Eiks tuo kuvan rele ole suutinrele?
On ja kuten sanoin se IAC venttiili saa jatkuvan +12V samasta lähteestä (rele) kuin suuttimet.
Kaks muuta johtoa menee ECUlle A:25 ja A:11.
Yleismittari käteen ja tarkistamaan asioita tuleeko sinne jännitettä silloin kun ei pitäisi. Itseltä loppuu ohjeistukset netin yli.
IAC venttiilistä voi liitin irrallaan mitata Pinnien 1-2 ja 2-3 väliltä Ohm alueella yleismittarilla jolloin pitäisi olla 9-14 Ohm lukemat. Siellä on kaks käämiä jos oikein ymmärrän kun erillis signaalit "avautuvalle" ja "sulkeutuvalle" ECUlla listattuna joihin tulee maadoitus pulssi kun ECU sitä komentelee.
Volvo ohjeistaa myös irrallaan koettamaan pyörähtääkö se käsin manuaalisesti auki ja kiinni mut en siitä tiedä tarkemmin onko miten hyvä ohje.
Vielä sinuna mittaisin esim. mistä tahansa suuttimen liittimeltä (miinus akun napaan, ja plussa 50% jompikumpi liitin on +12V että vuotaako sinne +12V kun jää surisemaan) vaikka rele olisikin irti jos johdot menny rikki matkalta.