Xc90 oireilee pahemman kerran, ja vaikuttaisi että jossain boksissa on nyt kosteutta, tai yhteydet muusta syystä poikki/ häiriintyneet.
Vikojen ilmentymiskavalkadi on laaja: kovempien pakkasten tullessa auto käynnistyi huonosti, ja saattoi sammua lyhyen käymisen jälkeen ja uuden startin kautta toimi normaalisti. Vaihdelaatikko tömäytti uutta pykälää silmään kunnon rysäytyksellä, sekä pienemmästä suurempaan mentäessä että toisinpäin. Koodeja seuraavasti:
ECM-7700
ECM-586F
ECM-1330
ECM-1360
ECM-580F
CEM-1F00.
Vaihdettu imuilman lämpötila-anturi ja IMM, sekä korjattu yksi IMM:lle johtava johtosarja (pari piuhaa kuparit paljaana, saivat toisiinsa kontaktin, tämä mahdollisesti em oireiden takana).
Laatikko rauhoittui tällä, ja auto toimi pari päivää aivan normaalisti, kunnes sekoilu jatkui:
Ilmoitus, että
a) vaihteisto vaatii huollon
b) ajonvakautus vaatii huollon
C) jarrujärjestelmä vaatii huollon
ja näiden lisäksi laatikko lakkasi vaihtamasta suurempaan, neliveto, ajonvakautus heitti pelaamasta, nopeus- kierroslukumittari lakkasivat toimimasta, ja auton kello sekosi hetkellisesti. Vikakoodinlukija ei saanut yhteyttä ECUun, ja kun sammutin auton, en saanut sitä muutamaan minuuttiin käyntiin. Kun vihdoin selvisin kotipihaan (auto toimi taas 3 km ajon normaalisti pl neliveto pois), sain koodinlukujalla ammennettua seuraavat vikakoodit:
Ecm 586f
Ecm 7700
Ecm 1100
Exm 940f
Ecm e000
Ecm 928c
Ecm a02F
Ecm 5730
Ecm 7600
Ecm 580f
Abs 0094
Cem 1a64
Cem 9c03
Cem 1f00
Cem df17
Cem 000
Cem 1a5F
Cem 1a61
Cem 1a62
Ccm 0040
Ccm 0091
Sas e003
Sas e000.
Melko kirjavat oireet. Mitä raati esittää diagnoosiksi, ja miten selvittää asiaa edelleen?Laatikko on suht tuore, ajettu noin 80 tkm, ja autolla 450 tkm.