palaan vielä alkuun, jos kytket anturille (bensa / lämpö) menevän johdon suoraan auton runkoon, pitää mittarin näytön mennä "tappiin", jos näin ei käy, on mittari viallinen. Itse mittari napojen välistä pitää löytyä n. 12ohm (en vieläkään löytänyt papereita, tämä on niitä muisti palaa pätkittäin juttuja). Bensatankin anturi tuntuisi oleva ok (?), lämpötila-anturista en sano mitään (vielä).
Jos hankit yleismittarin (suosittelen, on aika edullinen ja monikäyttöinen), niin mittareihin vaikuttava jännite on 5,6V (jännitteen säätäjästä johtuen) ja kun säätäjä "hirttää" kiinni nousee mittareille menevä jännite liikaa ja "käämi" palaa. Myös varaosa mittaristo voisi olla hyvä hankinta (jos löytyy toimiva), hinnat jossain 15-25e (?), sillä oli nopeinta varmistaa antureiden / mittareiden toimita.
Omassa Volvossa on vuosien (ollut 39v) aikana mennyt aika monta mittaria, mutta vain kerran on vaihdettu anturi (bensa) ja tämä jännitteen säätäjä oli kaiken alku ja loppu (kesti varsin pitkään ennen kuin ymmärsin omasta autosta mittarien palamisen syyn.
(mittareiden "varaosia" löytyy myös ainakin vanhoista Opeleista, sama koneisto eri kuorissa, näitä tietoja olen saanut kauan sitten Kaasutin Expertin vanhemmalta erittäin pätevältä myyjältä, nimi ei tule mieleen)
ps. se piirikortti olikin ruskea päältä ja vakoinen sisäpuolelta ja jos siitä kytkentäkuvasta on apua, voin lähettää