Heitetään villi arvaus että asentotunnistin herja nostaa sulla kulutuksen...
Ok kiitos tiedosta! Mistähän tuokin lie tullut sitten... Pitääpä pyytää kyllä tarkistamaan tuonkin,
kun on se öljynvaihto yms välihuoltoa 30pv päästä huoltoilmaisimen mukaan eli joulun tienoilla sitten... Vikakoodit :
P1281(68): Injection Control Pressure Out of Range High
P0341(92): Camshaft Position (CMP) Sensor A – Bank 1 – Range/Performance
Mahdollisia syitä:
Polttoaineen paineanturi antaa virheellistä tietoa.
Paineensäädin (pressure control valve) jumittaa tai toimii epävakaasti.
Polttoaineen paluulinjassa on tukos.
Moottoriohjaimen ohjelmistossa virhe (joissakin Volvo T8 -hybrideissä näitä on esiintynyt erityisesti kylmäkäynnistyksissä).
Nokka-akselin anturi (CMP) likaantunut tai löystynyt. -> tämä itsellä huolettaa ja mietityttää eniten, koska hihna vasta vaihdettu 01/2025...
Jakohihnan tai ajoituksen hienoinen heitto (esim. venyminen, kiristimen kuluminen). Kiristimet ja kaikki apulaitehihnat vaihdettiin!
Ohjausyksikkö saa väärää dataa ruiskutuksen ja ajoituksen synkronointiin. -> veikkaan että ECU mennyt akkuviasta sekaisin

Noista pitää lähteä asiaa purkamaan, mutta voi kuitenkin ajella jne... Hihnalla kuitenkin Wetterin 5v vaihtotakuu

Eli ei huolta...!
Laittelen sitten 2025-2026 vaihteessa heti tietoa, että mitä on ollut ja miten akkumoduuli F:n vaihtaminen vaikuttanut ajoihin yms jne...