No niin..... nyt onkin mennyt reilu 2 vuotta kun kirjoittelin tähän topikkiin jakyselin xc 60 lastentaudeista.
Ja niitähän riittää 09-10 malleissa paljonkin ja erittäin hintavia kuten itse olen joutunut huomamaan.
No nyt 09 mallisella d5 summumilla melkein 40tkm ajaneena (173-214tkm) voin kokemuksen syvällä rinta äänellä kertoa muutaman mallisarjan alkupään tyyppivian.
-Peilien automaatti kääntyminen syö johdot peilien sisältä poikki.
-Ilmastoinnin kompressorin magnettikytkin ja sen laakerin kiinni leikkaaminen...mootorivaurio pahimmissa tapauksissa.
-Apulaitehihnat vm 11 saakka tai oikeastaan sinne asti missä ne muuttuvat taas yhdeksi hihnaksi.(kiristin tyyppiä on vaihdettu ainakin 2-3 kertaa erillaiseksi.
-Ohjaustehostimen pultti. Eli omassani irtosi tärinästä tehostimen pultti ja rikkoi apuhihnat ja sieltä hihna silppua jakohihnan väliin ja moottori kaput.

-Huonolaatuinen tasauspyörästö... nyt 214tkm kohdalla kuuluu niin sietämätön jollotus pintakarkasun irrottua huonolaatuisista lautaspyöristä että menee tänään mulle uuden perämurikan vaihtoon

Eli oma kohtainen fiilis on tällä hetkellä xc60 että paras auto mitä mulla on koskaan ollu mutta samaan aikaan huonoin.