Kiitos kaikille vinkeistä ja kommenteista. Tämä selvisi. Ongelma löytyi lopulta säätöventtiilin käyttöjännitteestä. Kuten aikaisemmin kirjoitin, niin se oli ok, kun sitä ensimmäistä kertaa mittailin. Eli johto on jostain melkein poikki. Kun mittailin johdot uudelleen, niin huomasin homman. Uutta johtoa tilalle ja nyt näyttäisi kaikki taas pelaavan.
Toihan jäi limp modeen, ellei vikakoodia nollannut. Ja aika paljon ajelin limp modessa, kun omaa testeriä ei ole. Kun testeri oli käytössä, niin välillä koodin sai nollattua, välillä ei. Nollaamisen jälkeen otti paikallaan kierroksia ja testerin mukaan yritti säätää venttiiliä mutta jos (ja kun) testeri mittaa vain eculta lähtevää ohjaussignaalia, niin eihän se tiedä mitä venttiilillä tapahtuu. Ja heti kun ajaessa kiihdytti vähän enemmän, niin heitti vian päälle. Mitä tästä opin, no älä luota yksittäiseen mittaustulokseen.