Mulla on kokemusta kahdesta harmaakoppasesta. Toisesta meni EGR:n ohjain mutta ei tullut mitään koodia koska EGR jäi täysin auki ja maailma pelastui. Tehot vaan hukassa ja kulutus törkeän suuri. Vida näyttää EGR:n pyydetyn arvon ja mitatun arvon. Muistaakseni ne on toistensa inversiot, kun toinen on 100% niin toinen arvo on lähellä nollaa. Katso livedataa muuttuuko kumpikin samaa tahtia.
Sitten on ollut tuo IMM-koodi ja vikatila/vikavalo joka todellisuudessa oli sen oranssin tiivisteen pettäminen pitkässä ylämäessä täydellä ahdolla. Ajossa sitä vuotoa ei kuullut mutta paikallaan konetta huudattamalla kuuli moottoritilasta.
Ennen EGR:ää on se kaasuläppä. Koska perinteisen tiedon mukaan dieselissä kaasuläppä on ihan turha, kokeilin joskus ottaa siitä piuhan irti. Antoi saman tien vikatilan joten johonkin kaipaa sitäkin turhaketta. Noita on kai joskus menny rikki ja sen ilmeisesti kuulee äänestä kun hammasrattaat hyppii yli.