Tässä viikonlopun aikana on ajeltu muutama sata kilometriä ja nuo kaasuläpän sekoilut ovat kokoajan vähentyneet ja nyt voisi sanoa, että kaikki sekoilu on poissa. Ilmeisesti siis kaasuläpän puhdistus oli sekoittanut jotkut arvot, jotka olivat vuosien saatossa sopeutuneet vähemmän puhtaaseen kaasuläppään, tai näin otaksun. Ja nyt on sitten oppinut pikkuhiljaa uusille tavoille. Tämä ongelma siis ratkesi.
Mutta sitten ilmaantuikin toinen ongelma. Oltiin eilen illalla emännän kanssa ajelemassa Riihimäeltä Helsinkiin, niin jossain Hyvinkään kohdalla alkoi satasen vauhdissa pikkuhiljaa voimistuva tärinä/jyrinä. Pysäytin auton motarin varteen hätävilkut päällä ja varmistin, että renkaat ovat kiinni, ja olivathan ne. Seuraava epäilykseni oli heti käsijarru, varsinkin kun tiesin että sitä oli ronkittu vastikään. Testasin kyllä heti remontin jälkeen, että jarrut eivät laahaa ja testasin siinä motarin varressa uudestaan päätyen samaan lopputulokseen. Lähdin siitä sitten liikkeelle, niin hyvin nopeasti palasi sama tärinä. Eteen ilmestyi sopivasti taukoparkki, joten kurvasin sinne ja löysäsin vähän käsijarrua, tämän jälkeen matka jatkui ilman tärinöitä.
Ihmettelen, että miten tämä tärinä ilmeni vasta tällä reissulla. Ajelin kuitenkin Debilistä Riihimäelle torstaina ja sillon ei ollu mitään ongelmaa missään. Normaalitilanteessa tälläinen ei vaivaisi päätä ja mentäisiin "seurataan tilannetta" -asenteella, mutta lähden viikon päästä sille V90-reissulle, niin ei huvittaisi jättää emäntää kolmeksi viikoksi auton kanssa, jossa voi ilmetä jotain mielenkiintoista. Noh, ainahan emäntä voi ajaa AKI-10:llä hädän tullen, se on todellinen rakkaudenosoitus meikäläiseltä se.
