Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Xc70 D4 Nelospytty pois pelistä

  • 29 Vastauksia
  • 5076 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mikkohen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Xc70 D4 Nelospytty pois pelistä
« : 07.09.2022, 06:31:40 »
Tarinan tynkää. Kaikkihan alkoi maanantaina, kun ohitustilanteessa polkaistaessa rupesi xc70 d4 vm 13 "sakkaamaan" ohitustilanteessa. Tämän seurauksena vikavalot ja tehot pois. Auto kävi ihan ok ja käynnistyi normaalisti. Wetteriltä ei saanut huoltoa kiinni, joten auto eri firmaan, missä sovittiin alustavasti vikakoodin luennasta ja nollauksesta... Jätin auton huoltoon. Mikä voi vaikuttaa vielä lopputulemaan, niin auto pyysi öljyn lisäystä viikko sitten. Toki tämän jälkeen ajettu noin 1000km, eikä auton öljypinta toki laskenut tällävälin

-Vikakoodit luettu. Viittasi johonkin anturiin. Tämän huollon aikana olivat toki ajaneet moottori suoja muovin päälle ja auto oli ruvennut käymään rynkyttämällä
-Hinuutin auton wetterille, missä selvittivät vikakoodit (vikakoodeja ei auto anna), mutta nelos pytty pois pelistä
-Ohivuotomittaus, nelos sylinterissä ohivuotoa 80%, vaatii kannen aukaisun...
-Järkyttävä tarjous kannen aukaisusta 970€ ei siis pidä vielä muuta.
-Pyydetään ehkä tarjous muualta...
-Jatkuu

Poissa tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3367
Vs: Xc70 D4 Nelospytty pois pelistä
« Vastaus #1 : 07.09.2022, 06:40:46 »
Paljonko ajettu vehje?

Poissa mikkohen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: Xc70 D4 Nelospytty pois pelistä
« Vastaus #2 : 07.09.2022, 06:49:03 »

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5839
  • www.vrcf.fi
Vs: Xc70 D4 Nelospytty pois pelistä
« Vastaus #3 : 07.09.2022, 07:39:09 »
Kun ohivuotomittauksen tekivät niin olennainen asia, menikö paine alakertaan, venttiilien ohi vai jäähdytysjärjestelmään?

Jos alakertaan ja männässä vaurio niin vaihtaisin myös suuttimen.

Venttiilivika voi johtua karstasta, venttiili irronnut tai jousi poikki.

Jäähdytysjärjestelmään jos menee niin kannen ja sylinterin halkeamat mahdollisia.

Ja kyllä, tekisin jossain muualla remontin kuin Volvolla. Heillä tuntihinta on paljon suurempi kuin muilla.

Poissa Mepi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 781
  • www.vrcf.fi
Vs: Xc70 D4 Nelospytty pois pelistä
« Vastaus #4 : 07.09.2022, 08:39:08 »
Onko tämä perinteinen 2.4 5cyl vai uudempi VEA 2.0 4cyl moottori kyseessä?
Volvo XC60 2016 D3 - (150hp 350Nm) 230hp 500Nm
Ex. Volvo V70 2013 Summum D5 AWD Rica 275hp
Ex. Volvo V70 2007 Classic 2.5T AWD Rica +180kW # Ex. S40 T4

Poissa mikkohen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: Xc70 D4 Nelospytty pois pelistä
« Vastaus #5 : 07.09.2022, 09:29:23 »
Onko tämä perinteinen 2.4 5cyl vai uudempi VEA 2.0 4cyl moottori kyseessä?

2,4 ja sylintereitä 5

Paikalla Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8041
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Xc70 D4 Nelospytty pois pelistä
« Vastaus #6 : 07.09.2022, 11:30:26 »
Jos ohivuoto ei ole alakertaan, vaan imu- tai pakopuolelle, niin ottaisin venttiilikopan auki ja katsoisin miten keinuvivut ja nostimet voi. Rikkinäinen nostin voi aiheuttaa keinuvivun muljahtamisen kyljelleen.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   850 -94 D5 AWD   965 -95
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2237
  • Tampere - Pori
Vs: Xc70 D4 Nelospytty pois pelistä
« Vastaus #7 : 07.09.2022, 20:09:05 »
Jos ohivuoto ei ole alakertaan, vaan imu- tai pakopuolelle, niin ottaisin venttiilikopan auki ja katsoisin miten keinuvivut ja nostimet voi. Rikkinäinen nostin voi aiheuttaa keinuvivun muljahtamisen kyljelleen.

Näin minäkin tekisin. Ei heti kantta pöydälle. Jollain pikkukameralla voisi myös tutkaista suuttimen rööristä niin näkee sylinterin seinämät ja männän.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa mikkohen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: Xc70 D4 Nelospytty pois pelistä
« Vastaus #8 : 12.09.2022, 16:39:10 »
Tämähän touhuttiin eri pajalle. Nyt aukaistu ja vika selvillä. Hydraulinostajan keinuvipu poikki. Pahoittelen mikäli termit tms. meni väärin, mutta jotain tuollaista. Pistetään nyt kaikki keinut uusiksi. Ei käsittääkseni ollut rikkonut muuta...

Paikalla Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8041
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Xc70 D4 Nelospytty pois pelistä
« Vastaus #9 : 13.09.2022, 00:54:38 »
Syytä tarkastaa myös nostimien kunto samalla.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   850 -94 D5 AWD   965 -95
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Beagle

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 832
  • XC70 D4 2014, S60 D5 -09, Polar 730BK matk.vaunu
Vs: Xc70 D4 Nelospytty pois pelistä
« Vastaus #10 : 13.09.2022, 05:29:35 »
Hyvä ettei hajonnut isommin. Vähillä kilometrillä meni.
"Eihän tässä hommassa mene kuin viis minuuttia..."

Poissa mikkohen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: Xc70 D4 Nelospytty pois pelistä
« Vastaus #11 : 14.09.2022, 07:28:08 »
Hyvä ettei hajonnut isommin. Vähillä kilometrillä meni.

Eipäs pääsyt niin vähällä. 1. Sylinterin nostajan luona kannesta palanen pois, kansi vaihtoon. Johan nämä romuja on....

Poissa mikkohen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: Xc70 D4 Nelospytty pois pelistä
« Vastaus #12 : 14.09.2022, 08:57:26 »
Nyt tarvittaisiin apuja. Mistä uusi kansi tähän. Moottorikoodin mukaan ei löydy Suomesta. Wetterin toimitusaikaa ei tiedä/hinta mielenkiintoinen. Vaihtomoottori 1kpl Suomessa, enemmän ajettu ja kunnosta ei tietoa....

Poissa Jaska71

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 143

Poissa weecee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 174
  • www.vrcf.fi
Vs: Xc70 D4 Nelospytty pois pelistä
« Vastaus #14 : 14.09.2022, 10:34:50 »
Nyt tarvittaisiin apuja. Mistä uusi kansi tähän. Moottorikoodin mukaan ei löydy Suomesta. Wetterin toimitusaikaa ei tiedä/hinta mielenkiintoinen. Vaihtomoottori 1kpl Suomessa, enemmän ajettu ja kunnosta ei tietoa....

Ebay / Fordon Sector, fordonsector@hotmail.com
Mailaa tuonne moottorityyppi D5244 Txxx...tms. Jos et tiiä, niin kaveri osaa kyllä kysyä tuntomerkkejä ja valokuvia moottorista.

Engelska kelpaa, ja paja on jossain Tukholman lähellä.

Tilasin omaan ropposeen tuolta kannen, rohkeasti suoraan. Kansi tuli muistaakseni alle 2 viikon. Tästä on nyt jo 2v, että miten lie paja pysytyssä. Mutta hyvät ohjeet ja evästykset tuli kannen mukana, Kansi tuli nokka-akseleineen ja venttiileineen, mutta ilman keinuvipuja ja hydr.tatteja, mitkä siirsin rikkimenneestä kannesta sellaisenaan. Tämä muistaakseni kustansi 1100EUR.

Lähetetty-korjattu kansi oli samalla tavalla aikanaan rikottu kuin omani so. hydr.kiristintattien istukoista kaikki imupuolen tattien 10kpl istukoitten valukyljet rikki/halki. Nämä fyllattu Al-hitsellä ja koneistettu hienosti. Kestääkö Ruåtissa remontoitu ja tarkastettu kansi? Nyt ajettu remonttikannella n. 70kkm ja kansi pelaa hienosti, ei vuoda mistään vesiä eikä öljyä. ps. en ole rallikuski l, kaipa tämänkin rikki saa kun kunnolla antaa kenkää...

 

KL-varaosat  Race.fi