Kulkukoira  Proturbo

Volvo V70 D3 2011 man. ECM-P00BC00 ja Absolute Throttle Position arvo?

  • 11 Vastauksia
  • 3590 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pe-tu

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Terve,

Volvo V70 D3 2011 manuaali antoi Vidalla virhekoodin ECM-P00BC00 Mass or Volume Air Flow A Circuit Range/ Performance - Air Flow too Low.
Meni ilmeisesti myös jonkin sortin vikatilaan, kun menot olivat aika hukassa ja hetkellinen kulutus näytti maksimissaan 7l/100km vaikka kaasua olisi antanut kuinka.

Vaihdoin Boschin ilmamassamittarin, kun ei ollut hirveän hintainen ja helppo vaihtaa pihallakin.
Ilmansuodatin on myös uusi.
Meno parani mutta edelleen tulee virhettä tuolla samalla ECM-P00BC00 koodilla.
Ilmoittelee tuosta melkeen heti liikkeelle lähdön jälkeen.
Välillä myös ainakin tuntuu kiihdyttäessä, että menoja puuttuisi joskaan ei ole yhtä huonoksi mennyt mitä oli ennen tuota anturin vaihtoa.

Huomasin tuossa dataa katsoessa, että Absolute Throttle Position arvo on koko ajan tyhjäkäynnilläkin 89%. Tuleekohan tuo joltain anturilta vai onko se laskettu arvo jostakin?
Näissähän on joku sähköisesti ohjattu läppä.
Luetaanko siltäkin läpän asentoa potentiometrillä vai mitenhän tuo toimii ja onko tuo Absolute Throttle Position % sen läpän asento?
Mitään vikakoodia ei tästä ole tullut ainoastaan tuon ECM-P00BC00 tekee.

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2242
  • Tampere - Pori
Unohda kaasuläppä, EGR on rikki tai imuvuoto maffin ja turbon välissä. Ohjelmoinnilla pääsee eroon EGR:stä mikä on jatkonkin kannalta järkevin, mutta osan uusiminen korjaa tilanteen yhtäläisesti.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa RATSUNI

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 144
  • www.vrcf.fi
Unohda kaasuläppä, EGR on rikki tai imuvuoto maffin ja turbon välissä. Ohjelmoinnilla pääsee eroon EGR:stä mikä on jatkonkin kannalta järkevin, mutta osan uusiminen korjaa tilanteen yhtäläisesti.

Kuten volvotdi kirjoittikin niin vika EGR:ssä. Itsellä tuli sama vika ja vikakoodi. Otin IMM irti ja putsasin oli hiukan likainen mutta ei niin paljon että tuosta vikakoodi olisi tullut. Syypää loppulaskussa EGR joka sekoittaa ilmavirtaukset. EGR sen verran vaikeassa paikassa vaikka sen näkeekin helposti mutta irroitus onkin toinen juttu. Moottorina tosin minulla D2.
Tilasin ajan AJ teciklle ohjelmointiin ensiviikon perjantaiksi, EGR off + moottorin optimointi. Loppulaskussa tulee vielä halvemmaksi ohjelmointi vrt. EGR vaihto korjaamolla

Poissa Pe-tu

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Löyty se imupuolen vuoto oli tuo huohottimen nisä revennyt tuosta mistä yhdistyy tuohon varsinaiseen imuputkeen.

Olin minä tuota putkeakin katsovinani aiemminkin mutta onhan se vähä tuolla alla piilossa  :idiot2:

Poissa hannutt

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 167
  • www.vrcf.fi
Minulla on kohta ollut puolivuotta riesana moottorin vika valo. Kävin Volvolla tuli vikakoodina ECM-P00BC00
Kulkee rauhassa ajellen ihan ok, mutta ei kärsi kunnon ohituksia
Nyt huomasin, että paikallaan kone käynnissä ja jalka jarrulla (automaatti D) viiden minuutin päästä syttyi moottorin vikavalo. Olisiko tuo sama letku rikko syynä minullakin, eikö jarrun painaminen tehostu alipaineella?

Alunperin vika syntyi reippaalla kiihytyksellä, jonka aikana kuului konehuoneesta "pamaus" ja eka vikavalo, Vika poistuu itsekseen

Poissa hannutt

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 167
  • www.vrcf.fi

Huomasin että tuota liitosta ei pidätä mikään, onko siitä hävinnyt siinä "pamauksessa" joku kiinnike?
« Viimeksi muokattu: 12.06.2022, 21:00:08 kirjoittanut hannutt »

Poissa idkf

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Todennäköisesti pienehkö repeämä jossain ahtoputkessa. Villi arvaus välijäähdyttimeltä tulevan putken kaasuläppäkotelon pään mutkan sisäreunalle

Poissa hannutt

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 167
  • www.vrcf.fi
Nyt on alkanut oireilemaan (moottorivika huolla) kun seisoo automaattivaihde päällä jarrulla tulee vikailmoitus

Poissa hannutt

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 167
  • www.vrcf.fi
Nyt oli Volle jakopäähihnan vaihto huollossa ja kas kummaa huomasivat että jakohihna oli hypännyt yhden hampaan yli  :o Se pamaus jonka kuulin puolivuotta sitten oli varmaan se hyppäys. Nyt huomaa että kulku parani ja pystyy ohittamaan :) Nyt kyllä ihmettelen miksei vikakoodi lukijat ei huomaa tuota ajoituksen vikaa?

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2907
Nyt oli Volle jakopäähihnan vaihto huollossa ja kas kummaa huomasivat että jakohihna oli hypännyt yhden hampaan yli  :o Se pamaus jonka kuulin puolivuotta sitten oli varmaan se hyppäys. Nyt huomaa että kulku parani ja pystyy ohittamaan :) Nyt kyllä ihmettelen miksei vikakoodi lukijat ei huomaa tuota ajoituksen vikaa?
Hyvä, että tuli kuntoon.
Kyllähän auto ilmoitti, että vikaa on. Ei ne koodit aina johda oikeille jäljille.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa hannutt

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 167
  • www.vrcf.fi
Tuntui hetken että tuli kuntoon, mutta jo mökiltä palatessa kun joutui pysähtymään (kanavan silta pystyssä) laitoin P asentoon vaihteen ja tyhjäkäynnillä kylmää kajuuttaan ja kas kummaa taas tuli Moottori vaatii huoltoa vikavalo, voihan vitalis. Tätä ei koskaan toivo että tulee mystinen ongelma, siinä menee fiilis autoilla >:(

Poissa Jarppa24

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Selviskö vika? Itellä sama koodi ja menee koko ajan vikatilaan.

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy