Lämmitys tuli mieleen eilen aamulla kun mittarissa oli -21 astetta. Kuulosti aika karkealta kun polttomoottori käynnistyi vaikka auto oli sisältä lämmin. Tottakai se moottori käynnistyy kun starttina toimii korkeajännite laturi.
Jep, eipä noille "karkeakäynnistyksille" mitään voi...

Ei ole montaa kertaa kyllä meillä höräyttänyt käyntiin, mutta jos näin, niin olen antanut edes jonkin aikaa käydä tyhjäkäynnillä ja lähtenyt vasta sitten liikkeelle. Välillä ollut vähän karkeampi ja välillä käy kyllä todella nätisti ja automaattivaihteistokin toiminut melko huomaamatta. Yllättävän vähän vienyt kylmälläkin bensaa, kun töistä lähtiessä ollut noita kylmäkäynnistyksiä jopa suoraan virtojen päälle laiton jälkeen. Sitten tullut kylmällä moottorilla ajoa joku 1-2km ja Volvo On Call -ohjelman mukaan jopa alle litran olen selvinnyt tuon 12km matkan sähköllä kotiin ja webastokin taustalla huohottanut joten ei ole silti paljon ollut kulutukset! Nyt sitkeästi n. 715km ollut 4,0L kulutus ja välillä käy 4,1:ssä jonka jälkeen palautuu sähköajolla kohtuu nopeasti taas 4L. Kävi tuossa jopa 3,9L välissä, mutta nyt on ollut sen verran kylmää ja viimaistakin, niin tuossa 4:ssä nyt mennään. Tankilla käyty viimeksi 11.11. ja varmaan yli 1kk menee ennen kuin seuraavan kerran pitää bensaa laittaa, nyt tankki reilu 2/3 vieläkin. Vähän ollu kankeaa tuo lataus, mutta johtunee kylmistä keleistä. Täyteen on silti lataillut, mutta vähän verkkaisemmin.