Terve,
Volvo V70 D3 2011 manuaali antoi Vidalla virhekoodin ECM-P00BC00 Mass or Volume Air Flow A Circuit Range/ Performance - Air Flow too Low.
Meni ilmeisesti myös jonkin sortin vikatilaan, kun menot olivat aika hukassa ja hetkellinen kulutus näytti maksimissaan 7l/100km vaikka kaasua olisi antanut kuinka.
Vaihdoin Boschin ilmamassamittarin, kun ei ollut hirveän hintainen ja helppo vaihtaa pihallakin.
Ilmansuodatin on myös uusi.
Meno parani mutta edelleen tulee virhettä tuolla samalla ECM-P00BC00 koodilla.
Ilmoittelee tuosta melkeen heti liikkeelle lähdön jälkeen.
Välillä myös ainakin tuntuu kiihdyttäessä, että menoja puuttuisi joskaan ei ole yhtä huonoksi mennyt mitä oli ennen tuota anturin vaihtoa.
Huomasin tuossa dataa katsoessa, että Absolute Throttle Position arvo on koko ajan tyhjäkäynnilläkin 89%. Tuleekohan tuo joltain anturilta vai onko se laskettu arvo jostakin?
Näissähän on joku sähköisesti ohjattu läppä.
Luetaanko siltäkin läpän asentoa potentiometrillä vai mitenhän tuo toimii ja onko tuo Absolute Throttle Position % sen läpän asento?
Mitään vikakoodia ei tästä ole tullut ainoastaan tuon ECM-P00BC00 tekee.