Autodiagnoosi  Carcom Oy

Äänestys

Mikä (plugin)malli XC60 on/oli? Ruksi 1 tai useampiakin vaihtoehtoja mikäli tarvitsee...

XC60 T8 TwinEngine 407hv 10.4 kWh
14 (25%)
XC60 T8 TwinEngine 390hv 10.4 kWh
6 (10.7%)
XC60 T8 TwinEngine 390hv 11.6 kWh
8 (14.3%)
XC60 T8 Recharge 390hv "normiakkuinen"
2 (3.6%)
XC60 T8 Recharge 455hv "isompiakkuinen" long range
10 (17.9%)
XC60 T6 Recharge 340hv "normiakkuinen"
2 (3.6%)
XC60 T6 Recharge 340hv "isompiakkuinen" long range
5 (8.9%)
XC60 jokin muu bensamalli
1 (1.8%)
XC60 jokin muu dieselmalli
7 (12.5%)
XC60 jokin muu malli mitä tässä ei ole laitettu...  :-)
0 (0%)
EX60 tulee heti talliin, kun julkaistaan ja sillä sipuli!!!
1 (1.8%)

Äänestäjiä yhteensä: 50

Äänestys päättyy: 20.10.2025, 19:55:40

XC60 T8 : kokemuksia, vinkkejä ja kulutuksia!

  • 230 Vastauksia
  • 70582 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa t4power

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 265
  • www.vrcf.fi
Vs: XC60 T8 : kokemuksia, vinkkejä ja kulutuksia!
« Vastaus #225 : 13.07.2025, 21:39:19 »
Ei mulla t4power siis todellakaan ole tuota "reilun 7t€" lähellekään mennyt itellä noihin rikkoontuneisiin juttuihin, koska erad2 vaihdettiin ostoliikkeen takuuseen (toki sen turvan hinta pitää huomioida, mutta maksoi siis itsensä reilusti takaisin!). Tämä OBC-juttu on toivottavasti kallein yksittäinen asia ja siihen saa myös merkkiliikkeestä "käyttäjäkohtaisen elinikäisen takuun" eli tuokin puoltaa sitä, että nykyisellä kannattaa vaan ajella menemään. Ei siis tarvitse enää eradista tai OBC:sta huolehtia, jos uudelleen menevät, kun ilmaiseksi saa korjattua. Pieni raha tuo vähän reipas 2t€, kun laittaa n. 20t€ sähköautoon välirahaa. Tätäkin pitää aina mietiskellä, koska ei ne sähköautotkaan ongelmattomia varmaan ole? Ja omasta mielestä nykyiset sähköautot eivät ole vielä lähelläkään sitä, mitä niiltä itse odottaisi. T8 kuluttaa ilman latauksia "vain" 7-8L paikkeilla (siis myös matka-ajo huomioiden) ja 70L tankilla ajelee reilusti (n. 800-900km) sen mitä sähköautolla joutuisi varmaan 2-3 kertaa latailemaan... Hybridienkin varaosat sen kuin halpuu, koko akkupaketin omaan T8 saisi jo 1-2t€ ja sieltä vaan yksittäinen moduuli sitten tilalle, jos menee... Toisaalta jos tuo tulee eteen, niin voi sanoa, että huono yksilö tullut hommattua ja paska tuuri jos noinkin paljon sitten olisi ongelmia. Toivottavasti näin ei käy :P

Minähän kirjoitinkin että ilman takuuta olisi jo mennyt noin pitkä penni. Eikä se ollut mitään keljuilua. Itselläni edelleen uudeksi autoksi yksi vaihtoehto on T6/T8 mutta en varmasti osta ilman takuuta ja tuskin pidän kovin kauan jos siihen päädyn. Ei kiinnosta touhuta omalla lompakolla mahdollisia jopa 5000-8000€ remontteja.

Poissa tepaa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 256
  • www.vrcf.fi
Vs: XC60 T8 : kokemuksia, vinkkejä ja kulutuksia!
« Vastaus #226 : 13.07.2025, 22:59:58 »
Wau! Tätä voi kyllä pitää jo todella hyvänä/kiitettävänä kulutuksena ja vieläpä suksiboksin kanssa!!! Meillä on "paras tulos" toistaiseksi aivan umpitalvella suksiboksin kanssa Rukalle mennen tullen 7,9L ilman latauksia. Nyt 3 edellistä tankkia ilman latausta n. 1250km aika lailla sama (ilmastointi päällä käytännössä koko ajan) sekalaista ajoa 7,86L. Selvästi V60 kevyempi paino ja matalampi aerodynamiikka tekee hyvää kulutukselle. T6 voimalinja lienee muutenkin hieman taloudellisempi 1 turbon ansiosta. Eihän tuo mikään itselataava suoranaisesti ole, mutta vähemmällä menee kuin pelkkä vastaava bensaturbo, sen verran ottaa sähköä aina jarrutuksissa jne sisään, kun muistaa sitä B-vaihdetta välillä käyttää, näin ainakin meillä. Nyt kesähelteillä "paras" matkakulutus n. 150km ajoa oli 6,7L

T6 on remmiahdin matalille kierroksille ja sitten lähtee vasta turbo tulille kun kierrokset nousee
Volvo XC60 D5 r-design  2010, Volvo V60 T5 2011, Volvo V70 2.5t Ocean Race 2006, Volvo V70 2.4t 2001, Volvo S40 1.8 1998

Poissa volvoandy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 555
  • www.vrcf.fi
    • Omien autojen kulutustietoja...
Vs: XC60 T8 : kokemuksia, vinkkejä ja kulutuksia!
« Vastaus #227 : 14.07.2025, 01:11:19 »
Minähän kirjoitinkin että ilman takuuta olisi jo mennyt noin pitkä penni. Eikä se ollut mitään keljuilua. Itselläni edelleen uudeksi autoksi yksi vaihtoehto on T6/T8 mutta en varmasti osta ilman takuuta ja tuskin pidän kovin kauan jos siihen päädyn. Ei kiinnosta touhuta omalla lompakolla mahdollisia jopa 5000-8000€ remontteja.
Joo en t4power näin ottanutkaan, ajattelin että oli joku mahdollinen sisälukutaidon virhe noista aiemmista kokemuksistani ja minunkin turhaa tahatonta provosointia, ei ollut valitettavasti kyllä tarkoituskaan eli lämmintä ja hyvää kesää!!! Tänään Ruoåttiin ja Nårjaan vähän eräreissulle (kaverin autolla) Junkerdalin alueelle ja aivot narikkaan näistä Volvo-hommista, vaikka kyllä kiinnostaisi myös lukea välillä, mutta katotaan...
1. XC60 T8 TE MY2020 132tkm Denim Blue 19" Goodyear kesä/Michelin kitkarenkaat. 2 edellistä Volvoa :
2. Volvo V90 Cross Country D4 AWD aut. MY2018 172tkm Osmium Grey
3. Volvo S40 (P1) 1.8 man. 2005 159tkm "Joku vihreä"
Exät 2 BMW, Opel ja 5 Pösöä. Kulutustiedot vasemmalta profiilin alta "maapallosta"!

Poissa volvoandy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 555
  • www.vrcf.fi
    • Omien autojen kulutustietoja...
Vs: XC60 T8 : kokemuksia, vinkkejä ja kulutuksia!
« Vastaus #228 : 14.07.2025, 01:12:28 »
T6 on remmiahdin matalille kierroksille ja sitten lähtee vasta turbo tulille kun kierrokset nousee
Se on just varmaan näin ja uudempi T6 XC60 hyvällä huoltohistorialla long range voisi olla vielä ehdokkaana ennen sähköilyjä, mutta jää nähtäväksi. On se väliraha silti aika kova tuollaiseen vähemmän ajettuun 2023-24seenkin :-\
1. XC60 T8 TE MY2020 132tkm Denim Blue 19" Goodyear kesä/Michelin kitkarenkaat. 2 edellistä Volvoa :
2. Volvo V90 Cross Country D4 AWD aut. MY2018 172tkm Osmium Grey
3. Volvo S40 (P1) 1.8 man. 2005 159tkm "Joku vihreä"
Exät 2 BMW, Opel ja 5 Pösöä. Kulutustiedot vasemmalta profiilin alta "maapallosta"!

Poissa volvoandy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 555
  • www.vrcf.fi
    • Omien autojen kulutustietoja...
Vs: XC60 T8 : kokemuksia, vinkkejä ja kulutuksia!
« Vastaus #229 : 04.08.2025, 16:26:00 »
No niin, nyt on oman auton OBC-laturi korjattu ja hintaa tietysti tuli, kun ei mennyt goodwill piiriin mitään. Mutta "sinänsä edullinen", jos/kun jollain ollut V60 samanikäisessä jopa 2900€ sama korjaus.
Omalle merkkihuollolle peukkua taas, kun oli tuossa jotain pientä alennustakin sekä varokkeet olleet ehjiä joten vähän vähemmän kustansi. Olivat jopa vähän virtaakin ladanneet, että pääsi 0€ kotiin :P
Merkkiliikkeestä tuo "käyttäjäkohtainen elinikäinen takuu" on todella hyvä eli eipä tarvi enää eradin tai tuon OBC:n suhteen olla kovinkaan huolissaan. Pistän vielä dataa, että paljonko nyt lataa tai onko
jotain vaikutusta virran määrään tai rangeen, kun on ns. uusi laturi laitettu. Nätisti alkoi heti tuo akun jäähdytys tallissa lataukseen laitettaessa toimimaan joten hyvät jäähdytykset tuolla on +28-29C keli!
Tässä kuitista näkyy, että mitä ovat laittaneet eli akuston jäähdytysnesteitäkin? kait vaihdettu, ei kait tuo normaalia jäähdytinnestettä tarkoita tuo 26010-2 kohta, voi toki olla...?

1. XC60 T8 TE MY2020 132tkm Denim Blue 19" Goodyear kesä/Michelin kitkarenkaat. 2 edellistä Volvoa :
2. Volvo V90 Cross Country D4 AWD aut. MY2018 172tkm Osmium Grey
3. Volvo S40 (P1) 1.8 man. 2005 159tkm "Joku vihreä"
Exät 2 BMW, Opel ja 5 Pösöä. Kulutustiedot vasemmalta profiilin alta "maapallosta"!

Poissa volvoandy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 555
  • www.vrcf.fi
    • Omien autojen kulutustietoja...
Vs: XC60 T8 : kokemuksia, vinkkejä ja kulutuksia!
« Vastaus #230 : 06.08.2025, 15:22:55 »
Parin päivän kokemuksen mukaan oma kulkine taas latailee mukavasti ja mukisematta. Ehkä 1-2km voisi olla nyt parantunut sähkökantama, vaikka Sensus vähän vähemmän näyttääkin.
Ainakin ekan latauksen jälkeen näytti pure-tilasta 38km ja sitten kyllä melko nopsaan imaisi ajossa "välikilometrejä", mutta B-vaihteella ajokin tuntuu nyt jotenkin tasaisemmalta ja käytänkin
sitä nyt aika ahkerasti sähköajojen aikana. Perstuntumalta pääsee aina pidemmälle, mitä sensusarvot ilmoittavat eli ei pidä ihan paikkansa ne arviot. Ilmastointi syö tietty vähän kilsoja pois.
Jotenkin tuntuu, että se latausportin lukituskin on vähän parantunut, liekö avanneet sitäkin varokkeiden tarkistuksessa ja vaikuttaa latauskaapelin laitto ja poisottokin jotenkin sujuvammalta
sekä ne lukitusäänet sekä kaapelin liitäntä tuntuu ainakin vähän erilaiselta. Yritän latailla aina iltasella ja käyn ottamassa yöksi sen latauskaapelin aina kokonaan pois. Volvo On Call toimii ok.
1. XC60 T8 TE MY2020 132tkm Denim Blue 19" Goodyear kesä/Michelin kitkarenkaat. 2 edellistä Volvoa :
2. Volvo V90 Cross Country D4 AWD aut. MY2018 172tkm Osmium Grey
3. Volvo S40 (P1) 1.8 man. 2005 159tkm "Joku vihreä"
Exät 2 BMW, Opel ja 5 Pösöä. Kulutustiedot vasemmalta profiilin alta "maapallosta"!

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy