Samppasport  Futurez

Hybridit 2012-

  • 129 Vastauksia
  • 34470 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa compinho

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 281
Vs: Hybridit 2012-
« Vastaus #105 : 09.01.2012, 16:22:33 »
Luulisi ainakin Volvon tekevän myös hybridin/sähköauton, joka soveltuu talveen.
Ainakin kovasti väittäävät notta asiaan on paneuduttu kunnolla. Taitaa se jollain polttoaineella toimiva lisälämmitin olla vielä ainoa tapa tosiaan pitää sähköauto lämpimänä oikeesti kovassa pakkasessa, Volvolla ilmeisesti etanolikäyttönen tossa sähkö C30:
http://www.iltasanomat.fi/videot/autot/volvon-uusi-sahkoauto-ei-aristele-kylmaa/vid-1288437306725.html
Chevy Van G30 - Sprinter 312D - S212 250CDI - Chevrolet Bel Air - SL55 AMG - Hiace D4D AWD
RC8 - Kymco Agility 50 ajokiellon varalle

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Hybridit 2012-
« Vastaus #106 : 09.01.2012, 17:21:24 »
Ihan käypä ratkaisu, akunlämmityksenkin olivat miettineet. Eli yhteenvetona: Ei ne Jaappanilaiset mitään osaa ;D Tosissaan, Japanilaiset voivat valita markkina-alueen ja tehdä Nordic-version sitten kun huvittaa. Jos Volvo tekisi jonkun lämpimien maiden mallin ensin olisi se perin outoa.

Poissa sjvirt

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 419
  • www.vrcf.fi
Vs: Hybridit 2012-
« Vastaus #107 : 09.01.2012, 17:42:51 »
Ihan käypä ratkaisu, akunlämmityksenkin olivat miettineet. Eli yhteenvetona: Ei ne Jaappanilaiset mitään osaa ;D Tosissaan, Japanilaiset voivat valita markkina-alueen ja tehdä Nordic-version sitten kun huvittaa. Jos Volvo tekisi jonkun lämpimien maiden mallin ensin olisi se perin outoa.

Kasvaakos Japanissa palmuja?  :pomo:

Ei kasva, ei.. Sapporossa on järjestetty talviolympialaisetkin, eikä siellä varmaan missään hiihtoputkessa lykitty 50 km:n hiihtoakaan.

Tuore säätieto kertoo Sapporossa olevan nyt -6 astetta pakkasta ja lunta sataa reippaasti. Ensi yöksi on luvassa selkeätä ja pakkasta -14 astetta. Pakkasta näyttäisi jatkuvan niin pitkälle kuin sääennusteessa riittää pituutta ja yölämpötilat laskevat näemmä joka yö alle -10 asteen. http://www.wunderground.com/global/stations/47412.html

Mielestäni tuo kuulostaa perin ruotsalaiselta talvelta.

Meanwhile in Göteborg, +5 astetta ja vesisadetta..

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Hybridit 2012-
« Vastaus #108 : 09.01.2012, 18:12:38 »
On se lämpimän meren ympäröimän "Japanian" ilmasto aika kaukana Nordic-versiosta.. Jos sille saarelle paukahtaisi -30.. ;D


Poissa sjvirt

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 419
  • www.vrcf.fi
Vs: Hybridit 2012-
« Vastaus #109 : 12.01.2012, 22:37:02 »
Tojota Finland on julkaissut plug-in Priuksen hinnat ja muitakin speksejä.

Uuden autoveron mukainen hinta on 39.980 euroa eli jäätiin alle 40 tonnin. Tosi hienoa!

Päästöt ovat 49 grammaa ja sähkökäyttöisenä keskimääräinen toimintasäde on 23 km. Sähköllä ajettaessa suurin nopeus on 85 km/h, jonka ylittyessä bensiinimoottori käynnistyy.

http://www.automerkit.fi/uutiset-trendit/automerkit/artikkelit/taellaisilla-malleilla-toyota-laajentaa-tarjontaansa-2012.html

Poissa usu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 633
Vs: Hybridit 2012-
« Vastaus #110 : 13.01.2012, 16:15:11 »
Tojota Finland on julkaissut plug-in Priuksen hinnat ja muitakin speksejä.

Uuden autoveron mukainen hinta on 39.980 euroa eli jäätiin alle 40 tonnin. Tosi hienoa!

Päästöt ovat 49 grammaa ja sähkökäyttöisenä keskimääräinen toimintasäde on 23 km. Sähköllä ajettaessa suurin nopeus on 85 km/h, jonka ylittyessä bensiinimoottori käynnistyy.

http://www.automerkit.fi/uutiset-trendit/automerkit/artikkelit/taellaisilla-malleilla-toyota-laajentaa-tarjontaansa-2012.html
35ke olisi tuntunut paljon paremmalta. :P
No toisaalta ei tunnu niin pahalle, kun on kuitenkin tuo täyssähkö mukana.
« Viimeksi muokattu: 13.01.2012, 16:17:02 kirjoittanut usu »

Poissa sjvirt

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 419
  • www.vrcf.fi
Vs: Hybridit 2012-
« Vastaus #111 : 13.01.2012, 18:37:53 »
35ke olisi tuntunut paljon paremmalta. :P
No toisaalta ei tunnu niin pahalle, kun on kuitenkin tuo täyssähkö mukana.

Tietysti joo, mutta kun normaali Prius maksaa 32 tonnia, niin 7 tonnin lisähinta plug-in-tekniikasta kuulostaa varsin kohtuulliselta.

Ainakin jos vertaa Volvon ilmeisestikin 80 tonnia maksavaan V60:een.  :idiot2:

Jompi kumpi plug ineistä on hinnoiteltu kuutamolle..

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13604
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: Hybridit 2012-
« Vastaus #112 : 19.01.2012, 12:29:37 »
volvo esitteli XC60 pluginhybridi conseptin.. merkillepantavinta oli että perässä luki T8 AWD S*
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1330
Vs: Hybridit 2012-
« Vastaus #113 : 20.01.2012, 21:24:33 »
volvo esitteli XC60 pluginhybridi conseptin.. merkillepantavinta oli että perässä luki T8 AWD S*

...mikä kuitenkin tarkoittaa nelisylinteristä...

 :(
a car you can believe in

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Hybridit 2012-
« Vastaus #114 : 20.01.2012, 21:54:12 »
Täytyy tunnustaa, mulle on aivan sama monta sylinteriä koneesta löytyy, kunhan suorituskyky on kohdillaan. EDIT: ja käyttöominaisuudet.

Joskus mullakin oli aika, jolloin vannoin 454 -numeroiden olevan ainoat oikeat.. samaan aikaan takaveto oli ainoa oikea ;D
« Viimeksi muokattu: 20.01.2012, 21:56:12 kirjoittanut D5GT »

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1330
Vs: Hybridit 2012-
« Vastaus #115 : 20.01.2012, 22:19:07 »
Täytyy tunnustaa, mulle on aivan sama monta sylinteriä koneesta löytyy, kunhan suorituskyky on kohdillaan. EDIT: ja käyttöominaisuudet.

Joskus mullakin oli aika, jolloin vannoin 454 -numeroiden olevan ainoat oikeat.. samaan aikaan takaveto oli ainoa oikea ;D

Suorituskyky kyllä tuo fiilistä mutta mitenkäs käyntiääni? Tuo ysikympin kuusisylinterinen on erittäin tasainen ja miellyttävä, vitonenkin on karheampi. Tuotahan pidetään tärinävapaana koneena. Eli tuskin varmaan nelikko pitää yhtä nättiä ääntä.

Niin suppeasti en kuitenkaan jaksa ajatella tuosta takavedosta...
a car you can believe in

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Hybridit 2012-
« Vastaus #116 : 20.01.2012, 22:34:29 »
Itse en juuri välitä enää äänestä, mielummin äänettömyys.

Tuskin kukaan hybridiä hommaa äänen takia, ainakin jokunlaisen lahopään leiman laittaisin otsaan sille joka putkivirittää hybridin ;D

Poissa usu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 633
Vs: Hybridit 2012-
« Vastaus #117 : 21.01.2012, 12:36:47 »
Toiset tykkää ulkoisista asioista, toiset taas siitä miten homma oikeasti toimii.

Tietysti joo, mutta kun normaali Prius maksaa 32 tonnia, niin 7 tonnin lisähinta plug-in-tekniikasta kuulostaa varsin kohtuulliselta.

Ainakin jos vertaa Volvon ilmeisestikin 80 tonnia maksavaan V60:een.  :idiot2:

Jompi kumpi plug ineistä on hinnoiteltu kuutamolle..
Totta kyllä puhut, kuutamolla on kyllä joku muu kuin Toyota.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12515
Vs: Hybridit 2012-
« Vastaus #118 : 21.01.2012, 17:24:00 »
Tietysti joo, mutta kun normaali Prius maksaa 32 tonnia, niin 7 tonnin lisähinta plug-in-tekniikasta kuulostaa varsin kohtuulliselta.

Ainakin jos vertaa Volvon ilmeisestikin 80 tonnia maksavaan V60:een.  :idiot2:

Jompi kumpi plug ineistä on hinnoiteltu kuutamolle..
Mistä tiedät paljonko Volvossa plugin tekniikka tuo lisähintaa? Volvon hybridiä ei ole ilman sitä hinnoiteltu. Just laskin Toyotan hinnastosta että niillä hybridi tekniikka nostaa auton hintaa 16% ilman plugin tekniikkaa. Siihen vielä jos lasketaan tuo 7 tonnin hinta niin hintalisä normi malliin onkin jo 42%. Omasta mielestä aika suuri lisä jostain ekohössötyksestä. Vertasin siis Auris mallistoa kun sitä saa normi sekä hybridi mallina.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Hybridit 2012-
« Vastaus #119 : 21.01.2012, 17:44:22 »
öö-jos sen vertailun  laskis ihan vastaavan verrokin luvuilla. No ei väliä, V60 kokoisesta 80 teur on liikaa..

 

Elekma  Autoracing