Niin.
Lohko kävi taannoin koneistamolla. Dekistä pois 0,7mm ja sylintereiden hoonaus. Hyvä tuli.

Veivit oli reissussa mukana, ja kolmesta männäntapin hela irti. Koneistaja oli sitä mieltä että roskiin vaan.
Myös kampiakseli on roskiskamaa. En tiedä onko joku aiempi seppä tehnyt vaihteiston sovituksen tuohon niin, että kytkin/kytkinakseli painaa kampiakselia vasten jatkuvasti "eteenpäin".
Ihmettelin reilua päittäisvälystä, ja puratessa huomasin että päittäislaakeri oli syönyt itsensä kampiakselin takapään laipan sisään liki kokonaan. Luulisi laakerimetallin olevan kampirautaa pehmeämpää, mutta eipä ollut.
Jakopäästä löytyi myös roskiskamaa. Bakeliittirattaasta oli kahden hampaan keskeltä lähtenyt palat pois.
No, onneksi on tuo Penta-moottori varaosiksi.
Pentan jakopäässä oli ainakin itselle yllätykseksi teräksiset rattaat

Penta-moottoreiden nokka-akseleista ei juuri missään puhuta mitään, jossain on maininta mystisestä P-nokasta

Täältä löytyi kuitenkin C-nokka.
Tällänen Penta on myös mukava tyhjentää öljyistä. Valutautainen öljypohja ilman tyhjennysproppua


Alakerrasta löytyi ehjä STD-mitoissa oleva kampiakseli ja ainakin käsissä timmin oloiset kanget. Muutenkin todella siistissä kunnossa oleva alakerta, ei varmaan ole paljoa ajettu.
Eli tästä Pentasta saadaan ainakin nyt kampiakseli, kiertokanget ja teräsjakopää.
Myös tuo huima C-nokka sopii omiin alavääntötarkoituksiin todennäköisesti parhaiten.
Öljypumppukin oli päällisin puolin todella siisti. Joten sekin varmaan vaihtuu tuohon toiseen lohkoon.