Ajattelin kertoa Volvon ostosta seuraavanlaisen tarinan! Saa kommentoida ihan vapaasti!
Olin koko syksyn ja alkutalven katsonut netistä V70 Dieseliä sekä automaattilootasta. (Vanha auto S60 01 bensa)
Perusteet auton vaihdolle oli seuraavat työkilometrejä vuodessa noin 32000 kilometriä
eli dieseli piti saada mielellään vielä farkku!
No sitten noin alle kolmeviikkoa sitten huomasin netistä V70 oli myynissä kamuxilla ja Nummelan liikkeessä!
Ajattelin että uskallan harkita ostoa siten että toimittavat koti ovelle saakka! Vanhan Volvon olin ostanut tällä tavalla kanssa, myyjäliike oli sama mutta Hämeenlinna.
Vanhassa kaupassa asiat toimivat loistavasti ja auto oli prikuleen semmoinen mitä myyjä kertoi puhelimessa

No ei muuta kuin puhelin kouraan ja hieromaan kauppoja myyjän kanssa!
Myyjä kertoi V70 vikoja eli muuten todella siisti auto maalipinnoilta mutta etumaskissa kiven iskuja sekä pikkuisen konepelillä.
Sekä pieni lommo apukuskin puolella takaovessa pienilommo ja huoltokirja löytyy!
Koneseen juuri tehty jakopään remontti, öljyt,suodattimet ja vaihelaatikkoon vaihdettu öljyt ja päivitetty ohjelma!
Autolla ajettu 284000 km. Myyjä teki tarjouksen minun vanhasta Volvosta ja väliraha oli siedettävä!
No minä täräytin kaupan kiinni ja sovittiin että auto tuodaan meille kotia asti niin kuin vanhakin auto!
Auto tuotiin meille kotipihalle seuraavana päivänä! Auto oli näytti ulkoakin päin nätiltä vaikka auto oli kuranen ja päivä alkoi pimentyä!
Sisältä auto oli siisti. Ei muutakuin koeajelulle. Kaikki toimi niin kuin pitikin ja auton paperit olivat Ok! Eipä siinä kuin nimet paperiin!
Kaveri otti mennessään vanhan auton. Ensin näytti taas kaikki menneen hyvin!
No kerkesin ajaa autolla kauppojen jälkeen noin puolitoista viikkoa kun aloin pesemään autoa (Tätä pesukertaa ennen oli pessyt auton kaksikertaa)
en vieläkään huomannut mitään ihmeellistä auton maalipinnalla! Menin seuraavana päivä autolla töihin, siellä yksi työkaveri sanoi että oletko kolaroinut auton takaosaa!
Minä ihmettelin kovasti en ole voinut kolaroida missään autoa en ollut käynyt vielä missään kauppojen parkipaikoilla missä tulee helposti kolhuja!
Tarkemmin kolhu on takapuskurin kulmassa ja apukuskinpuolella, ostittain oli maalia lähtenyt sekä pieniä hiushalkeemia siinä kulmassa, sekä puskurin yläosassa oli jälkiä sekä puskurin ja pellin liitoskohdassa on maalissa kupruja. Käyti autoa Volvon korikorjaamolla näytillä. Työnjohtaja sanoi että tuo kolhu on vanhajälki ja se oli fiksattu värivahalla sekä korjauskynällä! Kestää kuulemma pari pesua ja sitten lähtee pois!
Tästä hermostuneena aloin soittelemaan myyjälle että et ollut kertonut kaikkia auton vikoja ja miten tämä oli fiksattu!
Myyjä alkoi väittämään että ei tienyt koko asiasta mitään. Mutta sitten se alkoi kuuntelemaan minua kun sanoin että pitää varmaan ottaa yhteyttä kuluttajaneuvojaan!
Myyjä sanoi että ota kuvia siitä kolhusta ja lähetä hänelle kuvat niin hän palaa asiaan!
Niihän myyjä sitten otti yhteyttä ja sain tiedon että pesevät kätensä tästä jutusta eli ei tule vastaan millään tavoin!
Minä sitten sanoin että haluan purkaa kaupan! Myyjä alkoi käymään aivan kuumana ja haukkui meidän vanhan auton
ja minut samalla. Sanoin hänelle että nyt ota heti huomenna kuluttajaneuvojaan yhteyttä ja riitautan asian.
Saman tien myyjä laittoi luurin kiinni!
Soitin seuraavana aamuna kuluttajaneuvojaan ja ajattelin että nyt käy myyjälle kalpaten ja paskat! Neuvojan kertoi näin. Vaikka on miten pimeätä ja auto likainen niin ostaja on vastuussa tavaran tarkistuksesta ennen kaupan tekoa ja hyväksyntää eli kun olen allekirjoittanut kauppakirjan niin se on siinä

Neuvoja sanoi näin vielä että voinhan tehdä valituksen muttei kannata menee vaan omat rahat hukkaan!
Sitten kokeilin nyt viikonloppuna itse sitä värivahaa ja korjauskynää! Kyllä tulee nätti kohta ei näy yhtään puskurissa viat!
Tämän tarinan opetus oli se Että karta KAMUX!!!!!!!
En perkele osta mitään tuolta enään!
No eihän tuo vika vaikuta mitenkään auton käyttöön vikahan on kosmeettinen!
Eli keväällä puskuri irti ja maalaukseen! Toivon vaan että auto muuten pelittää!!!