Kyseessä 2000 vuosimallin V70 T5 manuaali, jolla ajettu rouheat 620tkm
Autoon on ilmeisesti joskus vaihdettu mankka, lämppärin paneeli ym. sisustan osia, sillä autossa on tapahtunut biohasardi onnettomuus. Autoon on vissiin myös laitettu joku epämääräinen ohjelma aikanaan, kun vetää vasta kolmosvaihteella kunnolla alkaen 4000rpm, ykkösellä ja kakkosella meno kohtuu vaisua T5:ksi
No edellä mainitut seikat johtavat siihen että auton sähköt toimii hyvinkin sekavasti.
Mainittakoot:
-Moottorivalo palaa ja herjaa "pakokaasuja huolla pian", nollaamisen jälkeen vikailmoitus tulee takaisin kun on ajellut jonkin aikaa
-Ovet lukkoon laittaessa varashälytin aktivoituu hetken kuluttua itsestään
-Apparin ovi lukitsee itseään peruutusvaihde silmässä
-Lähtee yleensä vasta toisella starttauksella käyntiin. vaihdettu ajonestoantenni jonka jälkeen välillä lähtee jopa ensimmäisellä mutta yleensä vasta toisella. Ennen antennin vaihtoa oli ongelmana myös että satunnaisesti autoa ei saanutkaan enää käyntiin, startti ei lähtenyt pyörimään ja tarpeeksi kun renklasi niin ilmoitti "Elektroninen ajonesto aktivoitu, katso ohjekirja" tjsp. Tämä ei ole toistunut enää antenninnvaihdon jälkeen
-Auto unohtaa välillä käynnistyksen jälkeen puhaltimen asetukset. Epäiltiin että voisi olla väärän lämppärin säätöpaneelin syytä. Siniseltä saatiin auton alkuperäisen paneelin numero VINin perusteella ja hommasin tällaisen sitten purkuosana. Uudessa paneelissa takalasin lämppärinnä ja penkinlämmittimien nappien valot ei toimi. Puhallin jää myöskin n. 20 sekunniksi päälle kun auton sammuttaa ja uudelleenkäynnistäessä on hetken mykkänä ennenkuin alkaa puhaltamaan ja valot syttyy paneeliin. Myöskin lämppärin paneelin irroituksen jälkeen herjaa "Airbag, huolla välittömästi" tjsp. Bägivalo ei kuitenkaan pala
-Puhaltimen paneelin alanapit ei myöskään toimi, DSTC nappi kääntää peilit sisään mutta peilinappi tai se sädekehä nappi eivät tee mitään
-Välillä käynnistäessä ECU nollaantuu(?) ja auto käy tyhjää hyvin vaellellen ja saattaa sammuakin ja pitää ajamalla opettaa ECU uusiksi että käy kunnolla
Mitä kaikkea tässä nyt lähtisi kokeilemaan? Tai no varmaan ihan kaikkea voi joutua tekemään kun edes alkuperäisten sähköosien numeroista ei ole tietoa, mutta vinkkejä mistä aloittaa ongelmien perkaamista. Suoraan ei varmaan kannata käydä ajamassa softia uudelleen CEMiin ja ECUun, ei lie ihan halpa operaatio "huvikseen" kokeiltavaksi?
Itsellä taidot mallia kaasari ja kärjellinen sytkä niin kaikki apu otetaan vastaan
