Sen verran ajettu, että kaupassa kävin ja hyvin pelasi.
Päivä menikin sitten vähäsen muissa hommissa..
Tiedä sitten, kummanko puolelle tämä menee, mutta sinänsä sama, kun täysin saman merkkiset ja kokoiset kitkat on nyt molempiin talveksi.
Ennen:

Jälkeen:


Ei ne vieläkään valmiit ole kun ukkelista tahtoi loppua veto melkein tyystin. Tuuppasin kumit varastoon ja painuin sisälle suihkuun ja syömään - sen tehtyäni pistin ylimääräiset vanteet viidellä kympillä myyntiin Toriin, eikä mennyt puolta tuntia, kun oli tarkempi kaupanteko sovittu huomiselle.

Noh, ehkä viidenkympin vanteissa pistää silmään jo se, että joku on jaksanut hieroa ne puhtaaksi ja vielä vahatakin. Yleensä ne halvat satsit on kuvattu jostain navetan nurkasta.

Oli siinä liisarin vanteet pestävänä joten kuten ja kuurasin ne, kuivatin ja pussitin autoon valmiiksi ennen omien hieromista. S60n vanteet olivat paremmat, mutta pitää niille raudanpoisto vielä tehdä. Perjantaiset ostokset vaativat hiukan enemmän työtä, mutta puhdistuivat kyllä peruspesulla ihan mainiosti. Näihin tulee tosiaan saman tapaiset keskikupit kuin toisissa ja kyllähän nämä nyt etenkin ulkopuolelta hinkataan niin hyväksi kuin mahdollista.
Naapurit kävivät tänään kertomassa kaikki omat huolensa. Luulivat varmaan että tuota jotenkin pakon edessä tekee.

Mutta nyt saa satsi kerrallaan hinkata. Pitäisi olla jotain Dragon Breathia varastossa ellei sitten jo loppunut. Jos raaskin, niin käyn ostamassa Autoglymin Magman ja Volvon alkuperäiset alut saavat sitä niskaansa.
Eikä näitä nyt pelkästään ulkonäön vuoksi hinkata ja rukoilla. Kas kun ne vanteet kestävät ihan kauhean paljon parempana, kun niille jaksaa antaa rakkautta. Tämän olen todennut etenkin aluvanteiden kohdalla ja suorittanut rituaalin useita kertoja.
Voin myös empiirisellä kokemuksella todeta, että se on koko lailla mukavampaa tehdä silloin, kun on vielä lämpimät kelit.