Carcom Oy  Elekma

B200E lupaa ja lupaa mutta ei käynnisty

  • 23 Vastauksia
  • 14226 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Mats

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 38
  • www.vrcf.fi
B200E lupaa ja lupaa mutta ei käynnisty
« : 20.12.2011, 21:29:04 »
auto on 740 ja koneen tuo b200e K-jetronic mekaanisella ruiskulla varustettu. ongelmana on että eilen illalla saatiin just ja just käymään ja sit ku lähti niin kävi iha hyvin. Nyt vaan lupaa ja lupaa ja on tosi lähellä ettei lähe käymään mutta ei käynnisty. tankki pääsi kuivaks ja laitettii lisää bensaa jonka jälkeen kävi kerran ( yllä mainittu tapaus kun lähti pitkän sahauksen jälkeen käymää ) ja nyt ei käynnisty. Ohjauspaineen säädin avattu ja putsattu ja varmistettu että vastus toimii.  idedoita ? voisiko lisäilmaventtiili aiheuttaa tuon ? koitin antaa tuohon lisäilmamittarin napaan 12v sähköä mutta ei mittarin sisällä oleva reikä ei muuttunut..

The moose

  • Vieras
Vs: B200E lupaa ja lupaa mutta ei käynnisty
« Vastaus #1 : 20.12.2011, 23:33:44 »
anna startatessa kaasua niinku vanhassa taunuksessa ?

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1317
  • www.vrcf.fi
Vs: B200E lupaa ja lupaa mutta ei käynnisty
« Vastaus #2 : 20.12.2011, 23:39:01 »
ja voi koittaa toisilla tulpilla, tai ainakin putsata vanhat

Poissa Mats

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 38
  • www.vrcf.fi
Vs: B200E lupaa ja lupaa mutta ei käynnisty
« Vastaus #3 : 21.12.2011, 08:30:31 »
tulppia on jo putsailtu eikä kaasun asennolla tunnu olevan eroa.. tänään täytyy tarkistaa kylmäkäynnistyssuuttminen toiminta ja poltoainesuodatin

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6625
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: B200E lupaa ja lupaa mutta ei käynnisty
« Vastaus #4 : 21.12.2011, 09:42:57 »
Onko päässyt startatessa tai ajossa bensan loppuessa pahasti aivastelemaan? Siis onko poksahdellut imusarjaan? Jos näin on käynyt, niin ilmamäärämittarin alumiininen lautanen on saattanut vääntyä, tai lautasen nollakohdan määräävä stoppari on vääntynyt. Tämä aiheuttaa kuvailemasi kaltaisia käynnistysvaikeuksia.

Poissa Hannu_264

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 181
  • www.vrcf.fi
Vs: B200E lupaa ja lupaa mutta ei käynnisty
« Vastaus #5 : 21.12.2011, 10:15:18 »
Jos polttoainepumppu surisee hetken käynnistettäessä, niin K-jetin tyyppivialle kuulostaa, ohjauspaineensäädin rikki. Tyypillinen oire on tuo että kylmänä ei käynnisty, lupailee vain. Ja kun lähtee käyntiin niin ei vastaa kunnolla kaasuun ja yskähtelee? Lämpimänä toimii hyvin eikä kulutuskaan ole paha...

Tuossa kuva puretusta ohjauspaineen säätimestä (sijaitsee imusarjan alla bensapumpun :


Tuo kaksoismetalli systeemi (missä vihreä mokkula) menee rikki, minkä seurauksena seos ei enää kylmässä rikastu... toiminnan voi testata avaamalla tuon rasian ja kytkemällä +12V liittimeen. Tuo kaksoismetallisysteemin pitäisi lämpötilan vaikutuksesta taipua.

Motonetistä ei näköjään kannata tuota hakea:
28-3371 Bosch-paineregulaattori Volvo 399.00 €

Käytetyn osan saa 10-20e:llä, mistä tahansa K-jetin mallista (saab, ford, bmw jne) voi ottaa sen kaksoimetallin tuonne. Tuon rasian muutokset vaikuttavat sitten paljon kulutukseen, esim Saabin rasiaa ei kannata sinne laittaa...

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6625
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: B200E lupaa ja lupaa mutta ei käynnisty
« Vastaus #6 : 21.12.2011, 10:27:06 »
Tuo kaksoismetalli systeemi (missä vihreä mokkula) menee rikki, minkä seurauksena seos ei enää kylmässä rikastu... toiminnan voi testata avaamalla tuon rasian ja kytkemällä +12V liittimeen. Tuo kaksoismetallisysteemin pitäisi lämpötilan vaikutuksesta taipua.

Seoshan rikastuu kylmänä, kun tuo bi-metalli on normaaliasennossaan ja painaa tuota jousen päällä olevaa prikkaa. Toimiessaan bi-metalli taipuu irti tuosta prikasta ja seos laihenee, koska prikan alla oleva jousi painaa sen tikun välityksellä sitä metallikalvoa tiukempaan. Sitten ohjauspaine suurenee ja seos laihenee. Seos pysyy koko ajan rikkaana, jos tuo lämmitys ei toimi.

Vai tarkoitatko, että tuon bi-metallin ominaisuudet häipyvät ja se pysyy taipuneena jäähtymisestä huolimatta, etkä sitä, että tuo vastuslanka lakkaa toimimasta? Vai puhuuko toinen aidasta ja toinen aidan seipäistä :)
« Viimeksi muokattu: 21.12.2011, 10:31:15 kirjoittanut Kulmamies »

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: B200E lupaa ja lupaa mutta ei käynnisty
« Vastaus #7 : 21.12.2011, 10:34:19 »
auto on 740 ja koneen tuo b200e K-jetronic mekaanisella ruiskulla varustettu. ongelmana on että eilen illalla saatiin just ja just käymään ja sit ku lähti niin kävi iha hyvin. Nyt vaan lupaa ja lupaa ja on tosi lähellä ettei lähe käymään mutta ei käynnisty. tankki pääsi kuivaks ja laitettii lisää bensaa jonka jälkeen kävi kerran ( yllä mainittu tapaus kun lähti pitkän sahauksen jälkeen käymää ) ja nyt ei käynnisty. Ohjauspaineen säädin avattu ja putsattu ja varmistettu että vastus toimii. 
Kokeile lähteekö starttipilotilla käymään?

Jonesin b200essä oli mysteerivika, kerran kun saatiin käymään pilottikokeilulla, niin sen jälkeen on toiminu  :buck2:
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa kempula

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 394
Vs: B200E lupaa ja lupaa mutta ei käynnisty
« Vastaus #8 : 21.12.2011, 10:41:26 »
Onko lisäilmaventtiililtä imusarjan pohjaan menevä S-kirjaimen muotoinen letku paikoillaan? Saattaa ampua sen joskus irti imusarjasta jos ei oo klemmarilla kiinni.
Audi A4 2.0TFSI quattro -06
Entiset:S60, 940 turbo, 740, 740

Poissa Mats

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 38
  • www.vrcf.fi
Vs: B200E lupaa ja lupaa mutta ei käynnisty
« Vastaus #9 : 21.12.2011, 12:28:51 »
Imusarjan alla oleva lisläilmaventtiilin letku on paikoillaan. Otin lisäilmaventtiilin pois ja annoin 12v suoraan sen napoihin ja katsoin että siellä venttilin sisällä oleva läppä ei liikkunut, pitäiskö sen liikkua ku antaa sähköä ?

Ohjauspaineen säädin on avattu ja katsottu yleismittarilla ettei vastuksen lanka ole poikki mutta ei kokeiltu antaa sähköä sille joten en tiedä taipuuki tuo bi-metalli. Voisiko olla että vaikka vastus toimii niin tuo metalli ei taivu jostai syystä ?

Poissa Mats

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 38
  • www.vrcf.fi
Vs: B200E lupaa ja lupaa mutta ei käynnisty
« Vastaus #10 : 21.12.2011, 13:27:56 »
Jos polttoainepumppu surisee hetken käynnistettäessä, niin K-jetin tyyppivialle kuulostaa, ohjauspaineensäädin rikki. Tyypillinen oire on tuo että kylmänä ei käynnisty, lupailee vain. Ja kun lähtee käyntiin niin ei vastaa kunnolla kaasuun ja yskähtelee? Lämpimänä toimii hyvin eikä kulutuskaan ole paha...

Tuossa kuva puretusta ohjauspaineen säätimestä (sijaitsee imusarjan alla bensapumpun :
(Kuva poistettu lainauksesta.)

Tuo kaksoismetalli systeemi (missä vihreä mokkula) menee rikki, minkä seurauksena seos ei enää kylmässä rikastu... toiminnan voi testata avaamalla tuon rasian ja kytkemällä +12V liittimeen. Tuo kaksoismetallisysteemin pitäisi lämpötilan vaikutuksesta taipua.

Motonetistä ei näköjään kannata tuota hakea:
28-3371 Bosch-paineregulaattori Volvo 399.00 €

Käytetyn osan saa 10-20e:llä, mistä tahansa K-jetin mallista (saab, ford, bmw jne) voi ottaa sen kaksoimetallin tuonne. Tuon rasian muutokset vaikuttavat sitten paljon kulutukseen, esim Saabin rasiaa ei kannata sinne laittaa...


Voisitko kertoa tuon ohjauspaineen säätimen oikean kasausjärjestyksen ?  Otin itse auki tuon ja nyt mietin kummalle puolelle tuota bi-metallia se jousi ja prikka( prikan pohjaan tulee se ohut tikku )  kuuluu?

hevonen

  • Vieras
Vs: B200E lupaa ja lupaa mutta ei käynnisty
« Vastaus #11 : 21.12.2011, 13:48:54 »
Vai tarkoitatko, että tuon bi-metallin ominaisuudet häipyvät ja se pysyy taipuneena jäähtymisestä huolimatta, etkä sitä, että tuo vastuslanka lakkaa toimimasta? Vai puhuuko toinen aidasta ja toinen aidan seipäistä :)
Sekoitan soppaa vähän... Jotkut väittävät että tuo systeemi toimii moottorin lämmön perusteella vaikka ei tuo bimetalli saa virtaa. Sen voin suoralta kädeltä sanoa vääräksi tiedoksi ihan kokemuksen perusteella. OP-säädin(se bimetalli) tarvitsee jännitteen että moottori toimisi oikein.

Jos ei toimi, kulutus on kamala ja ei jaksa kiertää koska soppa on niin paksulla.

Poissa Hannu_264

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 181
  • www.vrcf.fi
Vs: B200E lupaa ja lupaa mutta ei käynnisty
« Vastaus #12 : 21.12.2011, 13:59:22 »
Vai tarkoitatko, että tuon bi-metallin ominaisuudet häipyvät ja se pysyy taipuneena jäähtymisestä huolimatta, etkä sitä, että tuo vastuslanka lakkaa toimimasta? Vai puhuuko toinen aidasta ja toinen aidan seipäistä :)

Samasta asiasta puhutaan, kaksoismetallin kerrokset irtoavat osittain toisistaan -> lämpötila ei vaikuta taipumaan ja jostakin syystä nuo hajoavat siihen lämpimän koneen asentoon...

Voisitko kertoa tuon ohjauspaineen säätimen oikean kasausjärjestyksen ?  Otin itse auki tuon ja nyt mietin kummalle puolelle tuota bi-metallia se jousi ja prikka( prikan pohjaan tulee se ohut tikku )  kuuluu?



Tuosta järjestys, unohdat vain tuon ohuen kansipalan painerasian siitä... (volvossa neekeri malli käytössä  ::))

Tuosta näkyy myös toiminta, kuumana se kaksoismetalli kääntyy sisään päin, jolloin jousi jää painamaan tangon välityksellä kalvoa -> ohjauspaine nousee ja seos laihenee... jolloin moottori kyllä toimii ihan hyvin eikä vika vaivaa!

Tuo rasia kun on lohkossa kiinni niin moottorin lämpö johtuu myös tuonne kaksoimetalliinkin, eli säätö toimii siten.

Ryyppyvikaisen saa kyllä liikkeelle siten että antaa korkillinen bensaa ilmanputsarin ja ilmamäärämittarin väliseen letkuun ja starttaa vasta sitten... (joskus haettu noita varaosiksi kun toiset kyllästyy  ;) )
« Viimeksi muokattu: 21.12.2011, 14:13:42 kirjoittanut Hannu_264 »

Poissa kempula

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 394
Vs: B200E lupaa ja lupaa mutta ei käynnisty
« Vastaus #13 : 21.12.2011, 14:16:08 »
Liikkuuko kierroslukumittari startatessa? Jos ei niin hall-anturissa häikkää.

E: tosin ei taitasi edes yrittää käynnistyä jos vika olisi tuossa.
Audi A4 2.0TFSI quattro -06
Entiset:S60, 940 turbo, 740, 740

Poissa Mats

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 38
  • www.vrcf.fi
Vs: B200E lupaa ja lupaa mutta ei käynnisty
« Vastaus #14 : 21.12.2011, 15:20:11 »
Volvossahan on ilmamassamittari imusarjan alapuolella, imeeko se sen bensan sieltä alhaalta imusarjan ja ilmansuodattimen välisestä  putkesta ylös imusarjaan ja sielta koneesee ?

 

Elekma  Autoracing