Katohan, vuosikin vaihtui. Kovien pakkasten aikaan sitä hykerteli mielessään - ei niinkään pakkasten takia, vaan siksi, että tuli huollettua auto tärkeimmiltä osin kesällä/syksyllä ja vielä "vain" -18 asteen kelissä.
Eli kaikki pelasi kuin junan vessa. Toki perinteiset parkkitutkien kettuilut ja BLISin oma elämä vaivasivat ja vaivaavat näin -15 asteen kelilläkin, mutta ne nyt ei toimi uusissakaan autoissa (Edellinen vm 2016 MB C). Perustekniikka pelasi ja lähti -35 asteessa käyntiin kuin palmun alta kun vähän lämmitysjohtoa näytti ensin. Tuossa ei edes ole kuin jonkinlainen lohkolämmitin tms.
Lauhojen kelien aikaan lukaisin huvikseni vikakoodit, eikä tuolla kovin ihmeitä ollut perinteisestä akun varauksesta ja pakkasilla temppuilevasta öljynpaineanturia poislukien.
Akkukin tuntuu olevan tikissään, mietin että olisiko tuota plusastekelissä ladannut, mutta sangen hyvin näkyi pelaavan, eikä mitään herjoja autoon ole tullut niin totesin että antaa kovaa ajoa vaan.
Viikolla oli toinen puolisko vähän huonolla tuulella ja sanailtiin aika voimakkainkin kääntein. Eilen kävin tuperokelissä hakemassa paketin ja samalla pikkuisen kengittämässä sopivan hiljaisella tiellä - ei siis mitään tolkutonta revittelyä vaan ihan perinteistä kuutosen ja nelivedon iloa. Auto toimikin sangen mukavasti joskin ensi talveksi joutuu kyllä varmaan hankkimaan uudet talvikumit. Elättelin vähän rupisten talvivanteiden uusimista samalla niin pitää katsoa, millaista tarjontaa on tällä hetkellä. Vähäsen tekisi mieli hommata 16" mutta kieltämättä tuo 15" on ihan kiva ajaa.
Aamulla sitten töihin toimistolle. Oli piru vie katu niin liukas, että norminopeudessa jarrut olivat hyödyttömät ja kaasulla ei uskaltanut liikenteen takia kääntää, niin joutui hiukan haukkaamaan penkkaa - ei mitenkään pahasti mutta sen verran että keulan alapuolen ritilät ottivat lunta - ts. melkein liittymän kohdalta.

Auto seisoi päivän tuulessa ja tuiskussa ja kotiin lähtiessä vonkui kyllä melkoisen pahasti. Kotipihaan päästyä paikallistin että ainakin ohjaustehostimen öljyjä lienee taas tihkunut klemmarien välistä pois kun muita erityisiä vuotoja siinä ei näyttänyt olevan. Öljyn pinta oli alle alarajan, joten ensiapuna öljyn lisäys.
Saattoi siellä kyllä joku muukin ääntää - rouva lähti autolla kauppaan ja käskin kuulostella että vieläkö valittaa. Itse ajaessa varmaan kuului ihan ulkopuolellekin päätellen huoltoasemalla olevien katseista.

Ei ole tietoa, miten on hihnoja vaihdeltu, enkä ole muitten kiireitten takia ehtinyt tutkimaankaan että montako tuolla on, mutta ehkä sen voisi tulevana kesänä tarkistella ja vaihtaa/vaihdattaa riippuen siitä, millainen työmaa on kyseessä.
Kysyin, että miten auto pelasi, niin ei suurempia valituksia tullut. Laitetaan vielä hiukan lisää tehostimen öljyä jahka kotiutuu niin jospa se siitä. Voihan se olla että eilinen Vatastelu vähäsen tihkutti öljyä.
