Tuli haettua eilen hiukan lisää osia, mm. toinen kansi. Mistäs muuten voi varmistua, että kyseessä on turbokoneen kansi? Selviääkö esim. jostain numerosarjasta. Nii, ja missäs ne nokka-akseleiden merkinnät olikaan?
Tänään hiukan sovittelin pakosarjaa ja ahdinta ja koitin mittailla. Ahdasta on, mutta oletettavasti ehkä mahtuu. Voi olla kyllä, että joutuu tilanpuutteen vuoksi luopumaan ulkoisesta hukkaportista. Mulla oli ajatuksena tehdä pieni välilaippa ahtimen ja pakosarjan väliin, josta olisi ottanut hukkaportille lähdön.
Tuo tila vaan menee niin ahtaaksi, että välilaipasta joutuisi oikeastaan tekemään väliputken joka mahdollisesti menisi turhan pitkäksi.
Ei varmaan oikein tekis hyvää virtauksille tuollainen suurihalkaisijainen putki ennen ahdinta...ainakin pienentää virtausnopeutta oleellisesti.


Tuon kiina-ahtimen hukkaportin olemattomuus olikin jo tiedossa, ja sen reikä on halkaisijaltaan ainoastaan n. 22mm. Mitsussa näytti olevan n. 30mm reikä, ja lisäksi se on paljon "ottavammassa" kulmassa.
Kiina-ahtimen hukkaporttia pääsee kyllä suht helpolla porttaamaan isommaksi. Hukkiksen kanava lähtee kyllä aivan 90asteen kulmassa pakovirtaukseen nähden, joten se ei oikein ole hyvä.
Riittäisiköhän jos tuon reiän saisi portattua sinne 30mm hujakoille 
kun kyllähän tuon kiina-ahtimen pakopesä taas on aika lailla avarampi kun vakiomitsun.
