Carcom Oy  Elekma

M4.4 pohdintaa

  • 21 Vastauksia
  • 5224 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa amatööritietäjä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Vs: M4.4 pohdintaa
« Vastaus #15 : 04.06.2024, 09:29:03 »
Teoreettinen maksimi on siinä 360hp binin rakenteen (miten ecu lukee ohjelmaa) takia. Eräälle herralle jenkkeihin (Aaron Sommer) kun laittaa sähköpostia, häneltä saa maksua vastaan .bin tiedoston jossa ei enää tällaista rajoitetta ole.  :) loppu on kiinni maffista ja suuttimista paljonko tehoa halutaan.

Vakio maffilla raja tulee vastaan jo alle 300hp tehoilla. Tilalle kun vaihtaa S/V90 maffin niin pääsee hyvin lähelle tuota 360hp rajaa.


Suuttimissa ei ole rajoitetta, pitää vain kertoa eculle minkä kokoiset suuttimet siellä on, unohtamatta aukioloaikoja. Helpoimmalla pääsee jos laittaa jotkut "tunnetut" suuttimet, sillä niiden kaikki arvot (säätövakiot + aukioloajat) on jo selvitetty. Itse halusin olla erilainen ja hakata päätä seinään noilla 613cc suuttimilla, mutta se kannatt :)


yv


edit: pitääpä harkita ihan ohjeen tekemistä M4.4 säätöön jos tästä alkaa olla enemmänkin kiinnostuneita  :)

Et ois sattumalta tehnyt kirjallisia ohjeita? Itteä alkoi nytten kiinnostaa tuo ohjelmointi kun turbo entinen eikä haluaisi uutta pikku mitsua lyödä sinne. Samalla pitää vissiinkin hieman softaa muokata?

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2928
  • "Noku mä haluan"
Vs: M4.4 pohdintaa
« Vastaus #16 : 04.06.2024, 12:53:45 »
Mitään konkreettista ei ole tullut tehtyä.

Kyllä sinne voi isomman turbon heittää paikoilleen, auto ei ole siitä moksiskaan. Et vaan saa kaikkea hyötyä irti jos ohjelmaa ei muokkaa.

Itsellä oli 3 vuotta noin, että paikoillaan oli pari naksua isompi turbo vs vakio.

Poissa amatööritietäjä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Vs: M4.4 pohdintaa
« Vastaus #17 : 04.06.2024, 13:14:26 »
Shelvä. Palaan sitten kyselemään lisää jos/kun tulee jotain oikeeta ahdinta mitsujen tilalle, jolla lähdetään tehoa hakemaan.

Poissa vesterinen_99

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 176
  • @The_X_Projects -Axe
Vs: M4.4 pohdintaa
« Vastaus #18 : 05.06.2024, 09:15:54 »
Nyt kun topicci on noussut pinnalle niin uskaltaa varovasti kysyä että onko joku kerinnyt perehtyä kuusisylinterisen motikkaan, onko sisältö suunnilleenkaan etuvetoisia vastaava? :)

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2928
  • "Noku mä haluan"
Vs: M4.4 pohdintaa
« Vastaus #19 : 08.06.2024, 11:36:20 »
Sehän on täysin vastaava.

Itseasiassa tuolta 6cyl puolelta on näihin 5cyl ohjauksiin apinoitu suorasytkä. Aaronilta saa rahaa vastaan kirjalliset ohjeet miten muutetaan 5cyl ohjaus puolille  :)

Vaatii muutoksia ecun piirilevyyn (muutama pintaliitoskomponentti), sekä auton johtosarjaan.

Poissa vesterinen_99

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 176
  • @The_X_Projects -Axe
Vs: M4.4 pohdintaa
« Vastaus #20 : 16.07.2024, 15:04:32 »
Sattuukohan jollain olla näitä kuusisylinteristen binääreitä jemelissä, aika kiven alla on internetin ihmemailmastakin. Ne mitä löysin on ilman tietoja siitä mistä ovat peräisin.

Poissa V850

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 94
  • www.vrcf.fi
Vs: M4.4 pohdintaa
« Vastaus #21 : 28.06.2025, 21:03:52 »
Teoreettinen maksimi on siinä 360hp binin rakenteen (miten ecu lukee ohjelmaa) takia. Eräälle herralle jenkkeihin (Aaron Sommer) kun laittaa sähköpostia, häneltä saa maksua vastaan .bin tiedoston jossa ei enää tällaista rajoitetta ole.  :) loppu on kiinni maffista ja suuttimista paljonko tehoa halutaan.

Vakio maffilla raja tulee vastaan jo alle 300hp tehoilla. Tilalle kun vaihtaa S/V90 maffin niin pääsee hyvin lähelle tuota 360hp rajaa.


Suuttimissa ei ole rajoitetta, pitää vain kertoa eculle minkä kokoiset suuttimet siellä on, unohtamatta aukioloaikoja. Helpoimmalla pääsee jos laittaa jotkut "tunnetut" suuttimet, sillä niiden kaikki arvot (säätövakiot + aukioloajat) on jo selvitetty. Itse halusin olla erilainen ja hakata päätä seinään noilla 613cc suuttimilla, mutta se kannatt :)


yv


edit: pitääpä harkita ihan ohjeen tekemistä M4.4 säätöön jos tästä alkaa olla enemmänkin kiinnostuneita  :)

Lurkkasin Aaron Sommerin instasta ja sieltä Vasttuning sivulle.

Sieltä sais ohjetta ecun modaamiseen. COP sytkälle ja muuta.

Kysymällä varmaan selviää onnistuuko sama temppu 6 pyttysen ecuun.

https://www.vasttuning.com/thinking-of-tuning-yourself/

The purchase of a ‘Tune It Yourself’ ECU comes with support only for hardware. At the time of purchase a minimally modified base tune will be emailed to you, as well as flashed to the ECU prior to shipment. This base tune is a factory 607 or 608 ‘rev5’ tune, only modified if the ECU is to be run in an 850 or if additional options are purchased, such as VVT control, wideband lambda control, COP or burbles/crackles.

https://www.vasttuning.com/coil-on-plug/

How you can get COP
If you’re looking to make the switch to COP, we offer 3 options;

You can add COP to a full tune. Simply select ‘Coil On Plug’ from the add-ons menu. The COP add one comes with a plug and play, brand new sub-loom for the coils which connects to the ECU via an external, high quality Deutsch connector. Optionally, for a OEM+ look, you can elect to integrate COP wiring directly into the factory loom and re-pin the ECU connector for the additional wires.

If you’re looking to tune the car yourself, or just want to run a stock R tune with COP, you can add the option to a tune it yourself ECU.

If you’re comfortable soldering small components and want to handle everything yourself, you can purchase instructions on how to modify the ECU yourself. This also comes with a factory tune modified for COP.

Tässä" viemäriputki" maf muunnoksesta juttua
https://vasttuning.com/upgrading-your-maf-housing/

The maximal air mass limit that a stock M4.3/M4.4 MAF sensor and housing can measure is 826kg/hr (kilograms per hour) – equivalent to about 225WHP, or about 14psi from a 18t/19t/20t/22t/K24. With a 960 MAF housing, which is .25″ larger, this limit is increased to 1107kg/hr – equivalent to about 310WHP. While it is possible to run the engine and turbo beyond the maximum measurable airflow limits of the MAF, doing so results in the inability to accurately tune the engine.

Tulin puolivahingossa ostaneeksi kiinan kopion gt2871 ahtimesta. Alkuperäisen kuulalaakeroidun kanssa tuskin mitään tekemistä. Mutta sopii hyvin noviisin taidoilla harjoitteluun.

Huomasin tästä vasttuningin sivuilta kompressorikartan missä vois ajatella että gt2871 kokoluokan ahtimen toimivan aika optimaalisesti 2.3l moottorille?

Joten M4.4 vois hyvinkin riittää ohjaus tälle kombinaatiolle.



https://www.garrettmotion.com/knowledge-center-category/oem/expert/
« Viimeksi muokattu: 29.06.2025, 17:48:57 kirjoittanut V850 »

 

RallyBaron  Samppasport