Noniin, jouset tuli vaihdettua. Ei se niin paha homma ollutkaan, aika iisipiisi juttu. Lievä pettymys oli kun uudet kaasujouset eivät poistaneet luukun rämähtämällä kiinni menemistä. Kai tuohon tottuu, kunhan nyt pysyisi auki myös kylmillä keleillä.
Mutta tuosta hydraulisen takaluukun toiminnasta:
Se aukee napilla sekä valokatkaisinpaneelista, kaukosäätimen napista, että takaluukun ulkokahvan napista.
Mutta se ei mene kiinni sähköisesti kuin yhdestä ainoasta napista, ja se on takaluukun alareunan nappi (se nappi joka tulee näkyviin kun luukku on auki). Takaluukkua et saa suljettua mistään niistä napeista, josta sen saa auki.
Onko tuo tosissaan tuollainen, vai onko tuohon olemassa jotain säätöjä jotka pitää kenties tehdä Vidalla?
Verrokkina edellinen auto, Hyundai ix55. Siinä takaluukun sai auki kaikista kolmesta napista (kuljettajan paikalta, kaukkarista sekä takaluukun ulkokahvan napista), ja sen sai myös menemään kiinni samoista napeista ja tietty napista joka tulee esiin kun luukku on auki. Käytettävyyden kannalta huomattavasti parempi kun se että luukun saa kiinni vain yhdestä ainoasta napista.
Edit:
Kyllä se vissiin on tosissaan tuollainen, mutta joku tehny siihen moduulin:
https://www.youtube.com/watch?v=xO_XkAZx5m4