Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Perän nopeusanturit

  • 39 Vastauksia
  • 19738 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Keppi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 226
Vs: Perän nopeusanturit
« Vastaus #30 : 16.06.2016, 21:10:32 »
Nostellaas.. Osaako joku sanoa kumpi kehä pitäisi olla tiilikeula vm. 89 740 B230F (ei abseja), 12 hampainen vai 48 hampainen? Joku edellinen omistaja asentanut G80 lukon ilman anturikehää. Vihdoin sain aikaiseksi hitsata erään foorumilaisen tekemän 12 hampaisen kehän paikalleen. Mittari näyttää nyt noin 150km\h vauhdissa 50km\h. Eli aivan liian vähän. Vika voi tiestysti muuallakin olla, tuli mieleen vaan että pitäisikö olla tiheämpi kehä? Positiivista että sai mittarin edes liikkumaan vähän...

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7620
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Perän nopeusanturit
« Vastaus #31 : 16.06.2016, 21:48:02 »
-89 alkaen on tiheä anturikehä 740:ssä. Jo mittarivirhekin sen kertoo, että hampaita on liian vähän.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Keppi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 226
Vs: Perän nopeusanturit
« Vastaus #32 : 16.06.2016, 22:06:51 »
Kiitoksia. Täytyy tilata tiheämpi

Poissa jepe95

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 121
  • www.vrcf.fi
Vs: Perän nopeusanturit
« Vastaus #33 : 23.06.2016, 00:17:55 »

       elikkä tuollainen perä on tulossa volvo 940 vm 97 akseliin kiinni ja autossa oli ennen g80 lukko tiheällä kehällä niin mitä käytännössä teen tuon perän kanssa että saan taas nopeuden oikeaksi?

Poissa vippe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 553
Vs: Perän nopeusanturit
« Vastaus #34 : 23.06.2016, 10:55:46 »
       elikkä tuollainen perä on tulossa volvo 940 vm 97 akseliin kiinni ja autossa oli ennen g80 lukko tiheällä kehällä niin mitä käytännössä teen tuon perän kanssa että saan taas nopeuden oikeaksi?

hommaa jostain tiheän kehän tuon harvan tilalle, taitaa olla helpoin vaihtoehto, lähtee meisselillä kampeamalla. tai jos tuota ei olisi niin koko murikan hommaisi jo valmiiksi sillä tiheällä kehällä.

toinen sitten on työläämpi eli lisätä tuohon harvaan noita puolia että tulee tiheäkehäinen...
145 -70, 940 Turbo USA -91,960 -92, 760 GLE USA -88, -95, 850 T5 svedu -96
entisiä: 944 SE -92, V70 -97, 855 GLT -96, 854 ja 855 italo -95, S80 T6 -99, 855 GLT "arabi" -95

Poissa jepe95

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 121
  • www.vrcf.fi
Vs: Perän nopeusanturit
« Vastaus #35 : 23.06.2016, 12:32:52 »
No mulla löytyis semmonen tiheämpi kehä mutta jos laitan sen ton päälle niin saako se väärää tieyoa sitten?

Poissa vippe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 553
Vs: Perän nopeusanturit
« Vastaus #36 : 24.06.2016, 14:18:20 »
eli meinaatko että tuon harvan päälle laittaa tihean kehän?
145 -70, 940 Turbo USA -91,960 -92, 760 GLE USA -88, -95, 850 T5 svedu -96
entisiä: 944 SE -92, V70 -97, 855 GLT -96, 854 ja 855 italo -95, S80 T6 -99, 855 GLT "arabi" -95

Poissa Keppi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 226
Vs: Perän nopeusanturit
« Vastaus #37 : 24.06.2016, 18:39:38 »
Onhan niitä laitettu? Jossain täällä foorumilla nähnyt kuvan..

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2911
  • "Noku mä haluan"
Vs: Perän nopeusanturit
« Vastaus #38 : 08.07.2016, 15:11:56 »
No mulla löytyis semmonen tiheämpi kehä mutta jos laitan sen ton päälle niin saako se väärää tieyoa sitten?

Elä rupia hajottamaan paikkoja. Ensinnäkään et saa ilman väkivaltaa kahta kehää päällekkäin, ovat sen verran nafteja jo ennestäänkin murikkaan nähden ja toiseksi vaikka saisit kehät päällekkäin ja romut kasaan niin hajotat nopeusanturin, koska anturin etäisyys kehään on jossakin luokkaa 0.5-2mm välillä.

Poissa jepe95

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 121
  • www.vrcf.fi
Vs: Perän nopeusanturit
« Vastaus #39 : 08.07.2016, 18:03:28 »
Itseasiassa laitoin harvan kehän päälle sen tihemmän enkä edes hepannut kiinni kun oli jämpti ja hyvin toimii nopeus mittari eikä ottanut anturiin kiinni

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron