Kulkukoira  Proturbo

M4.4 pohdintaa

  • 20 Vastauksia
  • 4687 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa amatööritietäjä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Vs: M4.4 pohdintaa
« Vastaus #15 : 04.06.2024, 09:29:03 »
Teoreettinen maksimi on siinä 360hp binin rakenteen (miten ecu lukee ohjelmaa) takia. Eräälle herralle jenkkeihin (Aaron Sommer) kun laittaa sähköpostia, häneltä saa maksua vastaan .bin tiedoston jossa ei enää tällaista rajoitetta ole.  :) loppu on kiinni maffista ja suuttimista paljonko tehoa halutaan.

Vakio maffilla raja tulee vastaan jo alle 300hp tehoilla. Tilalle kun vaihtaa S/V90 maffin niin pääsee hyvin lähelle tuota 360hp rajaa.


Suuttimissa ei ole rajoitetta, pitää vain kertoa eculle minkä kokoiset suuttimet siellä on, unohtamatta aukioloaikoja. Helpoimmalla pääsee jos laittaa jotkut "tunnetut" suuttimet, sillä niiden kaikki arvot (säätövakiot + aukioloajat) on jo selvitetty. Itse halusin olla erilainen ja hakata päätä seinään noilla 613cc suuttimilla, mutta se kannatt :)


yv


edit: pitääpä harkita ihan ohjeen tekemistä M4.4 säätöön jos tästä alkaa olla enemmänkin kiinnostuneita  :)

Et ois sattumalta tehnyt kirjallisia ohjeita? Itteä alkoi nytten kiinnostaa tuo ohjelmointi kun turbo entinen eikä haluaisi uutta pikku mitsua lyödä sinne. Samalla pitää vissiinkin hieman softaa muokata?

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2928
  • "Noku mä haluan"
Vs: M4.4 pohdintaa
« Vastaus #16 : 04.06.2024, 12:53:45 »
Mitään konkreettista ei ole tullut tehtyä.

Kyllä sinne voi isomman turbon heittää paikoilleen, auto ei ole siitä moksiskaan. Et vaan saa kaikkea hyötyä irti jos ohjelmaa ei muokkaa.

Itsellä oli 3 vuotta noin, että paikoillaan oli pari naksua isompi turbo vs vakio.

Poissa amatööritietäjä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Vs: M4.4 pohdintaa
« Vastaus #17 : 04.06.2024, 13:14:26 »
Shelvä. Palaan sitten kyselemään lisää jos/kun tulee jotain oikeeta ahdinta mitsujen tilalle, jolla lähdetään tehoa hakemaan.

Poissa vesterinen_99

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 174
  • @The_X_Projects -Axe
Vs: M4.4 pohdintaa
« Vastaus #18 : 05.06.2024, 09:15:54 »
Nyt kun topicci on noussut pinnalle niin uskaltaa varovasti kysyä että onko joku kerinnyt perehtyä kuusisylinterisen motikkaan, onko sisältö suunnilleenkaan etuvetoisia vastaava? :)

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2928
  • "Noku mä haluan"
Vs: M4.4 pohdintaa
« Vastaus #19 : 08.06.2024, 11:36:20 »
Sehän on täysin vastaava.

Itseasiassa tuolta 6cyl puolelta on näihin 5cyl ohjauksiin apinoitu suorasytkä. Aaronilta saa rahaa vastaan kirjalliset ohjeet miten muutetaan 5cyl ohjaus puolille  :)

Vaatii muutoksia ecun piirilevyyn (muutama pintaliitoskomponentti), sekä auton johtosarjaan.

Poissa vesterinen_99

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 174
  • @The_X_Projects -Axe
Vs: M4.4 pohdintaa
« Vastaus #20 : 16.07.2024, 15:04:32 »
Sattuukohan jollain olla näitä kuusisylinteristen binääreitä jemelissä, aika kiven alla on internetin ihmemailmastakin. Ne mitä löysin on ilman tietoja siitä mistä ovat peräisin.

 

Proturbo  Autodiagnoosi