Futurez  Kulkukoira

Volvo V70 D5 Momentum Geartronic -05 Kamux Nummela

• 35 Vastauksia
  • 19883 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa heikinheimo

• Grand Luxe
  • **
  • "anna vähän leipää"
Vs: Volvo V70 D5 Momentum Geartronic -05 Kamux Nummela
« Vastaus #15 : 21.12.2011, 16:31:43 »
Ei ollut sillä aloitus sisältää tämän: Myyjä kertoi V70 vikoja eli muuten todella siisti auto maalipinnoilta mutta etumaskissa kiven iskuja sekä pikkuisen konepelillä.
Sekä pieni lommo apukuskin puolella takaovessa pienilommo ja huoltokirja löytyy!

Eli auto ei ollut sovitunlainen. Joku osuus asiaan voi olla fixarilla.

Vastuu on edelleen ostajalla tarkastaa tuote. Ja tietenkin puhelimessa kun asioitu (suullisesti sovittu) niin myös inhimilliset virheet/tietämättömyys(hyvä usko)mahdollisesti huomioon otettava. Mutta autohan ilmeisesti oli/on siisti maalipinnoiltaan kunhan sen kulman fiksaa(laittaa ilm värivahaa) asia erikseen jos kysytty onko kolaroitu tms paikkailtu ja vastattu että ei, näkökulma asioita taas joissa kuluttaja hävii 99% ajasta.
2014 S60 D4 manu bise+Z1k -09 ORMU

Ex Volvot 850 GLT, 960 2.9 aut, 940 230ft+m90 sedan special edition ja V70 T5 vm98

Poissa sjvirt

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #16 : 21.12.2011, 16:53:21 »
Kyseessähän on mitä ilmeisimmin ns. piilevä vika, jota ei normaali huolellisuudella tehdyllä tarkastuksella olisi voinut havaita. Eikä ostajalta voi vaatia normaalia enempää.

Höpönlöpö..

Aloittaja kertoo "tarkastaneensa" auton hämärässä ja autokin oli likainen. Ei se mitään normaalia huolellisuutta ole. Ei kukaan huolellinen ihminen tuolla tavoin toimi, varsinkin kun kyse on melkein 300 tkm ajetusta 7 vuotta vanhasta autosta.

Noin paljon ajetussa autossa on jo lähtökohtaisesti jotain pientä sanomista maalipinnassa siellä sun täällä ja jos täysin virheetöntä kiesiä etsii, niin sitä ei todellakaan tarkasteta likaisena ja hämärässä.

Poissa D5GT

• Turbo
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #17 : 21.12.2011, 18:44:52 »
Olis hauska nähdä kuva vauriosta. Jos menee ns. normaaleiden parkkispusujen kastiin niin.. Edelleen on mahdollisuus että se on saanut uuden osuman, joka sopivasti korostaa vanhempaa hipaisua.

Ikävä kyllä, peiliin kannattaa kurkata.

Poissa vepa-2

• Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #18 : 21.12.2011, 19:03:17 »
Höpönlöpö..

Aloittaja kertoo "tarkastaneensa" auton hämärässä ja autokin oli likainen. Ei se mitään normaalia huolellisuutta ole. Ei kukaan huolellinen ihminen tuolla tavoin toimi, varsinkin kun kyse on melkein 300 tkm ajetusta 7 vuotta vanhasta autosta.

Noin paljon ajetussa autossa on jo lähtökohtaisesti jotain pientä sanomista maalipinnassa siellä sun täällä ja jos täysin virheetöntä kiesiä etsii, niin sitä ei todellakaan tarkasteta likaisena ja hämärässä.

Miten siinä muuten tarkistat auton jos olet ottanut tämmöisen palvelun että tuodaan kotia! Auton tuojalla oli vielä kiire lähteä pois!
Mutta en valita oma oli vika mitäs otin tämmöisen palvelun olisi pitänyt mennä liikkeeseen katsomaan autoa mutta kun ensinmäinen kauppakin meni niin helvetin hyvin eli luotin liikaa myyjän sanaan!

Nyt kokeilin taas ottaa yhteyttä myyjään ihan kokeilumielellä ja kyselin taas sitä maalivaurion korjausta että voisiko liike tulla vastaan!
Vastaus oli seuraavanlainen: Myyjä kiihtyi ja sanoi että emme ota mitään vastuuta kun itse huijasit vaihtoautossa. Minä olin aivan ihmeissäni ja kysyin että millä lailla olen huijannut!
kuulemma en kertonut että jakopää remonttia ei ollut tehty! Todellisuudessa kerroin kauppanteko hetkellä näin että remonttiin on noin 18000 km matkaa. Myyjä alkoi väittämään etä konehuoneessa on lappu ja päiväys on 2005. Sanoin että katso huoltokirjasta. Myyjä sanoin että kyllä huoltokirjassa on kilometrit milloin on vaihdettu mutta ei päivämäärää. Pääsin täräyttämään takaisin että teiltähän tämäkin Volvo on ostettu että soittele Hämeenlinnaan ja kysele sieltä ;D
Eli yhteydenotto ei tuottanut tulosta!
Eli nyt annan olla koko jutun ja korjaan itse vian!

Eli kannattaa kyllä kaukaa kiertää Kamux liikkeet

Poissa heikinheimo

• Grand Luxe
  • **
  • "anna vähän leipää"
« Vastaus #19 : 21.12.2011, 20:30:19 »
Miten siinä muuten tarkistat auton jos olet ottanut tämmöisen palvelun että tuodaan kotia! Auton tuojalla oli vielä kiire lähteä pois!
Mutta en valita oma oli vika mitäs otin tämmöisen palvelun olisi pitänyt mennä liikkeeseen katsomaan autoa mutta kun ensinmäinen kauppakin meni niin helvetin hyvin eli luotin liikaa myyjän sanaan!

Nyt kokeilin taas ottaa yhteyttä myyjään ihan kokeilumielellä ja kyselin taas sitä maalivaurion korjausta että voisiko liike tulla vastaan!
Vastaus oli seuraavanlainen: Myyjä kiihtyi ja sanoi että emme ota mitään vastuuta kun itse huijasit vaihtoautossa. Minä olin aivan ihmeissäni ja kysyin että millä lailla olen huijannut!
kuulemma en kertonut että jakopää remonttia ei ollut tehty! Todellisuudessa kerroin kauppanteko hetkellä näin että remonttiin on noin 18000 km matkaa. Myyjä alkoi väittämään etä konehuoneessa on lappu ja päiväys on 2005. Sanoin että katso huoltokirjasta. Myyjä sanoin että kyllä huoltokirjassa on kilometrit milloin on vaihdettu mutta ei päivämäärää. Pääsin täräyttämään takaisin että teiltähän tämäkin Volvo on ostettu että soittele Hämeenlinnaan ja kysele sieltä ;D

Toi palvelun laatu  :facepalm:
2014 S60 D4 manu bise+Z1k -09 ORMU

Ex Volvot 850 GLT, 960 2.9 aut, 940 230ft+m90 sedan special edition ja V70 T5 vm98

EVO8

• Vieras
« Vastaus #20 : 21.12.2011, 20:46:35 »
Aika karmee KOLARIvaurio täytyy olla kyseessä jos on ihan kynällä ja vahalla onnistuttu fiksaamaan niin että ei ostovaiheessa ole voinut huomata!  ;D

Olen muuten ostanut Kamux Hämeenlinnasta 740 D:n joskus 10 vuotta takaperin ja 100 km:n päässä odotti ihan tasan semmonen wessa mistä myyjä oli kertonut.
« Viimeksi muokattu: 21.12.2011, 20:51:30 kirjoittanut EVO8 »

Poissa jleino

• Grand Luxe
  • **
  • Iso mies, munat ja kaikki
« Vastaus #21 : 21.12.2011, 21:52:48 »
Ja ikävää tässä on se että koko puulaaki leimataan yhden tollon takia. Ikävää silti :P
Itse saattaisin ehkä kysäistä toimarilta mitä mieltä hän on tällaisesta tapauksesta? Tosin myyjä on kyllä varmasti häneen hätäpäissään ollutkin yhteydessä, veikkaisin.

Millaisesta summasta muuten on kyse tuon korjauksen kanssa? Tonni?
-Volvo XC90 Executive -07

Poissa sjvirt

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #22 : 21.12.2011, 22:01:01 »

Siinäpä se juuri onkin eli myyjän pitäisi tuoda auto pestynä ja vieläpä valoisaan aikaan.

Vähintä mitä asiakas voisi tehdä, olisi vaatia myyjää pesettämään auto ja sitten syynättäisiin edes siellä huoltiksen keinovalossa.

En nyt malta olla pohtimatta tuota vauriota. Kun puhe on 7 vuotta vanhasta ja melkein 300 tkm ajetusta autosta, niin ei kai pientä maalivauriota voi pitää oikein minkäänlaisena virheenä.. En toki ole nähnyt vauriota, mutta kyllähän tuollaisissa autoissa tuppaa sanomista olemaan, vaikka olisikin erittäin siisti vertaistensa joukossa.

Itselläni on ´96 850 ja uskaltaisin kehua sen oleman priimaa tai jopa virheetön. Siitä huolimatta siinä on puskimissa pari pientä jälkeä.

Tuo on kyllä jo täyttä p**kaa myyjän puolelta. Itsehän on ammattimiehenä tarakstanut autosi ja hyväksynyt sen sellaisena kuin se kauppaa tehdessä on ollut. Automyyjällä ei ole kerrassaan mitään sanomista autostasi.

Suomalaiseen autokauppaan pettyneenä olen jo vuosia ostanut omat kulkineeni ulkomailta. Eivät ne tietty virheettömiä nekään ole, mutta ovatpa ainakin halpoja.

Poissa sjvirt

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #23 : 21.12.2011, 22:02:39 »
Ja ikävää tässä on se että koko puulaaki leimataan yhden tollon takia. Ikävää silti :P
Itse saattaisin ehkä kysäistä toimarilta mitä mieltä hän on tällaisesta tapauksesta?

Eikös Kamuxin tj. olekin ex-poliisi?

Sillä taustalla asiakas on aina oikeassa ja pamppu vasemmassa kädessä.

Poissa vepa-2

• Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #24 : 21.12.2011, 23:04:43 »
Itse saattaisin ehkä kysäistä toimarilta mitä mieltä hän on tällaisesta tapauksesta? Tosin myyjä on kyllä varmasti häneen hätäpäissään ollutkin yhteydessä, veikkaisin.

Millaisesta summasta muuten on kyse tuon korjauksen kanssa? Tonni?

Volvon korikorjaamolla annettiin kustannusarvio noin 600-800 euroa! Eli ei paha hinta kuitenkaan!
Auto on muuten ihan siisti. Otan itse puskurin irti ja teen pohjatyöt, vien sitten maalaukseen!

Jäihän tästä kaupasta paska maku mutta mitäs tässä pyristelemään kun on paskat housussa jo :'(
Eli niin kuin hinnasta näkee niin ei ole isosta vauriosta kysymys mutta se periaate mikä myyjällä on!
Se tässä vielä huvittaa kun myyjä kertoi että oli kysynyt tästä vauriosta toimitusjohtajalta niin johtaja oli samaa mieltä kuin myyjä! Ei korvata! :nohnoh

Poissa Teutori

• Grand Luxe Touring
  • MB CLK Coupe, kesällä Honda
« Vastaus #25 : 22.12.2011, 00:29:34 »
Niin, onkohan tämä koko aihe yleensä sopiva tänne " korjaus, ja yleistekniikka " osiolle  8)
Mielestäni ei, koska tässä ei käsitellä kumpaakaan, ei korjausta, eikä tekniikkaa, vaan ostajan, ja myyjän välistä asiaa, jossa on ollut omat virheet,,,ehkä kummallakin.
« Viimeksi muokattu: 22.12.2011, 00:37:51 kirjoittanut Teutori »
MB CLK  -04  MB A160 -04
Pösö XR -04  Honda CBR 1000F -94
Ex:ät  BMW 318 - 04 Volvot S60 2.5T-04  S80 -99 855 Tdi -97  ja pari 440:stä

Poissa Bliz

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #26 : 22.12.2011, 09:28:29 »
Puhelimessa ostettu auto ja pimeessä tarkistettu...öö..no enpä siitä kritisöi enempää.
Mutta semmonen tuli mieleen että ennenkun ketään haukkuu pitää tietää kuka sen fiksauksen on tehnyt. Ihan yhtä hyvin voi olla se kuka sen on vaihtoon vienyt laittanu vähä värivahaa ja korjauskynää..ei se välttämättä kamuxin fiksaus ole.

Poissa Jouk

• De Luxe
  • *
« Vastaus #27 : 22.12.2011, 09:59:46 »
Jos ihan tosissaan kysyt niin itse tekisin tärät joko jollekin hallille (vuokraa 20 minuutiksi ellei muuten ole - saat samalla auton nosturille ja pohjan tarkistettua ruosteen / oikomisen / kolarisaumojen varalta) tai edes kohtalaisesti valaistuun parkkihalliin.

Kunnon taskulamppu mukana syynäämistä varten - ja mielellään auto huoltiksen pesun kautta.

Eihän pimeässä voi erottaa onko autosta esim. puolet maalattu kolaroinnin takia - jos asiansa osannut maalari niin sävytys on *melkein* oikein ja saumat auton luonnollisissa saumakohdissa / ovien aukoissa, tms mitä ei näe kunnolla.  Pientä sävy- / kuluneisuuseroa ei ulkona taskulampulla likaisesta autosta erota...

Ja kuluttajaimmeinen oli ihan oikeassa; ostajalla on velvollisuus tarkastaa osamansa tavara. Siis sen verran mitä maallikko pystyy; konevaurioita, jne "ammattilaisjuttuja" ei odoteta tavan tallaajan huomaavan.
Ex- (Lunastettu 4/2013)
... sekä 2.8 V6-30V-4WD-VW bensakrematorio torsenilla

Poissa Stade

• VRCF Ry jäsen 2025
  • De Luxe
  • *
  • Sherwoodin iloinen veikko.
« Vastaus #28 : 22.12.2011, 11:09:39 »
Lainaus
Niin, onkohan tämä koko aihe yleensä sopiva tänne " korjaus, ja yleistekniikka " osiolle 
Mielestäni ei, koska tässä ei käsitellä kumpaakaan, ei korjausta, eikä tekniikkaa, vaan ostajan, ja myyjän välistä asiaa, jossa on ollut omat virheet,,,ehkä kummallakin.

Monta viestiä sieltä ehti tullakkin, ennenku joku virkaintonen kyläpoliisi alkoi virkaintoilemaan...
XC70 D4 MY2016

Poissa mpo69

• De Luxe
  • *
« Vastaus #29 : 22.12.2011, 13:19:51 »
Puhelimessa ostettu auto ja pimeessä tarkistettu...öö..no enpä siitä kritisöi enempää.
Mutta semmonen tuli mieleen että ennenkun ketään haukkuu pitää tietää kuka sen fiksauksen on tehnyt. Ihan yhtä hyvin voi olla se kuka sen on vaihtoon vienyt laittanu vähä värivahaa ja korjauskynää..ei se välttämättä kamuxin fiksaus ole.
Mielestäni ostajan kannalta on aivan sama kuka sen fiksauksen on tehnyt. Myyjäliike on vastuussa myymästään tuotteestaan. Itse väitän näin, että jos jollain värivahalla vedetään vaurio piiloon ja se tulee esille parin pesun jälkeen, ei kaikki ole silloin kohdallaan, vaikkakaan myyjä ei olisi tästä myydessään tiennyt. Myyjä on kuitenkin vastuussa.

Täällä on kovin moni ollut vierittämässä vastuuta ostajalle, melko tyypillistä suomalaista käytöstä eli ei osata pitää oikeuksista kiinni vaan todetaan että olinpas tyhmä! Mielestäni korjausarvio 600-800 euroa on aikas pirun paljon maksaa itse.

Ja vielä siitä auton tarkastuksesta. Täällä on todettu että mitäs et pessyt ja tarkastanut hyvässä valaistuksessa. Olisiko sittenkään vaurio tullut esille. Ei se siltikään olisi ollut ilmeisesti havaittavissa kuten jo ostajan kertomana ilmenee, hän kun oli sen vasta huomannut parin pesun jälkeen kaverin avustuksella.

Allekirjoittanutkin on autoilijan uran alkuopuolella maksellut omasta pussista aivan turhaan omaa tyhmyyttäni liikkeelle/myyjälle kuuluvia kuluja. En muuten maksa enää, vaan pidän oikeuksistani kiinni.
S60 D5 vm. 09
"Aina ei voi voittaa"

Carcom Oy  Elekma