Kulkukoira  Proturbo

940 check engine valo.

  • 16 Vastauksia
  • 8988 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa hukka

  • Hukkapätkä
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2602
    • Mun V70
940 check engine valo.
« : 19.12.2011, 16:45:09 »
Vaimo kävi pikkukaupassa (lyhyt ajomatka). Kotia tullessa syttyi check engine valo.
Kävin itsekkin koeajamassa. Kaikki toimi niin kuin ennenkin. Kävi hyvin tyhjäkäynti ja muutenkin oli normaali.

Tarkistin varmuudenvuoksi öljyt+nesteet, kaikki OK!

Vikavalo ilmeisesti ilmaisee jotain ruiskutusjärjestelmään liittyvää?

Miksi se sitä herjaa, jos selvää vikaa ei ole?
V70 mk1. Tdi+man. 1998.

Poissa googe 2.0

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 388
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 check engine valo.
« Vastaus #1 : 19.12.2011, 17:05:46 »
Vaikkei vikaa huomaa, voi siellä silti jotain mälsää olla. Boksit eivät suoraan vetäise konetta "kylmäksi", vaan ajavat konetta vikatilassa ja riippuen haistetusta viasta voi kulku olla karmivaa surkeutta tai lähes normaalia.

Täällä on infoa vikakoodeista ja niiden lukemisesta:
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=149.0

Jos autossa on "tulitikkulaatikot" konehuoneessa, on koodien lukeminen noin 5min projekti.

----
Oli vikaa tai ei boksit saa nollattua ja viat unohdutettua irrottamalla akun miinus navan kenkä joksikin aikaa. Toinen tapa on nollata boksit nyppäämällä sulaketaulusta sulake irti hetkeksi (taisi olla 1. sulake?). Kolmas tapa on nollata sieltä "tulitikkulaatikosta" ohjeen mukaan.

Boksit oppivat jatkuvasti koneen käytöksestä kaikenlaisia jänniä juttuja ja myös nuo opitut jutut häviävät nollauksella. No - enpä tiedä mitä ses suurempaa vahinkoa tästä sitten seuraa, kun lambda on kuitenkin aina suurinpiirtein tasan 1?
« Viimeksi muokattu: 19.12.2011, 17:17:45 kirjoittanut googe 2.0 »

Poissa hukka

  • Hukkapätkä
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2602
    • Mun V70
Vs: 940 check engine valo.
« Vastaus #2 : 19.12.2011, 17:09:16 »
Löytyy "tulitikkulaatikot". Täytyy lukea koodit joka päivä, kun vain ehtisi  ;)

Kiitos linkistä!

Nähtävästi koodien nollauskin on mahdollista tehdä ilman tietokonetta  :)
V70 mk1. Tdi+man. 1998.

Poissa googe 2.0

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 388
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 check engine valo.
« Vastaus #3 : 19.12.2011, 17:32:55 »
Löytyy "tulitikkulaatikot". Täytyy lukea koodit joka päivä, kun vain ehtisi  ;)

Kiitos linkistä!

Nähtävästi koodien nollauskin on mahdollista tehdä ilman tietokonetta  :)

Koodit saa nollattua lukemisen jälkeen, kun painaa nappia ohjeen mukaan. En muista miten se tarkalleen tapahtui, mutta sen pitäisi olla siellä FAQ:ssa?

Itse nypin suoraan ykkös sulakkeen irti, mutta tavoitekin on vähän eri. Tuo lamppu välähtää tauluun, jos boksin sisältöä ronkkii ja unohtaa muuttaa eepromin tarkistussumman :).


Poissa hukka

  • Hukkapätkä
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2602
    • Mun V70
Vs: 940 check engine valo.
« Vastaus #4 : 21.12.2011, 14:05:31 »
Tällainen siellä oli:
2-1-2 Lambda-anturin signaali puuttuu.

Nollasin vikakoodit.

Laitoin auton käyntiin ei palanut vika valo enään. Service valo paloi edelleen, mutta se on palanut ennenkin.
Niin ja sehän sammuu,kun on hetken ajanut.
V70 mk1. Tdi+man. 1998.

hevonen

  • Vieras
Vs: 940 check engine valo.
« Vastaus #5 : 21.12.2011, 14:09:25 »
Service valo paloi edelleen, mutta se on palanut ennenkin.
Niin ja sehän sammuu,kun on hetken ajanut.
Ja senhän hän saa poistettua, se on vain huoltomuistutin...
Sen samaisen tikkulaatikon avulla mikä on konehuoneessa.
Lue faq

Poissa hukka

  • Hukkapätkä
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2602
    • Mun V70
Vs: 940 check engine valo.
« Vastaus #6 : 21.12.2011, 14:13:02 »
Ja senhän hän saa poistettua, se on vain huoltomuistutin...
Sen samaisen tikkulaatikon avulla mikä on konehuoneessa.
Lue faq

Olen nähtävästi sokea, kun en löydä siihen ohjeita  8)
V70 mk1. Tdi+man. 1998.

Poissa hukka

  • Hukkapätkä
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2602
    • Mun V70
Vs: 940 check engine valo.
« Vastaus #7 : 21.12.2011, 14:53:10 »
Landian puolelta löytyi ohje kaikkien koodien nollaukseen.
Akunkenkä irti. Virta päälle. Odottaa hetken. Kenkä takaisin. Pitäisi nollata kaikki koodit?

Onko näin???
V70 mk1. Tdi+man. 1998.

Poissa googe 2.0

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 388
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 check engine valo.
« Vastaus #8 : 21.12.2011, 16:37:55 »
Landian puolelta löytyi ohje kaikkien koodien nollaukseen.
Akunkenkä irti. Virta päälle. Odottaa hetken. Kenkä takaisin. Pitäisi nollata kaikki koodit?

Onko näin???

Täällä on huoltovalon nollausohjeen tynkää:
http://www.brickboard.com/FAQ/700-900/ElectricalInstruments.htm#ServiceLightResetinVariousModels

Poissa hukka

  • Hukkapätkä
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2602
    • Mun V70
Vs: 940 check engine valo.
« Vastaus #9 : 22.12.2011, 19:44:44 »
No eihän se lambda toimi kunnolla  >:(

Nollaa vikakoodin, niin toimi joku 20km. Sitten taas syttyy vikavalo.

Uskon että vika on liittimissä/johdoissa, koska toimii kumminkin jonkin aikaa?

Mistä löydän se lambdan anturin? Voisin kokeilla herkistellä liittimiä.
Onko se katissa kiinni? Vai ennen kattia?
V70 mk1. Tdi+man. 1998.

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4536
Vs: 940 check engine valo.
« Vastaus #10 : 22.12.2011, 19:49:26 »
Hiukan turbon jälkeen downpinessa, alapuolella. Liitin tulipellissä kiinni.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4488
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: 940 check engine valo.
« Vastaus #11 : 22.12.2011, 20:01:53 »
No eihän se lambda toimi kunnolla  >:(

Nollaa vikakoodin, niin toimi joku 20km. Sitten taas syttyy vikavalo.

Uskon että vika on liittimissä/johdoissa, koska toimii kumminkin jonkin aikaa?

Mistä löydän se lambdan anturin? Voisin kokeilla herkistellä liittimiä.
Onko se katissa kiinni? Vai ennen kattia?

B230FK ja FT pannuissa se on downpipessä turbolta lähtevässä suorassa osassa.

Muissa pannuissa se on pakosarjan ja katin välillä...

Liitin on nelipinninen ja rintapellissä suoraan turbon takana edestä katsottaessa, lisäksi se on ainoa liitin siinä alueella.  Johdot ovat mustia ja valkoisia.

Mutta jos vika ilmestyy toistuvasti hetken kuluttua, niin kyllä se on lamda-anturi, joka on vialla.  Liittimien hapettumiseen en usko...    :-[


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

hevonen

  • Vieras
Vs: 940 check engine valo.
« Vastaus #12 : 22.12.2011, 22:43:03 »
Et ole sokea.(toivottavasti jos autoakin ajat)


Onko sulla ihan oikeesti service valo siinä? Ei mulla ole ollut ja noita autoja on muutama kautta kiertänyt.
Jos on, käviskö siihen tuon 850 servicen nollausohje?

Vs: 850 Vikakoodit/Huoltovalon nollaus
Ohje koskee seuraavia malleja:

 * 850 vm.1991-94, autot joissa diagnoosipistoke edessä moottoritilassa.

 Diagnoosi pistoke sijaitsee oikeanpuoleisen etuvalon takana, moottoritilassa.



 - Kytke sytytysvirta päälle virtalukosta.
 - Kytke kuvan mukaisesti testijohdin diagnoosipistokkeen napaan numero 7.
 - Valitse tarkastustoiminto 4 painamalla näppäintä A, 4 kertaa.
 - Tämän jälkeen punaisen LEDi valon pitäisi syttyä ja olla valmis vastaanottamaan nollauskoodin.

 - Nollauskoodi on 1-5-1

 - Eli syötä koodi painamalla näppäintä A yhden kerran.
 - Kun LEDi-valo palaa, paina näppäintä A, 5 kertaa.
 - Kun LEDi-valo palaa, paina näppäintä A yhden kerran.

 - Tämän jälkeen Ledi-valon pitäisi vilkkua, osoittaen että koodi on hyväksytty.

 - Tarkasta käynnistämällä auto, että huoltovalo on sammunut.
Ei mitään hajua toimiiko lh.ssa. :D
Mulla on ollut vm-91,-92,-95,-97 mallisia merikontteja ja ei ole tarvinnut service valosta huolehtia. Onko tää jonkun tietyn vientimallin huuhaa juttu?

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: 940 check engine valo.
« Vastaus #13 : 23.12.2011, 07:20:31 »
Et ole sokea.(toivottavasti jos autoakin ajat)


Onko sulla ihan oikeesti service valo siinä? Ei mulla ole ollut ja noita autoja on muutama kautta kiertänyt.
Jos on, käviskö siihen tuon 850 servicen nollausohje?

Vs: 850 Vikakoodit/Huoltovalon nollaus
Ohje koskee seuraavia malleja:

 * 850 vm.1991-94, autot joissa diagnoosipistoke edessä moottoritilassa.

 Diagnoosi pistoke sijaitsee oikeanpuoleisen etuvalon takana, moottoritilassa.



 - Kytke sytytysvirta päälle virtalukosta.
 - Kytke kuvan mukaisesti testijohdin diagnoosipistokkeen napaan numero 7.
 - Valitse tarkastustoiminto 4 painamalla näppäintä A, 4 kertaa.
 - Tämän jälkeen punaisen LEDi valon pitäisi syttyä ja olla valmis vastaanottamaan nollauskoodin.

 - Nollauskoodi on 1-5-1

 - Eli syötä koodi painamalla näppäintä A yhden kerran.
 - Kun LEDi-valo palaa, paina näppäintä A, 5 kertaa.
 - Kun LEDi-valo palaa, paina näppäintä A yhden kerran.

 - Tämän jälkeen Ledi-valon pitäisi vilkkua, osoittaen että koodi on hyväksytty.

 - Tarkasta käynnistämällä auto, että huoltovalo on sammunut.
Ei mitään hajua toimiiko lh.ssa. :D
Mulla on ollut vm-91,-92,-95,-97 mallisia merikontteja ja ei ole tarvinnut service valosta huolehtia. Onko tää jonkun tietyn vientimallin huuhaa juttu?


Service valossa lukee ihan se SERVICE punasella pohjalla. Yseissä on kyseistä "lambdavaloa" myös tuona check engine -versiona. Sama valo, eri kuva :)

hevonen

  • Vieras
Vs: 940 check engine valo.
« Vastaus #14 : 23.12.2011, 08:00:56 »

Service valossa lukee ihan se SERVICE punasella pohjalla. Yseissä on kyseistä "lambdavaloa" myös tuona check engine -versiona. Sama valo, eri kuva :)
Joo, ei mulla ole yhdessäkään ysissä ollut service tekstillä niinkuin etuvedoissa. Ei ole myöskään koskaan osunut check engine tekstillä, on aina ollut vain lambdan kuva, :) ei mitään turhia huoltomuistuttimia.
On näitä sitten montaa versiota... :P

 

RallyBaron  Samppasport