Samppasport  Futurez

S60 2012, mittariston vaihto facelift versioon?

• 3 Vastauksia
  • 958 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Dimefield

• Grand Luxe
  • **
Onnistuisikohan vaihtaa 2012 vuotiseen äskuuskymppiin faceliftin mittaristo?
Ainakin YouTuben mukaan onnistuu, luottaisiko siihen....

2012 mallissahan on kaksi isompaa mittaria, nopeus- ja kierroslukumittari, facelift mittarissa yksi isompi keskellä ja muuta sivuilla.
Tekisi mieli päivittää tuo uudempaan kun se on tullut tutuksi ja mieluisaksi 2019 veenelikympistä.
Volvo V40 T2-A 2019
Volvo V40 T2-A 2020

Poissa jak900

• Turbo
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 2012, mittariston vaihto facelift versioon?
« Vastaus #1 : 12.06.2022, 08:10:21 »
Onnistuu, tarvitset mittariston, dicen ja vdash ohjelmiston.

Poissa NNH

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #2 : 15.06.2022, 13:56:08 »
Onnistuisikohan vaihtaa 2012 vuotiseen äskuuskymppiin faceliftin mittaristo?
Ainakin YouTuben mukaan onnistuu, luottaisiko siihen....

2012 mallissahan on kaksi isompaa mittaria, nopeus- ja kierroslukumittari, facelift mittarissa yksi isompi keskellä ja muuta sivuilla.
Tekisi mieli päivittää tuo uudempaan kun se on tullut tutuksi ja mieluisaksi 2019 veenelikympistä.

Onnistuu, itse päivitin faceliftin mittariston edelliseen vm. 2012 XC70:een. Tarvitset tosiaankin hommaan mittariston (mallien S60/V60/XC60/V70/XC70/S80 mittaristot ovat keskenään yhteensopivia, automaattivaihteisiin ja manuaalivaihteisiin on omat mittaristonsa; sen sijaan V40:n mittaristo EI ole yhteensopiva muiden mallien kanssa!) sekä itse tehtävissä olevan johtovirityksen mittariston liittimestä OBD-porttiin. Asennusta varten tarvitset Vdashin ja DiCEn. Volvoswedenillä on Youtubessa asennusohje:

https://www.youtube.com/watch?v=nX03RHOQxNQ

Tältä foorumilta löytyy nimimerkki Ahtopaine, joka auttoi minua asennuksen kanssa ja jolta onnistuu myös moottorin optimointi, häneltä voinee kysellä apua tarvittaessa myös.

Näytön teemojen sivunäytöistä ECO guide ja Power guide eivät (ainakaan useimmissa autoissa) toimi, eli teemoista Performancessa ei toimi oikean reunan palkki ja ECO:ssa vasemman reunan palkki, mutta Elegance toimii täydellisesti ja ruskean teeman tilalle saa myös sinisen R-Design -teeman. Huoltomuistutus pitää mittariston vaihdon jälkeen nollata itse joko Vdash + DiCE -yhdistelmällä tai VDD-donglen kännykkä-appilla. Mittariston pystyy myös vaihtamaan takaisin alkuperäiseen ja se toimii normaalisti ilman johtovirityksen OBD-portin ja mittariston liittimen välillä purkamista, sekin tuli testattua.

Jos jostain syystä et halua käyttää hommaan Vdashia ja DiCE:ä, silloinkin ainakin teoriassa voi onnistua, jos löydät jostain täsmälleen samanlaisen auton mittariston käytettynä (sama moottori + vaihteisto ainakin), mutta sen varaan en ainakaan itse laskisi.

Käytettyjä mittaristoja kannattaa etsiä https://www.varaosahaku.fi/ kautta purkaamoilta, käypä hinta on noin 150-250 euroa.

Edit: täältä

https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=122236.0

löytyy aikaisempi ketju aiheeseen liittyen.
« Viimeksi muokattu: 15.06.2022, 14:12:32 kirjoittanut NNH »
Nykyinen: Land Rover Discovery 4 HSE SDV6 '16
Edelliset: XC70 D5 AWD '12, V60 D6 AWD '14, V70 T6 AWD '08, XC70 D5 AWD '04, XC70 2.5T AWD '06.
Vikakoodinlukua Helsingissä tarjolla, kysele yksityisviestillä.

Poissa jak900

• Turbo
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #3 : 15.06.2022, 20:48:28 »
Vdash ohjelmointi, optimoinnit, webaston nollaukset ym ym onnistuvat myös minulta.
Yv:llä voi kysellä jos tarvitsee ohjeita / neuvoja / apuja.

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron