Jos polttoainepumppu surisee hetken käynnistettäessä, niin K-jetin tyyppivialle kuulostaa, ohjauspaineensäädin rikki. Tyypillinen oire on tuo että kylmänä ei käynnisty, lupailee vain. Ja kun lähtee käyntiin niin ei vastaa kunnolla kaasuun ja yskähtelee? Lämpimänä toimii hyvin eikä kulutuskaan ole paha...
Tuossa kuva puretusta ohjauspaineen säätimestä (sijaitsee imusarjan alla bensapumpun :

Tuo kaksoismetalli systeemi (missä vihreä mokkula) menee rikki, minkä seurauksena seos ei enää kylmässä rikastu... toiminnan voi testata avaamalla tuon rasian ja kytkemällä +12V liittimeen. Tuo kaksoismetallisysteemin pitäisi lämpötilan vaikutuksesta taipua.
Motonetistä ei näköjään kannata tuota hakea:
28-3371 Bosch-paineregulaattori Volvo 399.00 €
Käytetyn osan saa 10-20e:llä, mistä tahansa K-jetin mallista (saab, ford, bmw jne) voi ottaa sen kaksoimetallin tuonne. Tuon rasian muutokset vaikuttavat sitten paljon kulutukseen, esim Saabin rasiaa ei kannata sinne laittaa...