Taas oli ihminen heikko (hyvän?

) tavaran edessä. Tuli tuollainen sika säkissä ostettua jokin aika sitten, ja hieman on jo downgreidattu ostohetkestä.
Perustietoa :
- vm. 2005, käyttöönotto 2004 puolella. Ensimmäisiä faceliftejä siis. Ruotsintuonti.
- B5244T5 ; eli 81mm porauksella, mutta pitkällä iskulla oleva varsin potentiaalinen viritysaihio. 191kw / 350nm. Varustettu K24 ahtimella (sama kuin ärrässä?)
- AW55-50/51SN , 5v-automaattiloota tiptronicilla
- Värikoodi 466-46 eli Barents blue metallic
- Perusvarustelutaso Summum
Muita (lisä)varusteita ainakin Suomalaiseen summumiin verrattuna :
- Softnahkasisusta (jos olen oikeassa?), molemmat etupenkit sähköllä. Takana integroidut lastenistuimet + keskeltä aukeava pöytä / mukiteline
- HU850 + premium audiopaketti (ilman subbaria)
- akustiikkalasit (onkohan tämä erillinen lisävaruste, vai kuuluuko aina premium audioon tai johonkin muuhun varustepakettiin?

)
- Navi
- FourC -alusta. (poistettu käytöstä ja tilalla BC-racingin jäykkyys- ja korkeussäädettävä alusta)
- peruutustutka taakse
- kattoluukku








Sisusta on käsittääkseni se "softnahka" -versio ja molemmat etujakkarat sähköllä. Ikävä kyllä varsinkin kuskinpenkki on melkoisen ikävässä kunnossa


Navi alkoi toimimaan soittimen vaihdolla, mutta peruutustutka herjaa kolmostutkaa. Ahtopainemittari saa lähtöpassit seuraavana.



Ostettaessa autossa oli paikallaan Pioneerin halvimman pään kosketusnäyttösoitin, mutta peräluukusta löytyi alkuperäinen HU850 soitin. Heitin sen paikalleen, niin heti selvisi syy soittimen vaihdolle. Ääni pätki jatkuvasti, mutta käynti Sercapilla korjasi tilanteen ainakin toistaiseksi.
FourC alusta oli yksi syy, miksi tämä tuli ostettua. Ikävä kyllä FourC:stä on jäljellä vain nappi konsolissa. Tilalla on BC-racingin alusta, joka kyllä tuntuu toimivan kohtuullisesti. Hieman turhan jäykkä normiajoon, mutta pitänee koittaa säädellä.
Putkisto oli mallia 3" läpivirtaava catback, yhdellä minimaalisen pienellä vaimentimella. Lisäsin jo kaksi vaimenninta lisää, mutta silti ääni on ainakin emännän mielestä liian kova. Itse kyllä tykkään, mutta ehkä käyttikseen kuitenkin liian kovat.
Tekniikka tuntuisi toimivalta, vaihteisto reagoi kovin herkästi kaasuun, mutta en osaa sanoa onko vika vai ominaisuus. Aika erilainen kun saman ikäluokan diesel-V70, mutta olisiko haettu sporttisuutta

Moottori ja vaihteisto on aivat kuivat ulkopuolelta, tehostimen säiliön ja pumpun tienoilla ainoat öljyn tihkumiset. Vetoja on ainakin tälläi pakettiauton jälkeen ihan kohtuullisesti

Alkuperäisestä poikkeavaa on havaittu myös :
- Sisävalot on vaihdettu ledeiksi, sumareissa ja rekkarivaloissa myös ledit.
- Tupakkimuovit, hirvitarrat ja tummat sivuvilkut.
- Peräluukusta löytyi myös uusi metallinen pohjapanssari, uutta jarruosaa.
- IPD:n ahtopaineensäädin hanskalokerossa odottaa asennusta
- Moottorin ylätuki uretaania
- Peräluukussa myös uretaaniset poikkituen kannakkeet.
- Peräluukusta löytyi myös JR:n vapaavirtaussuodatin, ja sille tarvittavat pellikotelot. Selkeästi ollut joskus paikallaan.
- maski vaihdettu, orggis tuli mukana
Näistä päätellen jonkinlaista harrastajataustaa voisi autolla olla. Jos joku tunnistaa auton, niin saa rohkeasti kertoa lisää, en tule oven taakse moittimaan

Ilmeisesti Turun seudulla liikkunut viimeksi.
Ensimmäiset huollot joista toisen diagnoosi osui 100% ja toinen ei. Ylimääräinen kahnaava ääni loppui ilmastoinnin kompuran laakerinvaihdolla, mutta toinen xenoni ei ollutkaan rikki, vaan ballasti. Mutta nyt on uudet polttimot ja yksi uusi ballasti.
Suurin ongelma ehkä on, että tälle ei ole mitään käyttöä. Itse ajan kaikki ajot pakulla, eikä emäntä tähän ole oikein innostunut. En tiedä auttaisiko, jos koittaisin saada putkistoa vielä hiljaisemmaksi. Ihan helpolla tuonne ei vaan 3" hiljaista vaimenninta saa.