KL-varaosat  Race.fi

960 2,5l 24V Mikä mahtoi pettää, hyviä arvauksia tarvittaisiin.

  • 21 Vastauksia
  • 2742 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa lillijor

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 35
  • www.vrcf.fi
Auto illalla ajettu paikoilleen ongelmitta. Aamulla starttaus ja kone pyörähti hädin tuskin puolta kierrosta jotakin kolahti konehuoneessa ja kone jumiin.  Alkuun epäilin starttimoottorin hajonneen koska ollut noita liimaventtiilivaivoja ja joutunut älyttömiä starttauksia tekemään aina joskus.
Mutta startti on ehjä (uusi laitettu ).  Mikään apulaite hihnan pyörittämistä rullista yms ei ole jumissa, tarkastettu.
Jakohihna ehjä.
Kone liikkuu noin neljänneskierroksen kampiakselin päästä kun pyörittää.
Mitä seuraavaksi tutkisi. yläkertaa vai alakertaa?


Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1820
  • Vᵒˡᵛᵒ
Oliskohan venttiili tipahtanu..

Poissa lillijor

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 35
  • www.vrcf.fi
Semmosta joku ehdotteli ... en tunne mekanismia mutta pääseekö ne silleen tipahtelemaan . Nähny vaan semmoisia vanhoja  kansia missä jouset niin niissähän venttiili lukitaan niillä pikkusilla "kiiloilla " ja jousivoima pitää ne paikallaan. Tässähän on hydrauliset nostajat , en ole konemiehiä mutta kai jotain pitää pettää ennenkuin tipahtaa vai miten se on mahdollista. Mulla kyllä ensviikon jälkeen ammattimies tutkii lisää mutta tapaninpäivän ratoksi meinasin kysellä vinkkejä hänellekin. :)

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1820
  • Vᵒˡᵛᵒ
Luultavasti katkennut ihan siitä venalautasen jälkeen, mutta avaamallahan tuo selviää.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8106
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Onko automaatti vai manuaali? Joskus manuaalilla keula ylämäkeen ja vaihde päällä pysäköidessä jakohihnakiristin painuu kasaan(kampiakselin liikahdus taaksepäin sekä nokkien vastus) ja käynnistäessä jako hyppää, koska kiristin ei ehdi mukaan.

Itellä ei ole tullut vastaan katkenneita venoja näissä koneissa.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   850 -94 D5 AWD   860 -96 2.9   965 -95
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6757
  • Global alligator
Pelotellaan nyt vielä vähän.
Vesi-isku. Nestettä vuotanut seisonnassa sylinteriin ja sit starttia niin se on siinä, ei varmaan pyöri.

Vaikka olis hydr nostajat niin on niissä venttiileissä jouset ja lukitaan nekin paikoilleen.

Pyöriikö kone takaperin kun kampurasta pyörittää?
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, V60 D4-2016

Poissa lillijor

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 35
  • www.vrcf.fi
Manuaalihan tämä ja ihan tasamaalla seisoi. Juu kyllä se oli meininki selvittää mitä tapahtui. Ja kuntoonkin laitetaan jos nyt ei ihan mahdottomia vahinkoja ole syntynyt.  Hyvä auto muuten mutta täytyy sanoa että pikkusen on ollut hermo kireellä välillä sen liimaventtiili ilmiön  takia kun ei millään käyntiin.  Kun tuohon kansi vaihdettiin muutama vuosi sitten niin ajattelin että  se leikki loppui mutta samat vaivat toisellakin kannella.

Poissa lillijor

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 35
  • www.vrcf.fi
Pieni liike ( noin 1/4) kierros. Jumii molempiin suuntiin pyöritettäessä samanlailla.

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6757
  • Global alligator
Jumiiko jos kytkin on painettuna? Meinaan ettei vaihteistossa oo tapahtunu mitään...
Kun ei oikeen jaksais uskoo kampiakselivaurioon? Kaikkihan on mahdollista tosin.
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, V60 D4-2016

Poissa lillijor

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 35
  • www.vrcf.fi
Nyt selvinnyt mikä tuli, venttiili katki kuten mm. Juzi arvasi.   Miten se tuolleen katkee.. onko yleistäkin ?  Mikä sitä niin rasittaa.

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1820
  • Vᵒˡᵛᵒ
Nyt selvinnyt mikä tuli, venttiili katki kuten mm. Juzi arvasi.   Miten se tuolleen katkee.. onko yleistäkin ?  Mikä sitä niin rasittaa.
ei ole tosiaan mitenkään yleistä näissä vanhemmssa tinakoneissa, mutta yhdestä 2006 vuotisesta on katkennut venttiili itsellä joskus.
yleensä näistä vaan palaa pakoventtiilistä palanen pois.

Poissa lillijor

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 35
  • www.vrcf.fi
Lisää pähkittävää.  Kun kansi on nyt pois niin tilanne se että pakoventtiileistä suurin osa saanut osumaa, ei yksikään imuventtiili.  Mitähän mätää tässä on ja mikä aiheuttaja.  Eihän tuohon oikein uusia venttiileitä kannata vaan laittaa , sehän on sama homma edessä jos ei syy selviä.  Jakopää on ihan ok

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6757
  • Global alligator
Oliko se jako kohillaan ennen purkua?
Kiertokangen laakerit kulunu, pääsee ottaan mäntä venttiiliin? En tosin tiedä millä toleranssilla se tuossa koneessa olis mahollista...

Heitin vaan äkkiä mitä ensin tuli mieleen.
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, V60 D4-2016

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8106
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Pakoventtiilit yleensä ottaa ensin osumaa jos jakopää pettää. Vaihtoehtoisesti jako ollut pielessä esim. kasatessa.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   850 -94 D5 AWD   860 -96 2.9   965 -95
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa lillijor

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 35
  • www.vrcf.fi
Juu kyllä oli jako kohdillaan ennen purkua. Juttuhan oli niin että ajoin autolla illalla ja pelas normaalisti. aanulla startatessa ei pyörähtänyt kone puolta kierrostakaan kun kolahti ja pyöriminen loppu.

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy