2011, 22:42:21 »
Paha imuilmavuoto voisi aiheuttaa sen että pysyäkseen käynnissä, tarvitsee runsaasti polttoainetta. Yksi tyypillinen paikka on suuttimien o-renkaat.

Poissa Joni145

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 319
  • www.vrcf.fi
Vs: B19e seos liian rikas, ongelmia. KIIRE
« Vastaus #3 : 06.12.2011, 22:46:35 »
En tiedä yhtään, paljon mahdollista tuo imuvuotokin. Ongelma alkoi siitä, kun rupesin seosta pyörittelee. Sammutin auton välis ja nyt ei lähde käyntiin. Eli onko jotain minkä mukaan seosruuvia pitäis pyötitellä? Esim pyöritellään myötä- tai vastapäivään niin paljon, kun menee (jos joku raja) ja siitä joku kierrosmäärä takasin?
145 B20a+M41 -73, 244 B19e+M47 -80, PV B18+M40 -64 projekti. PV 544 JM B22+M40, 142 jm B230+M40 Plus muutama varaosa-auto.

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: B19e seos liian rikas, ongelmia. KIIRE
« Vastaus #4 : 06.12.2011, 22:47:21 »
Mistä tiedät, että rikas?
K-jetissä vuotavat O-renkaat vain laihentavat seosta.=> ei takaisin kytkentää.

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: B19e seos liian rikas, ongelmia. KIIRE
« Vastaus #5 : 06.12.2011, 22:48:52 »
En tiedä yhtään, paljon mahdollista tuo imuvuotokin. Ongelma alkoi siitä, kun rupesin seosta pyörittelee. Sammutin auton välis ja nyt ei lähde käyntiin. Eli onko jotain minkä mukaan seosruuvia pitäis pyötitellä? Esim pyöritellään myötä- tai vastapäivään niin paljon, kun menee (jos joku raja) ja siitä joku kierrosmäärä takasin?
Eikös se ole ilmaruuvi?
En itse muista. K-jetistä niin kauan.

Poissa Joni145

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 319
  • www.vrcf.fi
Vs: B19e seos liian rikas, ongelmia. KIIRE
« Vastaus #6 : 06.12.2011, 22:49:51 »
Pakokaasun hajusta päättelen, että aivan liian rikkaalla. Ja mustaa tulee, kun tiisselistä,.
145 B20a+M41 -73, 244 B19e+M47 -80, PV B18+M40 -64 projekti. PV 544 JM B22+M40, 142 jm B230+M40 Plus muutama varaosa-auto.

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5839
  • www.vrcf.fi
Vs: B19e seos liian rikas, ongelmia. KIIRE
« Vastaus #7 : 06.12.2011, 22:50:03 »
Ei mutta jos siellä on imuilmavuoto ja joku on silloin säätänyt seoksen kohdilleen. Sitten vuoto on mennyt pienemmäksi jolloin seos jää rikkaalle.
Mutta ilmeisesti oli siis seos kohdillaan ennenkuin koskit siihen ruuviin?

Poissa Joni145

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 319
  • www.vrcf.fi
Vs: B19e seos liian rikas, ongelmia. KIIRE
« Vastaus #8 : 06.12.2011, 22:51:15 »
Päästöistä jääny viimeksi leima kiinni.
145 B20a+M41 -73, 244 B19e+M47 -80, PV B18+M40 -64 projekti. PV 544 JM B22+M40, 142 jm B230+M40 Plus muutama varaosa-auto.

Poissa Joni145

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 319
  • www.vrcf.fi
Vs: B19e seos liian rikas, ongelmia. KIIRE
« Vastaus #9 : 06.12.2011, 22:52:00 »
HC yli 2 kertaa sallitun.
145 B20a+M41 -73, 244 B19e+M47 -80, PV B18+M40 -64 projekti. PV 544 JM B22+M40, 142 jm B230+M40 Plus muutama varaosa-auto.

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: B19e seos liian rikas, ongelmia. KIIRE
« Vastaus #10 : 06.12.2011, 22:54:10 »
Ei mutta jos siellä on imuilmavuoto ja joku on silloin säätänyt seoksen kohdilleen. Sitten vuoto on mennyt pienemmäksi jolloin seos jää rikkaalle.
Älähän nyt...
Ei ne imuvuodot yleensä pienene. Päinvastoin. ::)

Poissa Joni145

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 319
  • www.vrcf.fi
Vs: B19e seos liian rikas, ongelmia. KIIRE
« Vastaus #11 : 06.12.2011, 22:56:49 »
Sillä lähdin seosruuvia pyöritteleen, kun haisi sille, että käy pirun rikkaalla ja jäänyt päästöistä leima viimeksi kiinni.
145 B20a+M41 -73, 244 B19e+M47 -80, PV B18+M40 -64 projekti. PV 544 JM B22+M40, 142 jm B230+M40 Plus muutama varaosa-auto.

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: B19e seos liian rikas, ongelmia. KIIRE
« Vastaus #12 : 06.12.2011, 22:59:05 »
HC yli 2 kertaa sallitun.
Venttiilivika?
Tämä nyt ei liity vialliseen venttiiliin, vaan liian pitkään overlappiin. Tarjosin päästömittaukseen, ja HC oli 1800.
Se saatiin kuitenkin kompensoitua. :2funny:

Poissa Joni145

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 319
  • www.vrcf.fi
Vs: B19e seos liian rikas, ongelmia. KIIRE
« Vastaus #13 : 06.12.2011, 23:03:54 »
Kuinka overlappi olisi itsestään kasvanut?
145 B20a+M41 -73, 244 B19e+M47 -80, PV B18+M40 -64 projekti. PV 544 JM B22+M40, 142 jm B230+M40 Plus muutama varaosa-auto.

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: B19e seos liian rikas, ongelmia. KIIRE
« Vastaus #14 : 06.12.2011, 23:07:29 »
Eihän se kasvakaan. :)
Puhuin omasta värkistä.
Mutta nuo sinun oireet voisi viitata venttiilivikaan tai muutenvaan huonoon palamiseen alakierroksilla.

 

Carcom Oy  Elekma