Silloin kun nokat ovat vaakatasossa lukittuna ja kaikki merkit kohdillaan, niin VVT-pyörien säätöklappi on täysin myötäpäivään käännettynä, eli kumpikaan vvt ei vapaana suostu myötäpäivään enää liikkumaan, mutta vastapäivään parin hampaan verran. Tämän tsekkaa ensin hihna irti ja sitten hihna kiinni, lukitus irti ja pari pyöräytystä ilman että pakittaa (ei pyöritä vastapäivään siis) ja uusi tsekkaus. Pitäisi olla just eikä melkeen kunnossa. Siinä kun hihnaa laittaa, niin sen vvt-säätövaran voi helposti turata, eli pyörä liikkuu hieman vastapäivään, kun hihnan kanssa tappelee. Siinä vaan tarkkana, ettei näin pääse käymään.
Toki kandee varmistaa, että katsoo kampiakselin merkin oikeasta kohdasta, tässä voi periaatteessa erehtyä, koska näkyvyys on huono, mutta nokkien kanssa ei oikein voi, jos on lukitustyökalu. Tosin olishan sille kampiakselillekin lukitustappi olemassa.
Tosin mulla ainakin käynnistyi hyvin ja kävi ihan ok, vaikka näitä veivaa parin hampaan verran pieleen. Virhekoodin antaa kyllä.Eli vois kai tässä joku muu juttu olla kuin hieman pielessä oleva ajoitus? Tietty jos on lipsahtanut vähän enemmän, niin sitten joo.